AnonymBruker Skrevet 24. august #21 Skrevet 24. august For all del la guttungen ha på seg det han vil. Menn også for den saks skyld, så lenge jeg slipper å ha noe med dem å gjøre på fritiden. Anonymkode: 87fa2...c84 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #22 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For all del la guttungen ha på seg det han vil. Menn også for den saks skyld, så lenge jeg slipper å ha noe med dem å gjøre på fritiden. Anonymkode: 87fa2...c84 Helt greit at kvinner og jenter har på seg bukser så lenge jeg slipper å ha noe med dem å gjøre på fritiden. Anonymkode: c8951...4c7 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. september #23 Skrevet 1. september La gutten bruke jenteklær så lenge han liker det. Anonymkode: 1b520...7e3 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #24 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 8.20): Han er hetro. Haha. Anonymkode: add2f...dfc 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. september #25 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 13.14): La gutten bruke jenteklær så lenge han liker det. Anonymkode: 1b520...7e3 Det er ingenting som heter «jenteklær». Gjerne kall det feminint, men det er ikke «jenteklær». Anonymkode: 219ec...edb 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. september #26 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 3.17): Gutten min kom hjem fra første skoledag i 2 klasse, der en av guttene møtte opp med rosa skjørt. Er det greit? Anonymkode: 1b520...7e3 Ja, det er selvfølgelig greit, men veldig trist. Hjerteskjærende å tenke på alle problemene denne fyren kommer til å få når vokser opp. Anonymkode: 82d28...566 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #28 Skrevet 6. september Jeg bryr meg ikke om hva andre styrer med. Men selv så hadde jeg ikke sendt sønnen min avgårde til skolen kledd i skjørt. Anonymkode: 2c688...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #29 Skrevet 7. september Stakkars unge! Livet blir ikke lett for han med slike foreldre…. Anonymkode: 44d0d...5f9 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. september #30 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Stakkars unge! Livet blir ikke lett for han med slike foreldre…. Anonymkode: 44d0d...5f9 Eller med andre foreldre som TS. Er vel de som er problemet her, ikke en gutt i skjørt. Anonymkode: 5b1c7...099 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. september #31 Skrevet 19. september Gutten er det ikke noe galt i, men samfunnet og noen konservative foreldre er utfordninga. Jeg oppdaget min trang til søsters kjoler før jeg var 7 år og har hatt en heller dårleg barndom. Anonymkode: 1b520...7e3 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #32 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 3.17): Gutten min kom hjem fra første skoledag i 2 klasse, der en av guttene møtte opp med rosa skjørt. Er det greit? Anonymkode: 1b520...7e3 Dømmer ingen, men vanlig? Tviler. Har 4 barn. Aldri sett noen i klassen med skjørt som er gutter. Anonymkode: a6108...997
AnonymBruker Skrevet 19. september #33 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 17.23): Ja, det er selvfølgelig greit, men veldig trist. Hjerteskjærende å tenke på alle problemene denne fyren kommer til å få når vokser opp. Anonymkode: 82d28...566 Ja det får han om han ikke får lov å klæ seg i kjoler om det hans trang. Jeg har selv erfart det. Anonymkode: 1b520...7e3 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #34 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 0.22): Ja det får han om han ikke får lov å klæ seg i kjoler om det hans trang. Jeg har selv erfart det. Anonymkode: 1b520...7e3 Han kommer til å få trøbbel uansett hvordan problemet håndteres. Det er det som er så hjerteskjærende. Anonymkode: 82d28...566 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #35 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 8.20): Min bestevenn, og dette var på 90-tallet, brukte noen ganger skjørt på sommeren, og alltid to par Amerika-sokker, med alle mulige farger. Nå brukte de fleste av oss, gutter eller jenter disse sokkene, men de fleste gutter holdt seg til grå, hvite og svarte, eller mørkeblå. Han hadde absolutt alle regnbuens farger. Vi syntes skjørt var litt rart, sokkene var mer «morsomme» men han hadde vanvittig drag på damene, det har han alltid hatt. Han er hetro. Om han fortsatt bruker skjørt i dag aner jeg ikke. Anonymkode: 62c3d...4ac Selvsagt hadde han draget. Selvtillit og en langfinger til snerpete, konservative feiginger er veldig attraktivt. Anonymkode: 35d81...840 2
Thyra Skrevet 22. september #36 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (På 23.8.2025 den 8.46): Hvorfor er det greit at gutten kan gå i skjørt men ikke voksne menn? Anonymkode: 1b520...7e3 Begge deler er greit. Men det er jo mer spesielt at en voksen mann gjør det.
Thyra Skrevet 22. september #37 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 17.23): Ja, det er selvfølgelig greit, men veldig trist. Hjerteskjærende å tenke på alle problemene denne fyren kommer til å få når vokser opp. Anonymkode: 82d28...566 Han er vel fortsatt for ung til at man han konkludere med noe som helst.
LiseTV Skrevet 27. september #38 Skrevet 27. september Thyra skrev (På 22.9.2025 den 21.10): Han er vel fortsatt for ung til at man han konkludere med noe som helst. Hva problemer får gutten av å ikke få vere det han er og føler på?
Thyra Skrevet 27. september #39 Skrevet 27. september LiseTV skrev (28 minutter siden): Hva problemer får gutten av å ikke få vere det han er og føler på? Jeg vet ikke helt hva det spørsmålet har med innlegget mitt du siterte å gjøre? Men selvsagt skal barn få mulighet til å være seg selv, barn skal ikke tvinges inn i kjønnsroller som ikke passer dem. Når en gutt på sju år ønsker å bruke rosa skjørt kan det være et tegn på at han føler seg som en jente, men det kan også være at han bare synes det er fint med rosa skjørt, og ikke bryr seg så mye om hva som "er for jenter" og hva som "er for gutter". Tanken om at rosa skjørt er for jenter er ikke medfødt, det er tillært. Men man må også finne en balansegang mellom å la barna være seg selv og å tenke litt på hva slags reaksjoner barna kan bli møtt med når de gjør uvanlige ting. Og om barna er av typen som takler slike negative reaksjoner. Noen ganger kan man kanskje tenke at det er en tid og et sted for alt. Kanskje rosa skjørt ikke passer så godt på skolen. I barnehagen, greit nok. Men på skolen? Ikke at jeg ville ha reagert negativt på en skolegutt med rosa skjørt. Men jeg ville kanskje ikke ha sendt min andrekkassing på skolen i rosa skjørt. Ikke før jeg var sikker på at han hadde selvtillitt nok til å takle eventuelle negative reaksjoner, ihvertfall. En annen ting er at det er heller ikke alle som vil sende datteren sin på skolen i rosa skjørt, men heller ønsker å sende henne i praktiske klær som hun kan leke fritt med.
AnonymBruker Skrevet 27. september #40 Skrevet 27. september Vi kan godt sitte her på Kvinneguiden og late som at dette er greit, men det er selvsagt ikke normalt og jeg som forelder hadde aldri akseptert dette fra min sønn. Anonymkode: d866d...184 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå