Gå til innhold

Den gamlisfølesen man får ved 40...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er straks 40 og har over 30 år igjen i arbeidslivet.. litt tidlig å bli gammel allerede nå? 

Anonymkode: 3ac60...7d3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at jeg snart får litt gamlisfølelse, men er ikke mer enn 60 så jeg håper det drøyer litt

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 52 og har ikke «gamlis-følelser»

Føler meg sprek, trygg, oppegående og sexy!

Anonymkode: 61505...0a2

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er 52 og har ikke «gamlis-følelser»

Føler meg sprek, trygg, oppegående og sexy!

Anonymkode: 61505...0a2

Sexy har jeg ikke følt meg siden jeg var 22

Anonymkode: 059a0...eec

AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Følte meg ikke eldre i hodet da jeg bikket 40. Forloveden er nå 50 og like uhøytidelig og tullete som han alltid har vært.

Vi føler oss fremdeles som oss selv og har det mye gøy sammen.

Var mer deppa som ung før jeg ble voksen og trygg i meg selv.

Anonymkode: 5a206...ecb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, fikk ikke noen følelse av å være direkte gammel da jeg fylte 40. Føler meg som meg selv, men er nok snillere mot meg selv nå enn da jeg var 20. Sånn sett føles det bedre å være 40 enn 20 for meg.

Det jeg har merket er at ungdom og unge voksne har fått en annen respekt for meg. Jeg blir behandlet slik jeg behandlet eldre da jeg selv jobbet i butikk:fnise: Pluss at niesene mine har sluttet å dele hemmeligheter med meg, for nå ligner jeg mer på de andre som sitter ved voksenbordet, som de sa forrige julaften.

Anonymkode: 3c268...278

Skrevet

40-årene har helt klart vært det beste og mest innholdsrike tiåret så langt, så "gamlis" er absolutt ikke noe jeg føler på. Var mye verre å bli 30.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er visst den eldste som har svart her..Er fylt 70 og denne "gamlisfølelsen"har aldri innhentet meg.Og håper den aldri gjør det!

Anonymkode: 1cf1a...185

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2025 den 12.18):

Kommer dere liksom "over den"? Går den fra å være deprimerende til at man bare "godtar det helt fint"? Eller følger bare den ekle melankolien deg videre?

Søk opp hva middelaldrende er. Du har ikke engang kommet dit enda 😊

Anonymkode: 266bb...813

Skrevet

Hvis du lever så lenge som til 80, tilogmed 70, kommer du til å ha noen harde siste tiår om du allerede anser deg selv som gammal 😆

Har fortsatt et år igjen av 30årene, men tviler på at jeg kommer til å føle meg særlig gammel om et par år.

Jeg har fått mann, barn, hus og bil. Jeg har nådd level100 i det jeg ville oppnå i mitt liv, nå skal jeg kose meg med middelalderen når den kommer, om den ikke allerede er her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2025 den 12.18):

Kommer dere liksom "over den"? Går den fra å være deprimerende til at man bare "godtar det helt fint"? Eller følger bare den ekle melankolien deg videre?

Hmm, gamlisfølelse tror jeg ikke at jeg har. Jeg og samboeren er 45. Noen ganger tar vi oss i det, at vi merker at vi gjør eller sier ting som minner oss om våre egne foreldre for 20 år siden... Det synes jeg egentlig er litt søtt. Jeg er veldig glad for at vi blir voksne sammen. Så glad i den mannen. Det var en periode jeg var litt opptatt av endringene jeg så i speilet, men så fikk jeg meg en ny hobby som jeg har gått helt opp i og, ja... Det hjalp veldig å få noe annet å tenke på. 😁 Finn deg noe gøy å drive med TS.

Anonymkode: 8b116...f8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gamlisfølelse ved fylte 40. ?  ? Nå er d vel jobb/karriere og familie/barn som står i fokus ?  Og 20-30år  til pensjonisttilværelsen starter !!

Anonymkode: fdf7d...79b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner definitivt på den. Har fått flere nye kollegaer i alderen 25-28, og jeg husker det som en nydelig og spennende tid. Fikk min første faste jobb som 24 åring, og livet lå liksom for mine føtter. Jeg giftet meg, fikk barn. Alt var så nytt og fint. 

Livet er fremdeles fint, barna har blitt større og mer selvstendige. Mere fritid og bedre søvn. Men det er liksom den litt triste følelsen over alt det som er forbi. Å føle seg så ung og ha så mye foran seg.

Nå er jeg jo «bare» 40, blir fremdeles tatt for å være en god del yngre enn hva jeg er, og har jo fremdeles mye fint foran meg. Men ja, til tider føler jeg meg litt gammel… 

Anonymkode: f3239...188

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...