Gå til innhold

HVORFOR bruke stringbikini og innirævva-tights hvis du IKKE vil bli beglodd?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

Hvor har jeg påstått det? 

Bålkaffe skrev (1 time siden):

Du styrer jo faen ikke dine egne øyne når du sitter her å forsvarer det å glo på andre. 

Få kontroll på deg selv, a. 

Her.

Anonymkode: 63728...a2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I cannot be arsed.

"I cannabe arsed" - om du SKAL bruke den frasen 😝 som forøvrig er en ekstremt uhøflig måte å si "jeg orker ikke" på

Bålkaffe skrev (4 timer siden):

Du driter i om du går rundt og gjør andre ukomfortable, og innrømmer selv det med bravur? 

Veldig interessant. 

Det virker som om du har misforstått hva utrykket handler om på linje med den som brukte det.. Det er bare en litt ufin måte å si at du ikke orker forholde deg til, bry deg om, diskutere med osv.. og handler ikke om å gjøre andre ukomfortable eller hevde seg  -  det er bare en form for skuldertrekk og ferdig med det.. 

Anonymkode: e3f87...c50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette handler ikke bare om menn og seksualisering av kvinner. Mange folk vil se en ekstra gang på folk som skiller seg ut - blått hår, tatoveringer i ansiktet osv. Eller, som i denne tråden, med tights langt inn i rompa så alt viser. 

Anonymkode: 0c112...9b7

Nå handler denne tråden om å bli "beglodd".

Ikke å "kaste et ekstra blikk" fordi du ser noe litt uvanlig. For å så se en annen vei igjen. Slik oppegående mennesker ville gjort. 

Anonymkode: 41ce1...9ac

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som sagt, ens egne preferanser😂😂😂. Betyr 0 for andre.

Det betyr null for andre hvor du bestemmer deg for å se? Stakkars fotgjengere og andre i trafikken, ass.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her.

Kan du lime inn kommentaren jeg svarte på, sånn at alle kan få se konteksten svaret mitt kom i også? :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"I cannabe arsed" - om du SKAL bruke den frasen 😝 som forøvrig er en ekstremt uhøflig måte å si "jeg orker ikke" på

Det virker som om du har misforstått hva utrykket handler om på linje med den som brukte det.. Det er bare en litt ufin måte å si at du ikke orker forholde deg til, bry deg om, diskutere med osv.. og handler ikke om å gjøre andre ukomfortable eller hevde seg  -  det er bare en form for skuldertrekk og ferdig med det.. 

Anonymkode: e3f87...c50

Ja, jeg SKULLE bruke den frasen. Den er ikke ekstremt uhøflig. Ser også at du modererer den til "litt ufin" senere. Et skuldertrekk.

Til slutt kan du lære deg skrivemåten:

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/arsed

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr null for andre hvor du bestemmer deg for å se? Stakkars fotgjengere og andre i trafikken, ass.... 

Stråmenn, ja. Flott det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du lime inn kommentaren jeg svarte på, sånn at alle kan få se konteksten svaret mitt kom i også? :)

I cannot be arsed.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i all verden kan man føle forskjell på " kaste et blikk" , " se"  og " glo" ? Da må man jo se tilbake på den som bruker øynene da. Og da er det vel flere som ser/glor/kaster et blikk. Faller på sin egen urimelighet! 

Anonymkode: a710b...252

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stråmenn, ja. Flott det.

Du får lese innlegget du svarte på, tror du glemte å lese noe der. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I cannot be arsed.

Nope. Det var ikke det innlegget jeg svarte på, prøv igjen. 

• Nyttig 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (2 minutter siden):

Å hevde at noen er stygt er en mening. 

Å fortelle folk som sitter å klager over hva andre kler seg i for at de ikke skulle måtte tenke over hvor stygge klærne deres er og at de ikke eier kontroll over hvor øya deres lander for mangel på selvkontroll, disiplin og selvbeherselske er et argument. 

Forklar meg gjerne hvordan folk ikke eier kontroll over øya sine. Hvordan klarer folk å kjøre bil om de ikke klarer å kontrollere hvor de ser? 

Man mangler ikke selvkontroll av å se dit man ønsker. Det er bare dersom man deler det samme ideologiske verdenssynet at man kan bli beskyldt for manglende selvkontroll.

• Nyttig 1
Skrevet
Gregarious skrev (Akkurat nå):

Man mangler ikke selvkontroll av å se dit man ønsker. Det er bare dersom man deler det samme ideologiske verdenssynet at man kan bli beskyldt for manglende selvkontroll.

Jo, man mangler faktisk selvkontroll når man ikke klarer å styre hvor man ser. Det er så innmari enkelt, jeg skjønner ikke hva som er så ekstremt vanskelig med å fatte det her. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

ALLE ser i den retningen om noe er spesielt, vi er bare mennesker. ALLE ! 

Anonymkode: a710b...252

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tråden handler om å bli beglodd, at folk glor på en. Det kan man fint la vær å gjøre hvis man can be arsed. Å kaste et blikk eller to på noen er ikke det samme som å glo på noen, som det står innledningsvis i denne tråden. At folk ser på en, kaster et ekstra blikk, er jo ikke problemet. Problemet er når man sitter som en primitiv ape og stirrer folk ned. 

Anonymkode: 4bf19...991

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (6 minutter siden):

Nope. Det var ikke det innlegget jeg svarte på, prøv igjen. 

Nope. Vi er ferdige😂

Skrevet
Bålkaffe skrev (Akkurat nå):

Jo, man mangler faktisk selvkontroll når man ikke klarer å styre hvor man ser. Det er så innmari enkelt, jeg skjønner ikke hva som er så ekstremt vanskelig med å fatte det her. 

Dette minner om tidligere religiøse formaninger, der enkelte ble anklaget for å mangle selvkontroll dersom de utførte visse handlinger.
Ser du forskjellen? Selvkontroll eksisterer ikke dersom man ikke deler premissene om at selvkontroll er nødvendig. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (10 minutter siden):

Det er jo ikke snakk om at man ikke klarer, man at man tar et bevisst valg om å se dit. Ergo har det ingenting med selvkontroll å gjøre.

Anonymkode: 0c112...9b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Få som tok poenget. 
Poenget var; 

Hvorfor kle seg i de nevnte plagg hvis man ikke vil beglos?

Anonymkode: 61aaf...284

Jeg soler meg i string og liten bikini for å få fin farge på så mye av kroppen som mulig, og for å se lekker ut for den jeg ønsker å vise meg frem for i en romantisk setting. Stranda er ikke en slik setting. Der er man for å slappe av og passe sine egne saker. Jeg anser det seriøst som mindre begavet å glo på folk som prøver å slappe av på stranda i fred, og spesielt hvis de argumenterer med at påkledning min på en eller annen måte er en invitasjon til å glo. Æsj. Så innmari idiotisk måte å rettferdiggjøre egen mangel på folkeskikk på. 

Anonymkode: 9fae9...c92

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 12.52):

Altså, de vil bli sett, derfor bruker de det 

Anonymkode: 9c16d...422

Det som er korrekt er at de liker å bli sett av menn som de synes er kjekke. Er det andre menn som ser, ropes det ut om trakassering . Det kalles dobbeltmoral.

Anonymkode: d367a...c7d

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...