Gjest bIANCA Skrevet 26. mars 2006 #1 Skrevet 26. mars 2006 Hei, Er av utenlandskopprinnelse, har dermed veldig mørke øyne. Kunne tenke meg å prøve fargelinser(noe ala hazel/grønt), men har altså aldri prøvd linser før i det hele tatt. Hvor mye koster det? Hvor er det billigst? Andre ting jeg må passe på?
Gjest diorgirly Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Fargelinser sparer du mye penger på om du bestiller de på nettet, mot å kjøpe de hos optiker. (sjekk yourlenses og lensway ) Når man skal begynne med linser er det jo å anbefale at man bestiller time til optikeren først. Der lærer du deg å bruke linser, hvordan du skal sette på og ta ut linsene og du lærer å rense skikkelig. En slik time koster 200-300 kroner. Eller dersom du kjenner noen som bruker linser kan du jo også få de til å forklare deg litt, det er ikke så veldig vanskelig egentlig. Hygiene er det viktigste Jeg bruker selv linser med styrke og har veldig lyst til å prøve med farge neste gang jeg skal bestille
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #3 Skrevet 26. mars 2006 Fargelinser sparer du mye penger på om du bestiller de på nettet, mot å kjøpe de hos optiker. (sjekk yourlenses og lensway ) Når man skal begynne med linser er det jo å anbefale at man bestiller time til optikeren først. Der lærer du deg å bruke linser, hvordan du skal sette på og ta ut linsene og du lærer å rense skikkelig. En slik time koster 200-300 kroner. Eller dersom du kjenner noen som bruker linser kan du jo også få de til å forklare deg litt, det er ikke så veldig vanskelig egentlig. Hygiene er det viktigste Jeg bruker selv linser med styrke og har veldig lyst til å prøve med farge neste gang jeg skal bestille ← Det er veldig uansvarlig å anbefale at noen begynner med linser uten å ha sjekket øynene først Noen kan ikke bruke linser, og feilbruk kan faktisk føre til permanente skader på øyet.. Sår på innsiden av øyelokkene skyldes veldig ofte brutal håndtering av linser.
prinsessa Skrevet 26. mars 2006 #4 Skrevet 26. mars 2006 Jeg bruker fargelinser med styrke og har gjort det lenge. Det som er lurt er å kjøpe fargelinser første gang hos optiker så får du sjekket synet, om du kan bruke linser og prøve de forskjellige fargene. Siden du har mørke øyne blir det kanskje likt for deg med grønn øyne som en det er for en som har blå øyne. Jeg har blå øyne og bruker brune linser eller blå linser som gjør at jeg får klarer blåfarge på øynene. Når du finner ut hvilken linse du skal bruke og kjøper denne hos optiker kan du kjøpe denne neste gang på nettet. 1
Nita Skrevet 26. mars 2006 #5 Skrevet 26. mars 2006 (endret) Jeg bruker daglinser, har blå øyne, og sist jeg bestilte linser på nett, bestilte jeg en pakke med med brune endagslinser i tillegg. Typen synes jeg er skummel med brune øyne mens har fått masse positive tilbakemeldinger fra venninner....lyst hår og brune øyne og så ser de ekte ut sier de Endret 26. mars 2006 av Nita
prinsessa Skrevet 26. mars 2006 #6 Skrevet 26. mars 2006 Det har jeg også fått, har også lyst hår. Det gjør en sikkelig forskjell med utseende ditt, mange venner ser på meg og sier det er noe anderledes med deg men jeg vet ikke hva.
Gjest diorgirly Skrevet 26. mars 2006 #7 Skrevet 26. mars 2006 Hvordan blir det med brune linser på blå øyne? Jeg har lenge hatt lyst på brune linser, men så ble jeg litt usikker når jeg leste at de var best egnet for de med mørke øyne :klø:
Gjest Linselusa Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 Prøv på Linsehuset. Disse har ett kjempebra utvalg! Hilsen Lise
Gjest Gjest_Vilde_* Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 Prøv på Linsehuset. Disse har ett kjempebra utvalg! Hilsen Lise Hei, hvor får jeg tak i sterkt brune dagslinser? prøvde noen brune, men blåfargen min syntes igjennom.
FantasDick Skrevet 16. november 2007 #11 Skrevet 16. november 2007 For å endre øyenfarge må man bruke opak-linser, vanlige fargelinser er bare forsterkende. Så se etter opak-linser!
Yougogirl Skrevet 16. november 2007 #12 Skrevet 16. november 2007 Det som er viktig å tenke på hvis man skal ha fargelinser er at det er forskjell på heldekkende farge og forsterkende farge.. Jeg har grønne øyne, og må ha heldekkende farge for at min egen farge ikke skal skinne igjenom. Heldekkende fargelinser "opaque" Forsterkende fargelinser "enchanced" Men det er veldig viktig å ha en synsprøve hos optikeren først.. Det er jo ikke bare snakk om styrken på linsene (hvis man ser bra fra før), men krumningen og diameteren på linsen. Hvis denne ikke stemmer, sitter ikke linsen godt på øyet, og man kjenner linsen hele tiden. Det er fryktelig ubehagelig.. Noen kan også reagere på linsene, og derfor er det en trygghet å gå til optikeren og få sjekket at det ikke blir noen problemer. Etter å ha brukt vanlige månedslinser i flere år, holder jeg nå på å prøve ut månedslinser som skal sitte på dag og natt. Og jeg går hyppig til kontroll for å se at jeg ikke reagerer på denne typen linser. Det er tross alt synet det er snakk om, synes ikke det er noe å ta lett på. Men synes det er veldig morsomt med fargelinser..Mine øyne er veldig klar/sterkt grønne, så innimellom bruker jeg brune. Da føler jeg meg mer "normal" 1
Rexina Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 Har kjöpt meg linser nå Har egentlig gul/grönn/blå öyne.. og kjöpte et par som forsterket det grönngule. De kjöpte jeg på illusion.no. kjöpte MALE linser, men det funket perfekt. Merker ikke at jeg ahr de på i det hele tatt. Nå skal det nevnes at jeg har gått til optiker först for å sjekke at jeg tåler det og sånn. Neste gang vil jeg kjöpe noen med styrken min i brune. Har hört mye bra om Freshlook Colorblends:) 1
Gjest Gjest_Cathrine_* Skrevet 15. februar 2008 #14 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har brungrønne øyne og bruker nå brune linser som jeg kjøper hos www.ansiktspleie.com Får med disse linsene skikkelig brune øyne som jeg har fått flere positive tilbakemeldinger på. Anbefales. C.M. Har kjöpt meg linser nå Har egentlig gul/grönn/blå öyne.. og kjöpte et par som forsterket det grönngule. De kjöpte jeg på illusion.no. kjöpte MALE linser, men det funket perfekt. Merker ikke at jeg ahr de på i det hele tatt. Nå skal det nevnes at jeg har gått til optiker först for å sjekke at jeg tåler det og sånn. Neste gang vil jeg kjöpe noen med styrken min i brune. Har hört mye bra om Freshlook Colorblends:)
Tropehus Skrevet 16. februar 2008 #15 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har brukt dette av og på i mange år, og har selv helt mørkebrune øyne og svart hår. Jeg støtter det de andre sier om å gå til en optiker for å få riktig opplæring i bruk av linser, for det er ikke noe særlig dersom du får betennelse etc, øyehelsen er viktig og det er vel verdt pengene. Når du skal begynne med linser første gang er det viktig at du gjør det litt gradvis, bruker dem noen få timer om dagen i begynnelsen. Det er mye rimeligere å bestille på nett, men det er ikke alle linser som er like behagelige å ha på seg, men jeg handler selv alltid linsene fra www.fargedelinser.no. De fører både linser med og uten styrke og sender fra Sverige. De pakker varene separat slik at du havner under tollgrensen på 200kr. Dersom du har mørke øye så gir det best resultat dersom du bruker linser med flere lag farge. Selv foretrekker jeg å ha blå linser og da bruker jeg de som heter Sapphire Blue, Amethyst og Dark Blue. De sistnevnte gir best effekt, men det ser vel kanskje på grensen til naturlig ut. 1
Gjest Gjest_LinseLusa_* Skrevet 14. januar 2010 #16 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har brungrønne øyne og bruker nå brune linser som jeg kjøper hos www.ansiktspleie.com Får med disse linsene skikkelig brune øyne som jeg har fått flere positive tilbakemeldinger på. Anbefales. C.M. Jeg må anbefale www.SeKlart.no, har brukt de fleste, men de Arte-V linsene de har der, er billigst og de beste. Digger Sjokolade brun Så ja superfornøyd, god service! så måtte bare skryte litt av de! www.SeKlart.no
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #17 Skrevet 23. oktober 2017 Har du noe erfaring med fullcolorlens.no ? Anonymkode: 0a6ec...998
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå