Gå til innhold

(OBS les hele HI) Gravid. Hvordan fortelle leder og kolleger? Og hvordan overleve?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du må kjempe tilbake, på godt og vondt. Man blir behandlet slik man lar seg bli behandlet, både i privatlivet og arbeidslivet, så man må utvikle noen spisse albuer. 

Anonymkode: 5897b...cfd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Permisjon påvirker oss alle på min arbeidsplass, det har stor betydning om det blir satt inn vikar eller ikke, og skal leder ha sjans til å finne egnet vikar, må h’n vite om permisjonen tidlig. 

Det forstår jeg, og det varierer jo fra plass til plass - men det som ikke varierer er at dette er ledelsens oppgave å løse.

Jeg ser ikke behovet for å dele en graviditet med kolleger, om det hadde påvirket meg hadde det vært langt mer ryddig om det kom fra leder, som først var informert. Det ville jeg følt var det profesjonelle i hvert fall, og hadde stusset om det skjedde på noe annen måte på min arbeidsplass.

Hadde det blitt sagt i plenum hvor leder åpenbart heller ikke visste om det på forhånd, hadde jeg lurt på hva poenget var. Leder må jo i så fall få summe seg, planlegge permisjon/vikarbehov og sikkert mye til. Det er ingen vits at kollegene får vite dette samtidig, det vil bare skape bekymring, undring, uro og sannsynlig ønske om avklaringer fra leder, og kanskje TS.

Med mindre TS jobber sammen med strikkeklubben sin, for å si det litt flåsete, ser jeg ikke noe grunn til å si dette i plenum. Det er rett og slett bare uprofesjonelt og flaut.

Anonymkode: dedad...a5f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...