Gå til innhold

HVORFOR bruke stringbikini og innirævva-tights hvis du IKKE vil bli beglodd?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kler meg slik fordi jeg liker deg og synes det er behagelig. Om noen skulle glo på meg så er det helt ok, har ikke noe å være flau over

Anonymkode: 6918c...52a

enig. Akkurat som at en Talibaner som går av skaftet over synet av en hårlokk eller et håndledd eller en ankel får glo i vei, jeg dekker meg ikke med et laken uansett. Men det er like uakseptabelt av de som oogler noen i tights eller g-string bikini, som Talibaneneten som glor på kvinner uten burka.

Anonymkode: d7bd4...acc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden så mange begynner å surre inn Taliban og burka og miniskjørt på 60-tallet. Eh nei, ikke poenget her. Det er at mange elsker å gå med tights av den BLÅ typen her, med en liten topp eller kort jakke til. Hvis man er komfortabel med å vise frem underlivet sitt, KJØR PÅ, men det er noe underlig å uffe seg over at noen «ser». 
Sånn er mennesker, uavhengig av hvor lekkert eller ikke dette er. Vi ser hvis noen går kledd som en klovn, med en hane på hodet, eller i keiserens nye klær. Det handler ikke om å være en creep, stå og glo så sikkelet renner, eller at jeg er en rar heterofil dame, det handler om at hjernen registrerer noe pussig. Som mitt eksempel; mann på treningssenteret eller på gata med tights med penisfutteral og med en kort pufferjakke over. Det er vanskelig å kommandere alle mennesker til å IKKE SEEEE da. 

IMG_2809.jpeg

IMG_2808.jpeg

Anonymkode: 61aaf...284

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Siden så mange begynner å surre inn Taliban og burka og miniskjørt på 60-tallet. Eh nei, ikke poenget her. Det er at mange elsker å gå med tights av den BLÅ typen her, med en liten topp eller kort jakke til. Hvis man er komfortabel med å vise frem underlivet sitt, KJØR PÅ, men det er noe underlig å uffe seg over at noen «ser». 
Sånn er mennesker, uavhengig av hvor lekkert eller ikke dette er. Vi ser hvis noen går kledd som en klovn, med en hane på hodet, eller i keiserens nye klær. Det handler ikke om å være en creep, stå og glo så sikkelet renner, eller at jeg er en rar heterofil dame, det handler om at hjernen registrerer noe pussig. Som mitt eksempel; mann på treningssenteret eller på gata med tights med penisfutteral og med en kort pufferjakke over. Det er vanskelig å kommandere alle mennesker til å IKKE SEEEE da. 

IMG_2809.jpeg

IMG_2808.jpeg

Jeg synes det er merkelig at du bryr deg så mye at du automatisk ser så nøye etter...

Anonymkode: 4bf19...991

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er merkelig at du bryr deg så mye at du automatisk ser så nøye etter...

Ok, da tror jeg gir opp å få frem poenget. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Burka og «lettkleddhet» er vel egentlig to ytterpunkter av samme sak ?

At kvinners kropp, klær og utseende alltid vil bli vurdert utfra hvordan det påvirker menn.

Den eksisterer liksom ikke i seg selv. Kropp og klær kan aldri bare være kropp og klær, den blir bedømt utfra hvordan den behager eller ikke behager menn…

Anonymkode: 09a82...8b1

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

IMG_2809.jpeg

IMG_2808.jpeg

Hvis det er så mange som går sånn har det vel neppe samme sjokk-effekt som å se noen i klovnekostyme…?

Personlig ser jeg ikke på underlivet til mennesker jeg passerer, så legger ikke merke til sånt. Et tips er å holde blikket med i øye-høyde!

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 20.14):

Nettopp!! Samme her! Tanken om å bli beglodd har ikke falt meg engang. Føler meg ikke akkurat sexy der jeg står svett og rød i ansiktet med fett hår. Men MÅ ha stramme klær når jeg trener, ellers er det utrolig ubehagelig. Det må sitte godt og inntil. Ellers må jeg jo dra i klærne hvert sekund når jeg løper feks, og det nytter jo ikke. 

Anonymkode: 94939...d7a

trener menn i det samme hvis de er så bra?

Anonymkode: e024b...8a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ok, da tror jeg gir opp å få frem poenget. 

Ja, det høres jo generelt ut som et deg-problem at øya ikke klarer å ligge unna. Jeg legger ærlig talt ikke merke til sånt, fordi jeg ikke bryr meg om hva folk har på seg. Virkelig ikke. Spesielt ikke treningsklær, som "alle" går med. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 22.30):

og

Dere tar helt feil. jeg bruker g-string fordi det er de eneste behagelige truser som finnes. Jeg har heller ikke lyst å ha skille. Det handler virkelig ikke om å være sexy, langt mindre et ønske om å bli beglodd. 

men det må du godta hvis du går rundt i string truse så seksualisert som samfunnet har blitt.  Menn vil ikke klare å dra til seg øya og for de handler alt det om det visuelle det de kan se. Så det må en godta. Hadde jeg og du gått på stranda.. jeg litt lubben i bikini og du i string bikini.. gjett som hadde unngått å bli beglodd?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

men det må du godta hvis du går rundt i string truse så seksualisert som samfunnet har blitt.  Menn vil ikke klare å dra til seg øya og for de handler alt det om det visuelle det de kan se. Så det må en godta. Hadde jeg og du gått på stranda.. jeg litt lubben i bikini og du i string bikini.. gjett som hadde unngått å bli beglodd?

Slik har debatten gått i alle tider, kvinner har alltid vært seksualisert. Det var en tid hvor kvinner ikke kunne gå i bikini i det hele tatt, og skjørtekanter ble målt, så de ikke var for korte.

I andre deler av verden er det fortsatt strenge regler på hvordan en kvinne kan/ikke kan kle seg.

Akkurat i denne tråden handler det om tights og string. For 70 år siden ville konservative i en tilsvarende diskusjon sagt at « går du i skjørt over kneet må du finne deg i å bli seksualisert.»

Samme leksa, bare annet plagg/mote i fokus. Hvorfor «må vi bare godta» å bli seksualisert egentlig? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 20.08):

Altså, jeg er enig at den trenden er sykt weird, men jeg forstår virkelig ikke frustrasjonen.

Tja, det er vel det hyklerske i dette ts reagerer på.
At folk viser seg frem gjennom trange `sexy` klær, men samtidig nekterfor at det er for å vise seg frem. Og så blir de pissed hvis incels og gamle griser glaner. Men ok når selveste alfahannen glor.

Anonymkode: c8995...431

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud jeg er glad min ungdomstid var på (80) 90 tallet. Da var "in" med å gå med en skjorte som hang

nedover rumpen. Jeg kunne skjule meg inni plagget.

Jeg likte virkelig ikke kroppen min som ungdom. Jeg hadde en helt normal kropp, men jeg så ikke det den gangen. Men jeg slapp å vise noe jeg ikke ville. 

Jeg hadde slitt i dagens "tights" generasjon.

Jeg tør ikke den dag i dag å gå med tights. Nå er kroppen min derimot ikke perfekt, 

men jeg har en helt annen selvtillit vedr kroppen min i dag,  selv om jeg ikke liker så godt den tighten. 

Anonymkode: d4ca4...c33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tja, det er vel det hyklerske i dette ts reagerer på.
At folk viser seg frem gjennom trange `sexy` klær, men samtidig nekterfor at det er for å vise seg frem. Og så blir de pissed hvis incels og gamle griser glaner. Men ok når selveste alfahannen glor.

Anonymkode: c8995...431

Forbanna pisspreik. jeg liker ikke menn engang, og jeg kler meg i nøyaktig det samme når jeg trener hjemme helt alene.

Anonymkode: 55859...bb0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Hei.
(Angående stramme tights med og uten strikk mellom glutes)

Jeg forstår at du kan bli frustrert over at noen klager over sterke følelser av å bli sett på.
Er det ikke «bare» å kle seg annerledes? 
At du ser det som ett «luksusproblem».

Og denne reaksjonen kan jeg forstå. 
Mitt inntrykk er at du ikke helt kan sette deg inn i deres sak, eller overreagere på en følelse disse jentene/kvinnene opplever, om dette er fortvilelse du mottar i ditt virkelige liv. 

Om du kikker mye på jenter og kvinner som «klager/skryter» på tik tok o.l, så har du blitt ragebaited. Dette lever de av. 
Lever du mesteparten av din «sosiale» hverdag på apper som dette med en slik algoritme, så kan du bli overstimulert og overbevist lett. 

I det daglige så møter jeg ytterst sjeldent ekte mennesker som klager på dette. Kan faktisk ikke huske noen som har kommet til meg med slik info. 

Har ikke møtt ei eneste jente eller dame som ikke eier selvinnsikten til å se at det er dem selv som må kle seg anderledes heller. 

Funksjonelt bruk: For mange som ikke har så store muskler i partiet, så er det fordelaktig å bruke shcrunsh tight.

-da sitter tightsen bedre på plass.
Mange merker har ikke størrelse mindre enn S. 

Jeg tenker at når vi blir så overveldet av raseri over en tematikk vi kan velge å ikke delta i, så bør vi ta en pause fra inntrykkene. 

Det kvinner i dag ute i det offentlige bør være mer bevisst på er filming på treningssenter. Det er stor interesse for videoer av intetanende lettkledde kvinner. De deles i private grupper og kontoer. Der kan lokasjon og annen informasjon om kvinnene deles. Og om kvinnene trener til faste tider på faste steder, så KAN de få andre problemer enn å bare bli kikka på. 

Endret av Sluttaakjeftsaa
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 23.26):

Ja, fortell meg gjerne det! Det er en ærlig sak å si at Joda, jeg elsker å bli seksualisert, derfor bruker jeg hudfarget treningstights som graver seg inn i alle lepper og hulrom og cellulitter når jeg gjøre dyyyype squats på treningssenteret. Fair enough! 
Men det der å skulle ha seg frabedt å bli beglodd men allikkavæl trøkke på seg en minimal stringbikini som graver seg inn i ei diger rævv og forvente at folk SER EN ANNEN VEI, det er teit opphøyd i mente. Stå for det du gjør, ikke bare det du sier. 

Kjære alle kvinner der ute som trener i trange thigts og andre flotte klær. Fortsett med det! Dere er fantastiske og se på. 

Jeg er ikke ofte på noe treningssenter, men jeg skjønner at mange kler seg slik. 

Det er helt sikkert behagelig og trene i og de fleste ønsker nok og ta seg godt ut.

Jeg tror jeg skjønner poenget med tråden "at mange klager på at de blir beglodd og sexualisert" Det skjer sikker også, men jeg tenker at vi menn må oppføre oss. Og berre se litt diskre på alle de fine damene rund oss.

Det er vel forskjell på å glo eller "glo"

😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er en sjanse for at det kan ha sett helt annerledes ut hjemme i et annet lys. Visste selv ikke at tightsen min var gjennomsiktig, før jeg ble filmet da jeg danset i et studio med annet lys🙈 Så ikke sånn ut i speilet hjemme. 

Folk er der for å trene, ikke bli beglodd. Mange bestiller klær på nett i dag, så da vet man ikke alltid hva man får. Farger og fasong kan være helt annerledes i virkeligheten. I tillegg til størrelser, og at kroppsvekten kan variere noe fra uke til uke. Kanskje de har et håp om å gå ned noen kg med trening, og kjøper klær med det målet i stedet for at klærne raskt ender opp for store. 

Videre er det moter. Ofte er det det som er moderne og in som er å få tak i. Sånne «rumpebukser» har vel vært in noen år. 

Når man trener og gjør ulike bevegelser er det ikke usannsynlig at man kan vise noen uflatterende sider innimellom. De fleste (utenom deg) har heldigvis nok med seg selv. 

Kropp kommer i alle fasonger. Noen har mer fylde i underlivet enn andre. Virker sært å titte på andres underliv. De fleste legger fra seg denne nysgjerrigheten og uhøfligheten som barn.

Ingen trenger å skamme seg over kroppen sin og alle mennesker er like velkommen på trening! Liker du det så lite får du begynne å trene et sted med eldre for eksempel. «Ungdommen nå til daghs, åh gud ah megh, dåån»… 

Anonymkode: 307bf...a2f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er en sjanse for at det kan ha sett helt annerledes ut hjemme i et annet lys. Visste selv ikke at tightsen min var gjennomsiktig, før jeg ble filmet da jeg danset i et studio med annet lys🙈 Så ikke sånn ut i speilet hjemme. 

Folk er der for å trene, ikke bli beglodd. Mange bestiller klær på nett i dag, så da vet man ikke alltid hva man får. Farger og fasong kan være helt annerledes i virkeligheten. I tillegg til størrelser, og at kroppsvekten kan variere noe fra uke til uke. Kanskje de har et håp om å gå ned noen kg med trening, og kjøper klær med det målet i stedet for at klærne raskt ender opp for store. 

Videre er det moter. Ofte er det det som er moderne og in som er å få tak i. Sånne «rumpebukser» har vel vært in noen år. 

Når man trener og gjør ulike bevegelser er det ikke usannsynlig at man kan vise noen uflatterende sider innimellom. De fleste (utenom deg) har heldigvis nok med seg selv. 

Kropp kommer i alle fasonger. Noen har mer fylde i underlivet enn andre. Virker sært å titte på andres underliv. De fleste legger fra seg denne nysgjerrigheten og uhøfligheten som barn.

Ingen trenger å skamme seg over kroppen sin og alle mennesker er like velkommen på trening! Liker du det så lite får du begynne å trene et sted med eldre for eksempel. «Ungdommen nå til daghs, åh gud ah megh, dåån»… 

Anonymkode: 307bf...a2f

Ja, et sted de danser Zumba feks. 

Anonymkode: d2ddd...7b8

AnonymBruker
Skrevet

Norsklærere rundt i det ganske land må ha gjort en noe slett jobb hva gjelder å lære elevene til å trekke ut essensen av en tekst. Evt er jeg helt ræva til å få frem poenget, til tross for *poeng* i fet skrift. 
Nei, jeg er ikke så veldig opptatt av de underlivene. 
ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, jeg SKULLE bruke den frasen. Den er ikke ekstremt uhøflig. Ser også at du modererer den til "litt ufin" senere. Et skuldertrekk.

Til slutt kan du lære deg skrivemåten:

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/arsed

Anonymkode: 63728...a2e

hmm, jeg er født og oppvokst skotte :P mulig min norsk med "Litt ufin" var feil siden du tolket det som å modere seg men min forståelse av "canna`be arsed" er ikke 😂

Anonymkode: e3f87...c50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Burka og «lettkleddhet» er vel egentlig to ytterpunkter av samme sak ?

At kvinners kropp, klær og utseende alltid vil bli vurdert utfra hvordan det påvirker menn.

Den eksisterer liksom ikke i seg selv. Kropp og klær kan aldri bare være kropp og klær, den blir bedømt utfra hvordan den behager eller ikke behager menn…

Det handler om hvordan kvinnen tror menn blir påvirket, alt handler om manipulering.

Høyhælte sko er et fint eksempel, mer ekstremt enn burka, da det ødelegger føtter og rygg, samtidig som det gjør det umulig å bevege seg fritt, og løfter rumpa.

Anonymkode: dd302...851

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...