Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

"Personlig egnethet". Dekker alt vi ikke liker. 

Anonymkode: 00df5...121

Dere må kunne begrunne hvorfor dere mener personen ikke er personlig egna. Så hvis de spør må dere juge da, og finne på noe annet enn at det er tatoveringene som er problemet. 

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tattoveringer eller hijab, du må nesten velge mellom det nå.

Anonymkode: 019e3...431

AnonymBruker
Skrevet

Dere med synlige tatoveringer må jo ta innover dere at det finnes rekrutterere, ledere og andre, meg inkludert, som synes det er white trash-aktig og at dere derfor urettmessig kan gå glipp av muligheter og få manglende respekt. 

Jeg tenker når jeg ser et gjennomtatovert menneske at her er det noen som først og fremst er lite konsekvensorientert, men også for impulsiv, umoden og ikke har en velrenommert jobb. 

Du kan selvsagt mene vi tar feil, men slike holdningene til dette fenomenet er mer utbredt enn dere ønsker å tro.

Anonymkode: e3c1b...e9f

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

På vår arbeidsplass har nesten alle både synlige og mange tatoveringer. Jeg er selv jurist og har aldri hatt problemer med å få jobb. Jobbet som politiadvokat i mange år. Ingen problem med tatoveringene eller noen hull her og der. 

Anonymkode: 680f3...b8a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Finnes ikke mange tatoverte overleger uansett. Valg av utdanning/yrke og valg om å ta tatoveringer henger gjerne litt sammen. Så det spørs helt hvilken yrkessektor det er snakk om. Det er uansett en risiko for å bli oppfattet som mindre seriøs med flere synlige tatoveringer i mange settinger, den kommer man ikke forbi. 

Anonymkode: 4c0d6...1bc

Finnes ikke mange? Da hører ikke vi til samme sykehus! Av både leger, overleger og sykepleiere er mange, om ikke flertallet, hos oss tatovert. Selv barnelegen har vært godt fargelagt (og nei, det er ikke av barna ;) ).

Endret av Littelulla
  • Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i en kjent og stor bedrift i Oslo, og jeg har vært med og ledet mange ansettelsesprosesser. Dette er gjerne snakk om stillinger som krever ganske høy utdannelse, og vi ansetter aldri (!) folk med synlige tatoveringer. Vi sjekker også sosiale medier for å få et litt bedre innblikk i personens liv, og om vi ser mange tatoveringer, så dropper vi personen fra den videre prosessen. 

Jeg synes det er helt utrolig at folk velger å tatovere seg på den måten, når det er så åpenbart at dette skader videre karriere. Dette er ikke noe bare jeg mener. Dette er noe samtlige involverte i ansettelsesprosesser er enige i. 

hahaha, så mange fantastisk flinke folk dere går glipp av! Heldigvis for dem egentlig, for hvem vil vel ha en så snever arbeidsgiver? 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en kjent og stor bedrift i Oslo, og jeg har vært med og ledet mange ansettelsesprosesser. Dette er gjerne snakk om stillinger som krever ganske høy utdannelse, og vi ansetter aldri (!) folk med synlige tatoveringer. Vi sjekker også sosiale medier for å få et litt bedre innblikk i personens liv, og om vi ser mange tatoveringer, så dropper vi personen fra den videre prosessen. 

Jeg synes det er helt utrolig at folk velger å tatovere seg på den måten, når det er så åpenbart at dette skader videre karriere. Dette er ikke noe bare jeg mener. Dette er noe samtlige involverte i ansettelsesprosesser er enige i. 

Men folk som er tjukk i håve ansetter dere åpenbart?😉

Anonymkode: c7724...1a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
blvck skrev (1 time siden):

Dere må kunne begrunne hvorfor dere mener personen ikke er personlig egna. Så hvis de spør må dere juge da, og finne på noe annet enn at det er tatoveringene som er problemet. 

Nei, søker har ikke krav på begrunnelse utover dette.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg jobber i en kjent og stor bedrift i Oslo, hvor vi konsekvent dømmer folk på utseende uten å i det hele tatt vurdere deres kvalifikasjoner eller hvem de er som mennesker."

Anonymkode: 97b6b...292

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

jeg er ening med ts at folk brude tenke mer på at det blir vanskligere å få seg jobb med mange tatoveringer 

men man må jo også tenke på om det er noen som er synlige, er det en jobb man må kle seg i dress så kommer dem nok ikke til og synes uansett 

Anonymkode: ce4fe...b34

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dere med synlige tatoveringer må jo ta innover dere at det finnes rekrutterere, ledere og andre, meg inkludert, som synes det er white trash-aktig og at dere derfor urettmessig kan gå glipp av muligheter og få manglende respekt. 

Jeg tenker når jeg ser et gjennomtatovert menneske at her er det noen som først og fremst er lite konsekvensorientert, men også for impulsiv, umoden og ikke har en velrenommert jobb. 

Du kan selvsagt mene vi tar feil, men slike holdningene til dette fenomenet er mer utbredt enn dere ønsker å tro.

Mens når jeg leser slike innlegg fra ledere som deg, da tenker jeg det er mennesker som er snevre, gammeldagse, fordomsfulle, og litt sånn ”enkle“. Sært å ilegge folk så mange egenskaper kun pga noe blekk i huden. Det er sånn typisk besteforeldre tankegang, liksom kom igjen. Get over it. 

Jeg jobber i psykiatrien og jobbet mye på sykehjem, har hatt maaaange ledere og andre høyt utdannede, kompetente folk som også har tatoveringer. Det er virkelig ikke så dypt, det er bare tatovering. Det sier absolutt ingenting om hvordan man er som person. 

Har forresten ikke noen tatoveringer selv, har heller ikke tenkt å få noen, så ingen personlig bias her. Bare klarer ikke å skjønne hva som er problemet

Anonymkode: c62bc...0b9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

jeg er ening med ts at folk brude tenke mer på at det blir vanskligere å få seg jobb med mange tatoveringer 

men man må jo også tenke på om det er noen som er synlige, er det en jobb man må kle seg i dress så kommer dem nok ikke til og synes uansett 

Anonymkode: ce4fe...b34

Vanskelig å få seg jobb med mange tatoveringer? I absolutt alle jobbintervjuer jeg har vært på eller deltatt i har alle hatt på seg såpass mye klær at det er kul umulig å se om de har mange tatoveringer på kroppen. Jeg kan være enig i at tatoveringer på hender eller hals og hode kan telle negativt i en god del sammenhenger, men om Ola og Kari har hele overkroppen dekket av tatoveringer betyr NADA for muligheten til å få en jobb. Med mindre arbeidsgiveren ber deg strippe for å sjekke for tatoveringer. Men da tror jeg kanskje man mister lysten til å jobbe der uansett. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
HSV50 skrev (36 minutter siden):

Vanskelig å få seg jobb med mange tatoveringer? I absolutt alle jobbintervjuer jeg har vært på eller deltatt i har alle hatt på seg såpass mye klær at det er kul umulig å se om de har mange tatoveringer på kroppen. Jeg kan være enig i at tatoveringer på hender eller hals og hode kan telle negativt i en god del sammenhenger, men om Ola og Kari har hele overkroppen dekket av tatoveringer betyr NADA for muligheten til å få en jobb. Med mindre arbeidsgiveren ber deg strippe for å sjekke for tatoveringer. Men da tror jeg kanskje man mister lysten til å jobbe der uansett. 

Man går jo som regel anstendig kledd på jobbintervju, sånn at eventuelle tatoveringer hadde ikke syntes uansett. For en fin overraskelse de hadde fått seg om den nyansatte dukket opp på første arbeidsdag i kortermet overdel med armen full av tatoveringer, som ikke syntes gjennom den langermede overdelen de hadde på seg i intervjuet 😏 

Anonymkode: c62bc...0b9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Snakk om fordommer. Bedriften din havner garantert i søkelyset før eller siden. Jeg håper før..

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen tatoveringer selv, men jobber med flere som har, og de er flotte dyktige folk. Dere høres litt  snobbete ut. Dere ser på utseende, ser dere om de har kokain- nese da? 

Anonymkode: 3f2b2...33a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Finnes ikke mange tatoverte overleger uansett. Valg av utdanning/yrke og valg om å ta tatoveringer henger gjerne litt sammen. Så det spørs helt hvilken yrkessektor det er snakk om. Det er uansett en risiko for å bli oppfattet som mindre seriøs med flere synlige tatoveringer i mange settinger, den kommer man ikke forbi. 

Anonymkode: 4c0d6...1bc

Det er faktisk heller mottsatt. 

Mange av oss som har jobber som stiller sterke krav til hygiene, og ikke har lov til å bruke smykker, ringer og slikt, velger derfor tattoveringer. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes det TS tar opp er fornuftig, førsteinntrykk teller. I mine øyne ser de aller, aller fleste tattoveringer dustete ut, og dermed mister  jeg automatisk litt respekt for personer som har tattoveringer. Har jeg valget mellom å kjøpe en tjeneste av en person med og uten, vil jeg i 100% av tilfellene velge den uten, Dette skyldes også at tattoveringer er vanligere i miljø med rus, kriminalitet, psykisk sykdom, overfladiske verdier, osv. 

Anonymkode: 34a5e...b02

Du velger ikke kjøpe en tjeneste fra noen på grunn av at du dømmer de på utseendet, fordi du tenker at de har overfladiske verdier? Vent litt...  Du ser bort i fra fagkunnskap, erfaring og slikt, hvis de har blekk... Fordi du mener DE har overfladiske verdier? 

Kan jeg spørre hva du mener overfladiske verdier er? For det du skriver her viser at det er du som har overfladiske verdier, og at utseendet er viktigere enn kompetanse for deg... 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For å kunne være "gjennomtattovert" så kreves det ekstremt mange timer i en stol, det kreves langvarig og nøyaktig planlegging av motiver, og de fleste sparer i lang tid og tattoverer seg over flere år... 

Det du kaller impulsivt kaller jeg dedikasjon. 

Jeg synes ikke det er pent å ha alt for mye tattoveringer, men jeg vet hva som kreves av planlegging, og ikke minst tidsbruk og økonomi for sleeves og større tattoveringer. 

Anonymkode: b6825...efd

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Disse rekruttererne jobber ikke på min arbeidsplass, i alle fall (stort selskap i Oslo) :ler:  Selskapets vekst er basert på kompetanse og innovasjon, det får man ikke ved å være trangsynt.

Men lykke til videre. Det behøver du. 🤡

Anonymkode: 730ef...453

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva om det er en mørkhudet med mange tatoveringer? Er det  fortsatt "White trash"? 

Impulsivt, når det ofte er nøye planlagt, designet, tar timesvis og ofte i flere omganger og planlegges økonomisk? 

Jeg skjønner ikke helt begrunnelsene dine. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg synes det er helt utrolig at folk velger å tatovere seg på den måten, når det er så åpenbart at dette skader videre karriere. Dette er ikke noe bare jeg mener. Dette er noe samtlige involverte i ansettelsesprosesser er enige i

Hadde jeg stått for ansettelser hadde jeg ikke ansatt noen med synlige tatoveringer på armer/hender, og i hvert fall ikke hals/nakke ansikt

Jeg hadde tenkt at, selv om de har gode referanser/karakterer tenker de ikke veldig langt. Og vil du ha en fysak som ikke tenker veldig langt ansatt ?? Nei

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste har random stygge billige tattiser som de sprer rundt hele kroppen. Dem om det. Om det er synlig er det et rødt flagg, akkurat som ku-ring i nesa. Kreftfremkallende er det også.

Anonymkode: 9a3f7...c0c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...