Gå til innhold

HVORFOR bruke stringbikini og innirævva-tights hvis du IKKE vil bli beglodd?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det som er korrekt er at de liker å bli sett av menn som de synes er kjekke. Er det andre menn som ser, ropes det ut om trakassering . Det kalles dobbeltmoral.

Anonymkode: d367a...c7d

tipper det kun er dobbeltmoral i akkurat dette tilfellet, siden det passer deg... 

Anonymkode: d2ddd...7b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nope. Vi er ferdige😂

Anonymkode: 63728...a2e

Skjønner det, ass, du henger jo tydeligvis ikke med på hva som blir sagt og ikke. 

Skrevet
Gregarious skrev (25 minutter siden):

Dette minner om tidligere religiøse formaninger, der enkelte ble anklaget for å mangle selvkontroll dersom de utførte visse handlinger.
Ser du forskjellen? Selvkontroll eksisterer ikke dersom man ikke deler premissene om at selvkontroll er nødvendig. 

Styrer du eller styrer du ikke hvor øya dine går? 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er jo ikke snakk om at man ikke klarer, man at man tar et bevisst valg om å se dit. Ergo har det ingenting med selvkontroll å gjøre.

Anonymkode: 0c112...9b7

Hvis man tar ett bevisst valg om å se dit, så innehar man også kontrollen til å ta ett bevisst valg om å ikke se. 

Endret av Bålkaffe
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 23.29):

Det er normal folkeskikk å ikke glo på folk, så pass på deg selv og la andre kle seg slik de selv vil.

(Og NEI, jeg kler meg ikke slik beskrivelsen din er, men jeg er godt oppdratt)

Anonymkode: 8abf3...79e

Å glo er det over eller under 1 sekund? Hadde vært fint med en definisjon! 
(PS jeg har ikke lest hele tråden)

AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (6 minutter siden):

Å glo er det over eller under 1 sekund? Hadde vært fint med en definisjon! 
(PS jeg har ikke lest hele tråden)

Tror noen diskuterer epler og pærer. I overskrift og HI skrives det jo "beglodd", mens noen her diskuterer blikk. Det er jo ikke det samme. Å kaste et blikk på folk er naturlig og det kan man ikke skjerme seg mot, men hvis folk blir glodd på så er det virkelig ikke ok. Så ja, jeg tror å glo er å holde blikket på noen lengre enn typ 5 sekunder. 

Anonymkode: 4bf19...991

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror noen diskuterer epler og pærer. I overskrift og HI skrives det jo "beglodd", mens noen her diskuterer blikk. Det er jo ikke det samme. Å kaste et blikk på folk er naturlig og det kan man ikke skjerme seg mot, men hvis folk blir glodd på så er det virkelig ikke ok. Så ja, jeg tror å glo er å holde blikket på noen lengre enn typ 5 sekunder. 

Du blir jo nesten nødt til å registrere dine omgivelser på vei mot et treningsapparat. Er bind for øynene det nye kravet? 😉

Skrevet

Jeg er ikke en sånn som stirrer på kvinner, men det er jo vanskelig å unngå å legge merke til blikkfang. Jeg hadde stirret om du gikk med klovnenese og. Selv om det ikke burde være sånn at folk stirrer vet man jo at de gjør det. Så da kan man velge å gjøre noe med det for å unngå oppmerksomheten. Jeg kjenner eks ikke menn som går på Grønland om natta. De burde jo ikke bli rana, men de vet at det kan skje 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (3 minutter siden):

Du blir jo nesten nødt til å registrere dine omgivelser på vei mot et treningsapparat. Er bind for øynene det nye kravet? 😉

Nei🤭 Men å la blikket ligge unaturlig lenge på noen som bare er der for å trene, tights eller ei, skjønner jeg at er ubehagelig. Det synes jeg også. Man merker stor forskjell på vanlige blikk og det å bli "beglodd". Det er ikke ålreit. Man "ber" ikke om det bare fordi man har på klær som tights. Jeg synes tights er praktisk å trene i fordi de ikke glir ned når jeg tar knebøy f.eks. Det betyr ikke at jeg ønsker at blikk skal ligge  på meg, liksom.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei🤭 Men å la blikket ligge unaturlig lenge på noen som bare er der for å trene, tights eller ei, skjønner jeg at er ubehagelig. Det synes jeg også. Man merker stor forskjell på vanlige blikk og det å bli "beglodd". Det er ikke ålreit. Man "ber" ikke om det bare fordi man har på klær som tights. Jeg synes tights er praktisk å trene i fordi de ikke glir ned når jeg tar knebøy f.eks. Det betyr ikke at jeg ønsker at blikk skal ligge  på meg, liksom.

det er merkelig med den tilstanden hvor all fornuft og forstand forsvinner og glaningen setter inn. man blir jo litt flau på den personens vegne og. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

det er merkelig med den tilstanden hvor all fornuft og forstand forsvinner og glaningen setter inn. man blir jo litt flau på den personens vegne og. 

Ja, jeg tenker at de ikke har lært seg sosiale koder og tror at oppførselen er grei. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (44 minutter siden):

Hvis man tar ett bevisst valg om å se dit, så innehar man også kontrollen til å ta ett bevisst valg om å ikke se. 

Helt riktig. Noe som betyr at man faktisk har styring og kontroll, noe du hevdet man ikke hadde.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Diskusjonen har aldri vært vanlige tights, men disse som går inn i sprekken og former seg slik at det ser nesten ut som om man ikke har klær på. Det ser heslig ut.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Diskusjonen har aldri vært vanlige tights, men disse som går inn i sprekken og former seg slik at det ser nesten ut som om man ikke har klær på. Det ser heslig ut.

Javel? Og så? Hvis det er så heslig, er det jo enda en grunn til å la vær å se😄 Hvertfall å se såpass at det går fra blikk til stirring.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Enig i det, men da må også kvinner forstå forskjellen på et blikk i din retning og det å stå stille og glane.
Før du vet ordet av det, så er disse skillelinjene visket ut og da er, "alle menn overgripere."

AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (3 minutter siden):

Enig i det, men da må også kvinner forstå forskjellen på et blikk i din retning og det å stå stille og glane.
Før du vet ordet av det, så er disse skillelinjene visket ut og da er, "alle menn overgripere."

Tror de fleste merker forskjell, som sagt. Og jeg tror ikke det er det folk argumenterer for her. Det er blikk og glaning som rett og slett er ubehagelig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 20.14):

Nettopp!! Samme her! Tanken om å bli beglodd har ikke falt meg engang. Føler meg ikke akkurat sexy der jeg står svett og rød i ansiktet med fett hår. Men MÅ ha stramme klær når jeg trener, ellers er det utrolig ubehagelig. Det må sitte godt og inntil. Ellers må jeg jo dra i klærne hvert sekund når jeg løper feks, og det nytter jo ikke. 

Anonymkode: 94939...d7a

Men hvordan klarer menn å trene i løssittende klær da tro? Det er mer behagelig enn noe som viser like mye som om du løp naken...

Anonymkode: 9b5d5...b78

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Helt riktig. Noe som betyr at man faktisk har styring og kontroll, noe du hevdet man ikke hadde.

Nope, det har jeg faktisk aldri påstått. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 20.21):

Da tror jeg du ser dårlig, dette ser jeg omtrent hver gang jeg er på treningssenter, mange bruker det også ellers i hverdagen 

Anonymkode: 9c16d...422

Kan det være at du snaker om helt vanlige treningskler? I såfal tenker jeg folk bruker de fordi alle andre bruker de. Det finnes nemelig noe som heter mote.....

AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (1 time siden):

Jo, man mangler faktisk selvkontroll når man ikke klarer å styre hvor man ser. Det er så innmari enkelt, jeg skjønner ikke hva som er så ekstremt vanskelig med å fatte det her. 

Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

Nope, det har jeg faktisk aldri påstått. 

Se over det jeg har uthevet. Der sier du rett ut at man ikke klarer å styre hvor man ser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...