Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (1 time siden):

Ja, jeg glemmer det ofte. Men ofte vasker jeg ikke med vilje fordi jeg ikke prioriterer det.

Samme her! Prioriterer annet som brukes ofte.. skal det være håndklær og undertøy.

Anonymkode: a18b3...d79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er det nå aldri noe slikt. Her vaskes alt så det blir tomt

Anonymkode: 5fd65...99d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tømmer hver kurv helt når jeg vasker. Har det skapet fra Ikea med hull i dørene og kurver inni (2 skap = 4 kurver). I tillegg egne kurver av plast for håndklær og kluter/mopper.

Anonymkode: 4bc4f...9b6

Min enslige lille kurv, akkurat plass på mitt lille bad, i en krok

https://www.ikea.com/no/no/p/jaell-skittentoykurv-hvit-30553607/

Skrevet

jeg tømmer kurven hver gang og vasker flere ganger pr uke så her ligger det aldri "bunnslam" 🤔 jeg ble kvalm av denne tråden.. 

AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (7 minutter siden):

jeg tømmer kurven hver gang og vasker flere ganger pr uke så her ligger det aldri "bunnslam" 🤔 jeg ble kvalm av denne tråden.. 

Haha! Da har du ikke en hektisk hverdag. Når,og jeg sier NÅR,du får det så ser du at slik blir det. Når man er ung og fremadstormende så er man litt kung if the world og streber etter det "perfekte". Men tro meg: det perfekte ligger ikke i bunnen på kleskorga! 

Anonymkode: aecd9...277

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Max en uke, bortsett fra kluter, de blir samlet opp til det er nok. Føles dumt å kjøre hygienevask som tar tre timer for fem kluter. 

Da går alle kluter inn i maskinen, kanskje en gang hver 6 uke. 

Anonymkode: eecb7...b77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Haha! Da har du ikke en hektisk hverdag. Når,og jeg sier NÅR,du får det så ser du at slik blir det. Når man er ung og fremadstormende så er man litt kung if the world og streber etter det "perfekte". Men tro meg: det perfekte ligger ikke i bunnen på kleskorga! 

så enkelt å baser sitt eget liv som en fasit for andre.. det at jeg har kontroll på klesvasken er altså ens med at mitt liv ikke er hektisk, eller at jeg er "Perfekt" eller "sstreber" - det kan overhode ikke være at jeg er god på prioritering, planlegging osv.. 

Anonymkode: 39487...947

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

så enkelt å baser sitt eget liv som en fasit for andre.. det at jeg har kontroll på klesvasken er altså ens med at mitt liv ikke er hektisk, eller at jeg er "Perfekt" eller "sstreber" - det kan overhode ikke være at jeg er god på prioritering, planlegging osv.. 

den skulle ikke komme som anonym

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når du sier at du blir kvalm av en sånn tråd så må vi såklart sparke litt tilbake. Så da fortsetter jeg å tenke mitt om deg. 

Jeg har den kontrollen jeg trenger,jeg trenger ikke tømme kleskorga for å ha et godt liv. 

• Liker 4
Skrevet

Denne tråden fikk meg til å tømme skittentøyskurven:laugh:

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når du sier at du blir kvalm av en sånn tråd så må vi såklart sparke litt tilbake. Så da fortsetter jeg å tenke mitt om deg. 

Jeg har den kontrollen jeg trenger,jeg trenger ikke tømme kleskorga for å ha et godt liv. 

Atså, ts skrev "bunnslam" som ligger i opptil 3 mnd - jeg så for meg skittent tøy som ble liggende basert på dette, undertøy, fuktige hånklær, skittne sokker - og så for meg både stanken og skitten og ja det gjør meg kvalm, det betyr ikke at jeg forsøker fremstille meg selv på en måte som gjør at man "såklart må sparke litt tilbake" 🤦‍♀️ men for å bruke den argumentasjonen da, når man legger opp til at man er "en gris" må andre få lov å si at de ser deg som gris liksom..  :D 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Max en uke, bortsett fra kluter, de blir samlet opp til det er nok. Føles dumt å kjøre hygienevask som tar tre timer for fem kluter. 

Da går alle kluter inn i maskinen, kanskje en gang hver 6 uke. 

Anonymkode: eecb7...b77

Det er lov å vaske kluter sammen med andre ting som håndklær, undertøy, mopper og annet på 60 grader.

Anonymkode: ffb59...557

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (27 minutter siden):

Atså, ts skrev "bunnslam" som ligger i opptil 3 mnd - jeg så for meg skittent tøy som ble liggende basert på dette, undertøy, fuktige hånklær, skittne sokker - og så for meg både stanken og skitten og ja det gjør meg kvalm, det betyr ikke at jeg forsøker fremstille meg selv på en måte som gjør at man "såklart må sparke litt tilbake" 🤦‍♀️ men for å bruke den argumentasjonen da, når man legger opp til at man er "en gris" må andre få lov å si at de ser deg som gris liksom..  :D 

Såklart blir klær tørket før de kastes i korga, ingen vil jo at det skal mugne. Og dessuten: det trenger ikke være sterilt i en skittentøyskurv,det er aldri meningen. Og hvis du leser så ser du at det er ull og fargerike ting som krever håndvask eller spesialvask som ligger der. Håndklær og undertøy vasker jo folk jevnt og det blir ikke liggende slik. Jeg reagerer på at du kaller det kvalmt og grisete,for det er rent tøys . Dette er så normalt som det kan bli,noe ligger lenge på bunnen i 80 prosent av norske hus. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Såklart blir klær tørket før de kastes i korga, ingen vil jo at det skal mugne. Og dessuten: det trenger ikke være sterilt i en skittentøyskurv,det er aldri meningen. Og hvis du leser så ser du at det er ull og fargerike ting som krever håndvask eller spesialvask som ligger der. Håndklær og undertøy vasker jo folk jevnt og det blir ikke liggende slik. Jeg reagerer på at du kaller det kvalmt og grisete,for det er rent tøys . Dette er så normalt som det kan bli,noe ligger lenge på bunnen i 80 prosent av norske hus. 

jeg tror ikke 80% av folket går opptil 3 mnd før de ser bunnen på kurven 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her går vaskemaskinen hele tiden, så sjeldent noe blir liggende, tømmer og sorterer skittentøyet og vasker fortløpende 

Kjører heller en liten vask til det som har potensiale til å bli liggende lenge.

Anonymkode: 60321...a24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (6 minutter siden):

jeg tror ikke 80% av folket går opptil 3 mnd før de ser bunnen på kurven 

Men det tror jeg. Det er meget vanlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har jeg flere korger for skittentøy, en for hver av maskinene jeg vasker. På den måten blir alt vaskes fortløpende. Slipper da at det blir noe 'bunnslam'. 

Anonymkode: abd1e...af1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min enslige lille kurv, akkurat plass på mitt lille bad, i en krok

https://www.ikea.com/no/no/p/jaell-skittentoykurv-hvit-30553607/

Hvis du har plass til en sånn så har du jo plass til en hylle med mindre kurver du kan sortere i.

Anonymkode: 9fc0e...fb8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du har plass til en sånn så har du jo plass til en hylle med mindre kurver du kan sortere i.

Anonymkode: 9fc0e...fb8

Leier så kan ikke bare snekre opp en hylle desverre.

Og nei, denne står imellom veggen og dusjkabinettet.

Badet er 4kvm, akkurat plass til, do, vask, vaskemaskin og dusjkabinett. Fant plass til denne kurven da jeg hadde den fra før, ellers måtte jeg  evt. hatt i et annet rom, men syntes det er greit at klesvask er inne på badet ved siden av vaskemaskin

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Leier så kan ikke bare snekre opp en hylle desverre.

Og nei, denne står imellom veggen og dusjkabinettet.

Badet er 4kvm, akkurat plass til, do, vask, vaskemaskin og dusjkabinett. Fant plass til denne kurven da jeg hadde den fra før, ellers måtte jeg  evt. hatt i et annet rom, men syntes det er greit at klesvask er inne på badet ved siden av vaskemaskin

Var nok et sjeldent tilfelle at det gikk såpass med tid.

Enten må jeg kjøpe meg mer hvitt tøy, eller så må jeg ta en maskin som ikke er full.

Og nei er ikke skittent tøy som har ligget så lenge, kjolen brukte jeg en helg jeg var ute, men så har jeg glemt den helt bort. La den til vask selv etter 1/2 dags bruk da jeg ikke skulle bruke den igjen på lenge. Tskjortene er kommet i ettertid, for å "fylle på" med hvitt evt også lyst (også kommet i etterkant) så maskina blir litt mer "full" enn bare 2 tskjorter og en kjole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...