Gå til innhold

HVORFOR bruke stringbikini og innirævva-tights hvis du IKKE vil bli beglodd?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jo, fordi jeg ikke er blind! 

Anonymkode: a710b...252

Du får allikevel ikke kroppsdeler oppi trynet. 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det der er veldig enkelt; hvis du føler at det du har på deg blir " nedglodd" og du ikke tåler det, så kler du deg anderledes da. Om du fortsatt vil hevde din rett til å kle deg i det du vil så må du også tåle folks reaksjoner. Jeg fatter ikke det at folk tror at man kan styre andre sine reaksjoner, for det er hundre prosent umulig! 

Anonymkode: a710b...252

Ok, la meg ramse opp hva jeg har blitt beglodd i: 

- Vanlig bikini

- Badedrakt

- Forskjellige typer jobbuniformer

- Jeans og tskjorte

- Jeans og bluse

- Skjørt, bluse

- Kjoler

- Bunad

- Forskjellige typer treningsklær, men alltid med en vid tskjorte

- Joggebukse og hettejakke

Skal jeg droppe å bruke alt det her da eller? La meg styres helt og holdent av de støgge blikka til folk istedetfor at de kan drite i å glo?

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

- Vanlig bikini

- Badedrakt

- Jeans og tskjorte

- Jeans og bluse

- Skjørt, bluse

- Kjoler

- Bunad

Skal jeg droppe å bruke alt det her da eller? La meg styres helt og holdent av de støgge blikka til folk istedetfor at de kan drite i å glo?

Hva mener du med beglodd? Hvor lenge må en mann se på deg før du blir beglodd?

Anonymkode: 59949...537

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med beglodd? Hvor lenge må en mann se på deg før du blir beglodd?

At blikket henger lenger enn 10 sekunder. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (12 minutter siden):

I og med at du ikke har øyne i nakken. Kanskje du bare er innbilsk. Man kan lett se på en person i 10 sek eller mer om man går forbi noen på et fortau. 

AnonymBruker
Skrevet

I og med at du ikke har øyne i nakken. Kanskje du bare er innbilsk. Man kan lett se på en person i 10 sek eller mer om man går forbi noen på et fortau. 

ja, men de pleier å være under 12 år. 

Anonymkode: d2ddd...7b8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (18 minutter siden):

Dette høres da veldig spesielt ut. 

Kan du lage en kollasj med deg og alle klesstilene så vi får vurdert om du er skjønn som ei prinsesse eller veldig stygg som gjør at du tiltekker deg slik oppmerksomhet. 

Anonymkode: b630f...b22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du lage en kollasj med deg og alle klesstilene så vi får vurdert om du er skjønn som ei prinsesse eller veldig stygg som gjør at du tiltekker deg slik oppmerksomhet. 

OMG? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så du skal altså betvile det jeg forteller uten at du var der og oppfatta hva som skjedde? Nice. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hyggelig du er, ass. Vask kjeften din. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (36 minutter siden):

- Vanlig bikini

- Badedrakt

- Jeans og tskjorte

- Jeans og bluse

- Skjørt, bluse

- Kjoler

- Bunad

Problemet til mange av de mannfolkene du henviser til her. Er at de ikke er klar over det at du merker at de ser på deg.   Hadde de vært klar over det, hadde de ikke sett så mye på deg at det blir ubehagelig.  

Anonymkode: d2957...cb9

• Liker 1
Skrevet

Fordi de føler seg fine kanskje? Det er moderne, kanskje de vil at andre kvinner skal se dem og tenke «oi, hun var kul»?

Kvinnekroppen eksisterer på egenhånd utenfor menns blikk også. Når en kvinne lever sitt daglige liv, opplever hun ikke rompa som noe mer seksuelt enn en nese eller en fot. Hun kan faktisk ha lyst til å kle seg på en måte som gjør hun selv synes at rompa ser fin ut uten at det er en invitasjon til deg. Seksualiseringen (eller objektiviseringen) skjer av deg, ikke av henne. 

Noen kvinner kler seg sikkert for å tiltrekke seg blikk fra det motsatte kjønn, mens andre ikke gjør det. Det du sier når du stiller spørsmålet ditt er egentlig «Hvis du kler deg som du foretrekker, blir jeg tent. Derfor må du enten endre hvordan du kler deg eller tåle uønsket oppmerksomhet». Er det dette du mener?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 20.14):

Jeg har trent på treningssenter i mange år, på ulike sentre.

Det er ikke vanlig å glo på noen. Om du innbiller deg at det er vanlig at folk glor så får du bare fortsette å innbille deg det. Det er ikke slik virkeligheten er.

Mange damer kler seg ganske seksuelt. Mange bryter klesreglene på sentrene og. Det er nok ikke så mange som bryr seg egentlig. Men hadde en mann kledd seg slik ville det blitt ramaskrik 😅

Anonymkode: 8911a...899

Forrige uke var det en fyr på treningssenteret mitt som gikk i en singlet med så dyp utrigning at brystvortene nesten vistes, så det finnes menn som kler seg utfordrende på trening også. Jeg la ikke merke til noe ramaskrik da. De fleste gjorde sikkert som meg. Observerte det og fokuserte videre på egen trening.

Tanken med rumpebuksene er vel å gi rumpa et løft. Jeg vet en del bruker det fordi de har komplekser for rumpa si og bruker klær som får dem til å føle seg litt bedre. Det er lett å føle seg veldig synlig på trening, så jeg forstår at folk bruker klær som løfter på de "rette" stedene så man slipper å ha kompleksene på utstilling. Slettes ikke sikkert at de ønsker å bli beglodd av den grunn. Andre liker kanskje å bli sett på. Det finnes mange ulike mennesker med ulike ønsker og behov. Jeg tenker det er best å være på den sikre siden og ikke glo jeg da. Bare anta at folk ønsker respekt.

Anonymkode: c7b2a...4af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym1555 skrev (46 minutter siden):

Fordi de føler seg fine kanskje? Det er moderne, kanskje de vil at andre kvinner skal se dem og tenke «oi, hun var kul»?

Kvinnekroppen eksisterer på egenhånd utenfor menns blikk også. Når en kvinne lever sitt daglige liv, opplever hun ikke rompa som noe mer seksuelt enn en nese eller en fot. Hun kan faktisk ha lyst til å kle seg på en måte som gjør hun selv synes at rompa ser fin ut uten at det er en invitasjon til deg. Seksualiseringen (eller objektiviseringen) skjer av deg, ikke av henne. 

Noen kvinner kler seg sikkert for å tiltrekke seg blikk fra det motsatte kjønn, mens andre ikke gjør det. Det du sier når du stiller spørsmålet ditt er egentlig «Hvis du kler deg som du foretrekker, blir jeg tent. Derfor må du enten endre hvordan du kler deg eller tåle uønsket oppmerksomhet». Er det dette du mener?

Det er ingen oppegående kvinner som tenker man er fin eller "kul" i den type tights.

Jeg er heteroseksuell kvinne, dette handler ikke bare om menn og seksualisering. Det handler om at man ser ut som om man ikke har klær på.

Ja, men er fri til å kle seg som man vil, helt klart. Men kom ikke i etterkant og syt når man bevisst kler seg slik at rumpeballene vises i detalj til alle.

Anonymkode: 0c112...9b7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (På 17.8.2025 den 15.14):

LOL, wat? 

Ser du ikke på styrkeløfting som trening eller hva er greia? 

På mitt treningssenter er det en ganske god mengde med mannfolk i nettopp sånne tights, helsikes, jeg kan kjøre rundt i nabolaget og begynne å telle alle de mannfolka som er ute å løper eller sykler, de har alle trange tights. 

Legg av med moraliseringen din, a. 

Det er ganske mange i denne tråden som har forklart deg hvordan de funksjonelt er bedre til trening enn ganske mye annet, at du ikke klarer å ta til deg det, er ditt problem. 

Jeg vet menn også bruker tights, brukt det selv jeg til sykling. Men nei, jeg har ikke sett verken Styrkeløftere eller andre som bruker tights som er spesielt designet for å grave seg opp i rumpa som de vi snakker om her. Folk må få bruke hva enn de vil, men hvis en velger en slik tights det er snakk om her, så ler jeg når de sier de ikke vil bli sett

Anonymkode: 9c16d...422

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er ingen oppegående kvinner som tenker man er fin eller "kul" i den type tights.

Jeg er heteroseksuell kvinne, dette handler ikke bare om menn og seksualisering. Det handler om at man ser ut som om man ikke har klær på.

Ja, men er fri til å kle seg som man vil, helt klart. Men kom ikke i etterkant og syt når man bevisst kler seg slik at rumpeballene vises i detalj til alle.

Er ikke gymnastikkjenter som deltar i OL oppegående heller da? Hva med de som løper hekk … mye mage, lår og naken hud. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke gymnastikkjenter som deltar i OL oppegående heller da? Hva med de som løper hekk … mye mage, lår og naken hud. 

Nå gjør du deg bare dum. 

Men har fortsatt ikke sett noen av disse i den type tights, nei.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Her går du jaggu sterkt ut, ass. 

"Ingen oppegående kvinner". Hva faen veit du om det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå gjør du deg bare dum. 

Men har fortsatt ikke sett noen av disse i den type tights, nei.

Hva med ballettdansere? Kan bli veldig eksplisitt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med ballettdansere? Kan bli veldig eksplisitt. 

Og nå gjør du deg enda dummere. Slutt, dette er bare pinlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...