AnonymBruker Skrevet 26. august #21 Skrevet 26. august Jeg er introvert så det skjer hele tiden. Har noen venner som jeg selv aktivt tar kontakt med hvis det går flere uker uten kontakt. Men har også venner hvor jeg ikke tar kontakt. Grunnen er at jeg ikke føler meg 100 % komfortabel med disse. Ofte fordi de er dominerende og prater bare om seg selv. Virker ikke interessert i meg og mitt liv. Disse vennene tar hovedsakelig kontakt med meg og ikke omvendt. Men det kan gå måneder uten kontakt og det plager meg ikke. Men de virkelig gode vennene tar som regel kontakt etter en ukes tid Anonymkode: b085b...6bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #22 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har vært på den andre siden. Hadde mange kontakter og venner. Som tok kontakt og ville ha meg med på mange ting. Det jeg ikke fortalte noen av de. Var at jeg slet med mye angst . Skammet meg over det. Å bare fant på unnskyldninger . For at jeg ikke kunne. Mistet mange pga dette. Det ble verre over flere år. Angrer så i dag at jeg ikke bare sa det. Vi er venner på Facebook osv. Men ikke slik det var. Jeg er mye bedre i dag. Men har aldri turt å oppsøke de . Anonymkode: a3d8c...e68 Jeg gjorde det samme en periode. Til de som var nærmere venner forklarte jeg sannheten og fikk forståelse for det. Men enkelte forstod det ikke, og da funker jo ikke vennskapet slik begge trenger det. Jeg vet ikke om jeg bevisst har kuttet ut å initiere av den grunn du TS beskriver, men har gjort meg noen observasjoner. De som ønsker kontakt men er trege av ulike grunner sender plutselig en melding og kommenterer «lenge siden sist, vært slik og sånn - har du tid til en kaffe». Og virket glad for å treffes igjen. Så der konkluderte jeg med at de jo har interesse. Men ja, det er en usikker vei å gå ned - og man bør ha en ide om hva ens hensikt er og hva man skal gjøre videre. Anonymkode: dd8b4...84b 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #23 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fortsatt samme svar og fakta fra meg som i de andre trådene dine. Hun driter i deg og hun anser deg ikke som venninne. Du fortsetter å ydmyke deg selv mens hun lever livet og driter i at du eksisterer. Det er ingen tvil lenger at du har alvorlige problemer og besettelse rundt denne personen som du tror oppe i hodet ditt er en såkalt "god venninne". På tide at du lærer å drite i henne også, for denne besettelsen du har er jeg redd for kan ende opp mer katastrofalt med både stalking og personlig forfølgelse av venninna virker det sånn. Hun er ferdig med deg, hun svarer deg ikke på den eneste hoved-kommunikasjonskanalen dere er vant med å kommunisere (Snap) og hun driter i deg egentlig uansett hvor du måtte sende melding. Anonymkode: 9d797...a13 Kanskje det er mere TS ikke forteller om hva som egentlig skjedde i den middags- situasjonen? Kan det være at hun har sagt/gjort noe som rett og slett gjorde venninna nervøs/redd? Viste noen røde flagg som fikk alarmbjellene til å gå? Derfor venninna har skygga banen i ettertid? Ingen vil ha en besatt, potensiell stalker i livet sitt, og folk flest merker på magefølelsen om det er noe "galt" med folk. Anonymkode: 97deb...1ef 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #24 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje det er mere TS ikke forteller om hva som egentlig skjedde i den middags- situasjonen? Kan det være at hun har sagt/gjort noe som rett og slett gjorde venninna nervøs/redd? Viste noen røde flagg som fikk alarmbjellene til å gå? Derfor venninna har skygga banen i ettertid? Ingen vil ha en besatt, potensiell stalker i livet sitt, og folk flest merker på magefølelsen om det er noe "galt" med folk. Anonymkode: 97deb...1ef Stor sjanse for det. Likevel, forandrer ikke det fakta som jeg har påpekt og fått rett i, som er at den andre "venninna" driter totalt og helt brutalt i TS og lever sitt eget liv, mens TS "koker" i sin egen frustrasjon og massiv depresjon. Det betyr at det spiller overhodet ingen rolle hvor mange ganger TS måtte sende melding eller snap. Den såkalte "venninna" driter hardt og langt i TS - på samme måte som jeg tok en heavy dump i toalettet tidligere i dag. Det er altså det nivået vi snakker om, og "venninna" driter langt i TS. En annen ting er at uansett om TS dreit på draget på den bursdagsfesten som TS eventuelt ikke har fortalt oss her om, så er det fortsatt et faktum at TS organiserte hele greia og betalte penger for det - og den andre "venninna" driter også i det og poenget mitt er nettopp at dette er en gjenganger, nemlig at det går altfor lang tid før de snakker, det er alltid TS som tar initiativ og det er alltid TS som må "organisere" noe. Så poenget er å få frem at dette er ikke noe vennskap noe jævla sted, i alle fall ikke fra den andre "venninna" sitt ståsted. Det er bare et "godt vennskap" i hodet på TS. Helt enig med deg i at "venninna" kanskje har følt at det er flere røde flagg her, men det forandrer uansett ikke "naturen" i dette såkalte "vennskapet", som er at TS er den "desperate" her, den som "organiserer", den som må alltid ta "kontakt først" og samtidig finne seg i at det går en del måneder om gangen hver gang før de får kontakt igjen. Dette er ikke noe vennskap eller godt vennskap noe sted. Jo før TS skjønner hva jeg har prøvd å fortelle henne i klar tekst, jo bedre blir det både for TS og den imaginære "venninna". Dette er veldig enkelt som at gode venner får alltid meldinger og telefonsamtaler av meg (og jeg av dem), og det finnes ingen unnskyldning for å ikke gjøre det med jevne mellomrom med mindre man er stein dau. Som jeg sa i den andre tråde, man kan være på toalettet og ta en nr 2, så har man til og med noen minutter der for å sende melding til venner. Den andre gruppa derimot - som bør kalles kun for "de bekjente" - som jeg overhodet IKKE anser som viktige i det hele tatt - får bare unnskyldninger på rekke og rad om at jeg er "opptatt", og så tar jeg en "formell beklager" av og til når jeg sier at jeg var "opptatt" - uten at jeg mener noe sted at jeg "beklager" noe som helst noe jævla plass. De er rett og slett ikke viktige. Anonymkode: 9d797...a13 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #25 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje det er mere TS ikke forteller om hva som egentlig skjedde i den middags- situasjonen? Kan det være at hun har sagt/gjort noe som rett og slett gjorde venninna nervøs/redd? Viste noen røde flagg som fikk alarmbjellene til å gå? Derfor venninna har skygga banen i ettertid? Ingen vil ha en besatt, potensiell stalker i livet sitt, og folk flest merker på magefølelsen om det er noe "galt" med folk. Anonymkode: 97deb...1ef AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Stor sjanse for det. Likevel, forandrer ikke det fakta som jeg har påpekt og fått rett i, som er at den andre "venninna" driter totalt og helt brutalt i TS og lever sitt eget liv, mens TS "koker" i sin egen frustrasjon og massiv depresjon. Det betyr at det spiller overhodet ingen rolle hvor mange ganger TS måtte sende melding eller snap. Den såkalte "venninna" driter hardt og langt i TS - på samme måte som jeg tok en heavy dump i toalettet tidligere i dag. Det er altså det nivået vi snakker om, og "venninna" driter langt i TS. En annen ting er at uansett om TS dreit på draget på den bursdagsfesten som TS eventuelt ikke har fortalt oss her om, så er det fortsatt et faktum at TS organiserte hele greia og betalte penger for det - og den andre "venninna" driter også i det og poenget mitt er nettopp at dette er en gjenganger, nemlig at det går altfor lang tid før de snakker, det er alltid TS som tar initiativ og det er alltid TS som må "organisere" noe. Så poenget er å få frem at dette er ikke noe vennskap noe jævla sted, i alle fall ikke fra den andre "venninna" sitt ståsted. Det er bare et "godt vennskap" i hodet på TS. Helt enig med deg i at "venninna" kanskje har følt at det er flere røde flagg her, men det forandrer uansett ikke "naturen" i dette såkalte "vennskapet", som er at TS er den "desperate" her, den som "organiserer", den som må alltid ta "kontakt først" og samtidig finne seg i at det går en del måneder om gangen hver gang før de får kontakt igjen. Dette er ikke noe vennskap eller godt vennskap noe sted. Jo før TS skjønner hva jeg har prøvd å fortelle henne i klar tekst, jo bedre blir det både for TS og den imaginære "venninna". Dette er veldig enkelt som at gode venner får alltid meldinger og telefonsamtaler av meg (og jeg av dem), og det finnes ingen unnskyldning for å ikke gjøre det med jevne mellomrom med mindre man er stein dau. Som jeg sa i den andre tråde, man kan være på toalettet og ta en nr 2, så har man til og med noen minutter der for å sende melding til venner. Den andre gruppa derimot - som bør kalles kun for "de bekjente" - som jeg overhodet IKKE anser som viktige i det hele tatt - får bare unnskyldninger på rekke og rad om at jeg er "opptatt", og så tar jeg en "formell beklager" av og til når jeg sier at jeg var "opptatt" - uten at jeg mener noe sted at jeg "beklager" noe som helst noe jævla plass. De er rett og slett ikke viktige. Anonymkode: 9d797...a13 Ja, du har rett. Hun driter i meg. Det har jeg skjønt. Synes dette er veldig dårlig gjort. Og jeg får ikke gjort noe med det. Anonymkode: 121cf...81a 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #26 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje det er mere TS ikke forteller om hva som egentlig skjedde i den middags- situasjonen? Kan det være at hun har sagt/gjort noe som rett og slett gjorde venninna nervøs/redd? Viste noen røde flagg som fikk alarmbjellene til å gå? Derfor venninna har skygga banen i ettertid? Ingen vil ha en besatt, potensiell stalker i livet sitt, og folk flest merker på magefølelsen om det er noe "galt" med folk. Anonymkode: 97deb...1ef Undrer meg veldig på hva du mener jeg har gjort? Ser jo at du mener det er meg. Anonymkode: 121cf...81a
AnonymBruker Skrevet 26. august #27 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Stor sjanse for det. Likevel, forandrer ikke det fakta som jeg har påpekt og fått rett i, som er at den andre "venninna" driter totalt og helt brutalt i TS og lever sitt eget liv, mens TS "koker" i sin egen frustrasjon og massiv depresjon. Det betyr at det spiller overhodet ingen rolle hvor mange ganger TS måtte sende melding eller snap. Den såkalte "venninna" driter hardt og langt i TS - på samme måte som jeg tok en heavy dump i toalettet tidligere i dag. Det er altså det nivået vi snakker om, og "venninna" driter langt i TS. En annen ting er at uansett om TS dreit på draget på den bursdagsfesten som TS eventuelt ikke har fortalt oss her om, så er det fortsatt et faktum at TS organiserte hele greia og betalte penger for det - og den andre "venninna" driter også i det og poenget mitt er nettopp at dette er en gjenganger, nemlig at det går altfor lang tid før de snakker, det er alltid TS som tar initiativ og det er alltid TS som må "organisere" noe. Så poenget er å få frem at dette er ikke noe vennskap noe jævla sted, i alle fall ikke fra den andre "venninna" sitt ståsted. Det er bare et "godt vennskap" i hodet på TS. Helt enig med deg i at "venninna" kanskje har følt at det er flere røde flagg her, men det forandrer uansett ikke "naturen" i dette såkalte "vennskapet", som er at TS er den "desperate" her, den som "organiserer", den som må alltid ta "kontakt først" og samtidig finne seg i at det går en del måneder om gangen hver gang før de får kontakt igjen. Dette er ikke noe vennskap eller godt vennskap noe sted. Jo før TS skjønner hva jeg har prøvd å fortelle henne i klar tekst, jo bedre blir det både for TS og den imaginære "venninna". Dette er veldig enkelt som at gode venner får alltid meldinger og telefonsamtaler av meg (og jeg av dem), og det finnes ingen unnskyldning for å ikke gjøre det med jevne mellomrom med mindre man er stein dau. Som jeg sa i den andre tråde, man kan være på toalettet og ta en nr 2, så har man til og med noen minutter der for å sende melding til venner. Den andre gruppa derimot - som bør kalles kun for "de bekjente" - som jeg overhodet IKKE anser som viktige i det hele tatt - får bare unnskyldninger på rekke og rad om at jeg er "opptatt", og så tar jeg en "formell beklager" av og til når jeg sier at jeg var "opptatt" - uten at jeg mener noe sted at jeg "beklager" noe som helst noe jævla plass. De er rett og slett ikke viktige. Anonymkode: 9d797...a13 Du har rett i det du sier her. Hun bryr seg ikke uansett hva jeg prøvde å gjøre fint for henne og kunne ikke angret mer. Hun fortjente det ikke. Og at det er alltid jeg som har tatt initiativ. Den ene gangen jeg ikke gjør det gjør hun ingenting. Trenger vel ikke si mer. Det er ikke vennskap uansett hvordan man snur det. Tenker jeg heller jeg har drømt om et vennskap jeg ikke hadde og det viser seg nå. Og at jeg har få gjør det verre. Men kanskje det ikke er noe tap når det er sånn hun behandler meg. Jeg synes jeg fortjener bedre. Men kjenner jeg hater livet og er virkelig i en dump følelsesmessig for tiden etter dette. Kommer det til å gå over? Vet ikke hvilke tiltak jeg skal ta? Anonymkode: 121cf...81a 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #28 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du kan ikke se at det er trist at det alltid er en som tar kontakt? Ikke at det er lange lister heller. Det å få et lite initativ. Jeg ser når tiden går at det blir det ikke om jeg ikke gjør det. En jeg ikke har fra på månedsvis når jeg ikke har gjort noe. Hvem vil ha det sånn? Blir bare en bekreftelse på at man ikke er viktig. Ja, sikkert bittert og. Anonymkode: 121cf...81a Ikke meg du siterer. Men nei, absolutt ikke. Jeg har ei venninne som aldri tar kontakt. Men nesten alltid svarer ja når jeg spontant spør om en kveldstur. Vi har det veldig hyggelig sammen. Og er så kjekt å ha ei som alltid er klar for å gå tur akkurat når det passer meg. Hva er trist med det? Alternativt er at jeg bare sitter hjemme når jeg egentlig vil gå tur, da jeg ikke liker gå alene i mørket. Så du straffer jo egentlig bare deg selv. Anonymkode: b985c...8f3 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #29 Skrevet 26. august Jeg har ikke oversikt over hvem som tar med initiativ, men vet at det ikke er meg. Dersom de betyr noe for meg, må jeg ta initiativ hvis de ikke gjør det. Dersom de takker nei er de kanskje ikke så interessert. Det at noen er viktigere for meg enn jeg er for dem er helt greit. Anonymkode: 11560...b2e 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #30 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du har rett i det du sier her. Hun bryr seg ikke uansett hva jeg prøvde å gjøre fint for henne og kunne ikke angret mer. Hun fortjente det ikke. Og at det er alltid jeg som har tatt initiativ. Den ene gangen jeg ikke gjør det gjør hun ingenting. Trenger vel ikke si mer. Det er ikke vennskap uansett hvordan man snur det. Tenker jeg heller jeg har drømt om et vennskap jeg ikke hadde og det viser seg nå. Og at jeg har få gjør det verre. Men kanskje det ikke er noe tap når det er sånn hun behandler meg. Jeg synes jeg fortjener bedre. Men kjenner jeg hater livet og er virkelig i en dump følelsesmessig for tiden etter dette. Kommer det til å gå over? Vet ikke hvilke tiltak jeg skal ta? Anonymkode: 121cf...81a Ja, riktig, det er det jeg har prøvd å si deg - nemlig at du egentlig ikke har noe ekte vennskap med henne. Du trodde bare i hodet ditt at du har en "god venninne", men du hadde aldri det. F eks, etter mine standarder, er dette en "connection" som jeg hadde tørket meg i ræva med. Det betyr, dere har ingen "connection" eller noe som helst. Husk alltid, det trengs at bare den ene parten (det vil si henne) ikke anser deg som viktig i livet hennes, og da er det over. It's over. Det er ikke noe mer å stresse med. Det betyr at det kreves IKKE at dere begge skal være enige om noe - det holder med at hun driter i deg som hun gjør og da har hun vist deg hvem hun er og hvor lavt på "prioriteringslista" hennes du er. Dette er i praksis som et såkalt "forhold" - det holder med at den ene parten ikke vil mer. At begge skal være enig i å avbryte forholdet er ikke nødvendig i det hele tatt. Det er tydelig at hun driter i deg og du har ingenting mer å hente, utover å krype enda mer for henne og ydmyke deg selv enda mer for henne, noe som uansett ikke kommer til å gi deg "bedre posisjon" hos henne. Ja, du fortjener bedre og det er nettopp det du sa nå at jeg har prøvd å hjelpe deg med, nemlig at du sier ovenfor deg selv at du fortjener bedre og at du nekter å bli behandlet som en person som ikke eksisterer for den andre "venninna". Derfor er det svært viktig å slutte å tro at "venninna" betyr noe som helst for deg lenger. Du må "knuse henne" i hodet ditt, blokker henne overalt. Ferdig med saken. Jeg tror at mange ser her at du sliter veldig mye, men jeg har foreslått flere ting til deg som ikke har noe med Netflix å gjøre. Du burde meldt deg opp i et fag eller to som privatist eller nettstudier eller "vanlige studier" - du kan fortsatt betale semesteravgift frem til 1.september, tror jeg. Eller et fag eller to som privatist, da tenker jeg på videregående skole fag. Det går an å prøve å oppsøke lokale tilbud i kommunen som kanskje vil sette noe i gang sosialt med deg (om de har det tilbudet) eller kanskje trening? Og ikke minst, psykisk hjelp bør du også søke. Søker du ikke, så driter systemet og kommunen om du sliter for de får ikke "registrert" deg at du sliter og søker hjelp. De driter allerede i folk mange plasser selv om man søker hjelp og bruker (budsjettunderskudd som unnskyldning), men søker du ikke, så er det enda verre, for man kan ikke dokumentere at du har et behov for noe. Involvere deg i et politisk parti eller frivillig interesseorganisasjon er også en mulighet, kanskje mer avhengig av hvor du bor, osv. Anonymkode: 9d797...a13 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #31 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du har rett i det du sier her. Hun bryr seg ikke uansett hva jeg prøvde å gjøre fint for henne og kunne ikke angret mer. Hun fortjente det ikke. Og at det er alltid jeg som har tatt initiativ. Den ene gangen jeg ikke gjør det gjør hun ingenting. Trenger vel ikke si mer. Det er ikke vennskap uansett hvordan man snur det. Tenker jeg heller jeg har drømt om et vennskap jeg ikke hadde og det viser seg nå. Og at jeg har få gjør det verre. Men kanskje det ikke er noe tap når det er sånn hun behandler meg. Jeg synes jeg fortjener bedre. Men kjenner jeg hater livet og er virkelig i en dump følelsesmessig for tiden etter dette. Kommer det til å gå over? Vet ikke hvilke tiltak jeg skal ta? Anonymkode: 121cf...81a Du har bare en tråd på 45+ sider og gudene vet hvor mange tråder i tillegg med svar og råd - og fortsatt "vet du ikke" hva du kan gjøre for å få det bedre. Hvorfor skal folk svare deg når du ikke er i stand til å forstå ordene du leser? Anonymkode: dad20...900 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #32 Skrevet 26. august Det finnes nesten ikke noe mere irriterende enn folk som desperat søker råd, men aldri tar til seg noe av de rådene de får. Folk bruker masse av sin tid og energi til å hjelpe, men til ingen nytte. Det er triggende provoserende for mange, og det er bare sånn realiteten er. Og det er egoistisk. Mange som sitter i en selvvalgt offermentalitet er så selvsentrerte at de klarer ikke å se noen andre rundt seg. Jeg kutter ut sånne folk, for hva er egentlig vitsen? De får det ikke bedre uansett, bare tapper andre for energi. Når alt kommer til alt så ønsker de ikke råd heller, bare bekreftelse på seg selv så de kan fortsette å dyrke offermentaliteten. Anonymkode: 97deb...1ef 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #33 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 23.31): Har du noen gang giort det? Hvordan gikk det? Tok de kontant og har dere kontakt nå? Er så lei av å være den som alltid tar kontakt og vil møtes. Anonymkode: 121cf...81a Da har su ikke venner… Anonymkode: 1536f...ce8
AnonymBruker Skrevet 26. august #34 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det finnes nesten ikke noe mere irriterende enn folk som desperat søker råd, men aldri tar til seg noe av de rådene de får. Folk bruker masse av sin tid og energi til å hjelpe, men til ingen nytte. Det er triggende provoserende for mange, og det er bare sånn realiteten er. Og det er egoistisk. Mange som sitter i en selvvalgt offermentalitet er så selvsentrerte at de klarer ikke å se noen andre rundt seg. Jeg kutter ut sånne folk, for hva er egentlig vitsen? De får det ikke bedre uansett, bare tapper andre for energi. Når alt kommer til alt så ønsker de ikke råd heller, bare bekreftelse på seg selv så de kan fortsette å dyrke offermentaliteten. Anonymkode: 97deb...1ef Dette var jammen et negativt menneske syn. Har du erfaring fra dette? Anonymkode: 121cf...81a 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #35 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du har bare en tråd på 45+ sider og gudene vet hvor mange tråder i tillegg med svar og råd - og fortsatt "vet du ikke" hva du kan gjøre for å få det bedre. Hvorfor skal folk svare deg når du ikke er i stand til å forstå ordene du leser? Anonymkode: dad20...900 Jeg synes dette har vært veldig tøft. Skjønner at dere synes det er en bagatell og ikke synes sånt betyr noe særlig. Og kommer raskt over. Jeg har tatt med meg mange gode tips fra annen tråd! Anonymkode: 121cf...81a 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #36 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da har su ikke venner… Anonymkode: 1536f...ce8 Det er få ja. Anonymkode: 121cf...81a
AnonymBruker Skrevet 26. august #37 Skrevet 26. august Hadde en bestevenninne i 7 år. Jeg tok alltid kontakt. Ble tilslutt lei av å alltid ta kontakt. Nå har det gått 5 år. Hun har fortsatt ikke tatt kontakt. Har nå slettet henne fra både Facebook og Instagram. Anonymkode: f17e2...ba8 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #38 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, riktig, det er det jeg har prøvd å si deg - nemlig at du egentlig ikke har noe ekte vennskap med henne. Du trodde bare i hodet ditt at du har en "god venninne", men du hadde aldri det. F eks, etter mine standarder, er dette en "connection" som jeg hadde tørket meg i ræva med. Det betyr, dere har ingen "connection" eller noe som helst. Husk alltid, det trengs at bare den ene parten (det vil si henne) ikke anser deg som viktig i livet hennes, og da er det over. It's over. Det er ikke noe mer å stresse med. Det betyr at det kreves IKKE at dere begge skal være enige om noe - det holder med at hun driter i deg som hun gjør og da har hun vist deg hvem hun er og hvor lavt på "prioriteringslista" hennes du er. Dette er i praksis som et såkalt "forhold" - det holder med at den ene parten ikke vil mer. At begge skal være enig i å avbryte forholdet er ikke nødvendig i det hele tatt. Det er tydelig at hun driter i deg og du har ingenting mer å hente, utover å krype enda mer for henne og ydmyke deg selv enda mer for henne, noe som uansett ikke kommer til å gi deg "bedre posisjon" hos henne. Ja, du fortjener bedre og det er nettopp det du sa nå at jeg har prøvd å hjelpe deg med, nemlig at du sier ovenfor deg selv at du fortjener bedre og at du nekter å bli behandlet som en person som ikke eksisterer for den andre "venninna". Derfor er det svært viktig å slutte å tro at "venninna" betyr noe som helst for deg lenger. Du må "knuse henne" i hodet ditt, blokker henne overalt. Ferdig med saken. Jeg tror at mange ser her at du sliter veldig mye, men jeg har foreslått flere ting til deg som ikke har noe med Netflix å gjøre. Du burde meldt deg opp i et fag eller to som privatist eller nettstudier eller "vanlige studier" - du kan fortsatt betale semesteravgift frem til 1.september, tror jeg. Eller et fag eller to som privatist, da tenker jeg på videregående skole fag. Det går an å prøve å oppsøke lokale tilbud i kommunen som kanskje vil sette noe i gang sosialt med deg (om de har det tilbudet) eller kanskje trening? Og ikke minst, psykisk hjelp bør du også søke. Søker du ikke, så driter systemet og kommunen om du sliter for de får ikke "registrert" deg at du sliter og søker hjelp. De driter allerede i folk mange plasser selv om man søker hjelp og bruker (budsjettunderskudd som unnskyldning), men søker du ikke, så er det enda verre, for man kan ikke dokumentere at du har et behov for noe. Involvere deg i et politisk parti eller frivillig interesseorganisasjon er også en mulighet, kanskje mer avhengig av hvor du bor, osv. Anonymkode: 9d797...a13 Ja, har skjønt at hvilke tanker eller meninger jeg har om saken har ingen betydning for hun har valgt om vi hadde vært enig eller ikke. Jeg får ikke gjort annet enn å forholde meg til det. Det synes jeg er vanskelig, men håper det leges. Har til nå vært i en somp og vært lei meg og ikke orket å tenke på hva jeg skal gjøre. Jeg leste egentlig tipsene dine om ta på fag, engasje meg i politikk og evt frivillig og andres råd om evt psykolog. Men har skjøvet det litt vekk pga tristhet. Jeg skjønner at dette er gode råd når jeg kommer litt ovenpå igjen. Det at folk skal ha så negativt bilde av meg er ikke noe godt. Anonymkode: 121cf...81a
AnonymBruker Skrevet 26. august #39 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde en bestevenninne i 7 år. Jeg tok alltid kontakt. Ble tilslutt lei av å alltid ta kontakt. Nå har det gått 5 år. Hun har fortsatt ikke tatt kontakt. Har nå slettet henne fra både Facebook og Instagram. Anonymkode: f17e2...ba8 Så trist å høre! Skjønner meg ikke på sånt jeg. Forstår godt at du gjorde det tilslutt. Anonymkode: 121cf...81a
AnonymBruker Skrevet 26. august #40 Skrevet 26. august Holder på nå, det har gått noen uker. Vi hadde daglig kontakt før, men jeg ble oppmerksom på at jeg alltid skrev først. Så da testet jeg det ut, og det er jo en vekker. Anonymkode: 995d1...8bf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå