Gå til innhold

HVORFOR bruke stringbikini og innirævva-tights hvis du IKKE vil bli beglodd?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dømmer ikke,jeg har bare en annen smak. Jeg syns det er rart med visse klær og da ser jeg en ekstra gang. 

Anonymkode: a710b...252

Du dømmer når du snakker om å få kjønnsorgan oppi trynet ditt når noen i samme rom som deg bare eksisterer med en trang tights på. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (8 timer siden):

Du dømmer når du snakker om å få kjønnsorgan oppi trynet ditt når noen i samme rom som deg bare eksisterer med en trang tights på. 

Jeg dømmer ikke, men jeg ser når noe er rart. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 22.52):

Ut ifra dette innlegget ditt, forstår du fremdeles veldig lite. En kvinne burde få gå med akkurat det hun måtte ønske, uten å måtte bli beglodd eller seksualisert. Men kvinner blir seksualisert uansett hva. Det viser bilder av bekledningen til de som har blitt voldtatt - som både er kvinner, unge jenter og jentebarn. Det var vanlige klær de hadde på seg, ikke noe lettkledd eller avslørende. Det har ikke noe å si om hva de gikk med, fordi fantasien har ingen grenser. Dermed blir også unnskyldningen som alle tyr til her inne om sine seksuelle fantasier - «det er bare en fantasi» - som blir så latterlig. Kvinner burde få gå med hva de vil - uten å bli beglodd og seksualisert. Men det viser du tydelig at ikke går an. Vi burde vel heller dekke oss fra topp til tå? Helst ikke vise oss i det hele tatt. Men ikke da heller er vi trygge for deres ekle tanker. 

Man skulle tro kvinner var fri i et land som Norge, men man kan lett trekke sammenhenger mellom vårt samfunn og andres. For tendensene hos menn og deres syn på kvinner viser seg å være nok så like. Men menn her i Norge er kjapt ute med å fortelle hvordan andre menn i andre kulturer er - selvom de ikke er helt ulike hverandre. Kvinner vil gjerne gå med det de vil - som mannen som tar seg en joggetur i baris eller mannen som går på butikken i baris, helt i fred. Det handler også om respekt. Menn føler de har en rett til å glo. I mitt hode er det frekt å glo på andre og spesielt med slike tanker. Skjønner du overhode hvordan det er kvinne? 

Anonymkode: 1fd60...cd2

Satte du nettopp ny verdensrekord i å misforstå?

Det er ingen her som har nevnt med ett ord at seksuelle overgrep er greit uansett hva du går i, det er bare dine syke tanker som går i den retningen. Du må jobbe med tankesettet ditt. Det er syke greier, den måten du tenker på. 

Les nøye nå: noen måter å kle på seg skaper større oppmerksomhet. Dersom bekledningen heller ikke har en spesiell funksjonalitet, så er det plent umulig å forstå det på noen annen måte enn at den som har klærne på, den ønsker oppmerksomhet. Noen nevnte eksempelet med klovnehår og klovnenese. Ingen som sier at noen har rett å plage vedkommende som går med det, men alle skjønner at personen ønsker oppmerksomhet. Det samme er det med stringbikini, og ikke minst lang-inni-rompa tights. 

Anonymkode: ab0ca...de8

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, fortsett å lyv til deg selv, du. 

AnonymBruker
Skrevet

så hvis du passerer en gruppe multifunksjonshemmede med heftige rullestoler på tur, så må du se på? 

Anonymkode: d2ddd...7b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

så hvis du passerer en gruppe multifunksjonshemmede med heftige rullestoler på tur, så må du se på? 

Ja,jeg snur hodet og ser på alt jeg går forbi jeg. Det er helt menneskelig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja,jeg snur hodet og ser på alt jeg går forbi jeg. Det er helt menneskelig. 

Så det er et deg-problem. Folk flest glor ikke åpenlyst på folk som skiller seg litt ut, og folk flest skiller seg uansett litt ut på en eller annen måte, heldigvis. Verden ville vært kjedelig ellers! :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (5 minutter siden):

Så det er et deg-problem. Folk flest glor ikke åpenlyst på folk som skiller seg litt ut, og folk flest skiller seg uansett litt ut på en eller annen måte, heldigvis. Verden ville vært kjedelig ellers! :)

Uansett har det 0 å bety.

Anonymkode: 63728...a2e

AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (1 time siden):

Kan du lese? Jeg sier SER, ikke glor. Men jeg tror mange syns at all "seeing"er"gloing". Det er deres problem. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du lese? Jeg sier SER, ikke glor. Men jeg tror mange syns at all "seeing"er"gloing". Det er deres problem. 

Å se og å glo skiller seg vel ved at en ser lenger enn nødvendig/normalt. Det er neppe normalt å snu på hodet etter alt som går forbi seg, f eks en gruppe multifunksjonshemna folk, som var det du ble spurt om. 

Endret av anonymLala
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (2 timer siden):

Å se og å glo skiller seg vel ved at en ser lenger enn nødvendig/normalt. Det er neppe normalt å snu på hodet etter alt som går forbi seg, f eks en gruppe multifunksjonshemna folk, som var det du ble spurt om. 

Jeg liker å observere omgivelsene og folket rundt meg. At folk kan få det til å bli noe "kriminelt"eller feil, det greier jeg ikke å forstå. 

Og det med å glo og se, hvor mange sekunder skiller det? Det er en meget tynn forklaring på forskjellen altså! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg liker å observere omgivelsene og folket rundt meg. At folk kan få det til å bli noe "kriminelt"eller feil, det greier jeg ikke å forstå. 

Og det med å glo og se, hvor mange sekunder skiller det? Det er en meget tynn forklaring på forskjellen altså! 

Kriminelt nei, uhøflig ja, omdet er overdrevent, som når du fysisk snur hodet etter folk du passerer på gaten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

lol, hvis det var fritt frem så hadde jo alle glodd til øynene dettet ut av dem. barn gjør dette. men vi lever jo i et samfunn. :P

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (14 minutter siden):

Kriminelt nei, uhøflig ja, omdet er overdrevent, som når du fysisk snur hodet etter folk du passerer på gaten.

Ja,da får jeg bare være uhøflig og stå i det. For jeg er ikke som går med nesen i sky eller ned i mobilen. Jeg kan til og med møte øynene til folk å si hei. Og det er visst uhørt i disse dager. 

Dere kan ikke være seriøse? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja,da får jeg bare være uhøflig og stå i det. For jeg er ikke som går med nesen i sky eller ned i mobilen. Jeg kan til og med møte øynene til folk å si hei. Og det er visst uhørt i disse dager. 

Nå må du slutte. Å møte blikk og hilse høflig er da noe helt annet enn å snu seg å stirre på folk😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å møte blikket til folk og si hei er noe helt annet enn det du har snakket om i denne tråden. 

Nice try. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men da er det vel bedre å oppsøke settinger hvor man får dekket behovet for å bli sett. 

AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (11 minutter siden):

Nå må du slutte. Å møte blikk og hilse høflig er da noe helt annet enn å snu seg å stirre på folk😂

Grensen mellom se,glo,glane,stirre er så hårfin at jeg forholder meg ikke til det. Hvis du bestemmer deg for å leke krenka så sier du at jeg stirra uansett hva jeg mener. Ingen kan bevise noe og uansett gjør ikke øyne på noen vondt.

Det finns jammen verre ting ! 

• Nyttig 2
Skrevet

Grensen mellom se,glo,glane,stirre er så hårfin at jeg forholder meg ikke til det. Hvis du bestemmer deg for å leke krenka så sier du at jeg stirra uansett hva jeg mener. Ingen kan bevise noe og uansett gjør ikke øyne på noen vondt.

Det finns jammen verre ting ! 

Det er din oppførsel vi har snakket om her, så den eneste som fremstår som krenket her er deg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (9 timer siden):

Det er din oppførsel vi har snakket om her, så den eneste som fremstår som krenket her er deg. 

Er det det? Haha. Jeg sier jo at jeg ikke bryr meg hva snerper mener,jeg snur blikket slik det er naturlig for meg. Men ok: da kan resten av tråden være om meg hvis gjerne vil det 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...