Gå til innhold

HVORFOR bruke stringbikini og innirævva-tights hvis du IKKE vil bli beglodd?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nå gjør du deg bare dum. 

Men har fortsatt ikke sett noen av disse i den type tights, nei.

Anonymkode: 0c112...9b7

Slett ikke. Det var et helsikes styr om at sandvolleyballjentene skulle få spille i shorts.

Så fortsatte de å spille i bikini likevel.

Anonymkode: 63728...a2e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de aller fleste bruker den type tights fordi det er moderne. Ikke for å bli beglodd. I min ungdom brukte vi levis501 som vi måtte ligge for å få på oss. Det var ikke for å vise frem kroppen, men for at "alle andre" brukte det. Ville ikke følt meg vel i noe annet. De som glor , de glor uansett. På jobben hadde vi bare herre bukser, ikke særlig sexy. Men hver gang jeg bøyde meg sto sjefen bak og glana på rumpa mi. Vinka gjerne på de andre gutta også. Det er bare noen som ikke eier folkeskikk. Kan ikke skjønne at det er noe å bry seg med, hvordan andre kler seg. 

Anonymkode: 3933d...9ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er noen ganger slik at folk går I butikken for å kjøpe treningstøy og svømmekostyme,men så er de litt håpløse og vil ikke kjøpe noe umoderne, så velger noe som henger I massevis på knaggene, ser på seg selv I speilet, ser ikke hele bildet, uansett er det ikke så viktig inne på et prøverom, må plutselig løpe, river med seg noe, er plutselig på stranda eller på treningssenter i denne kosymen så please ikke glo! 

Anonymkode: 219fa...ff1

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg trener hjemme bruker jeg trange hotpants og kort treningstopp fordi det gir best bevegelsesfrihet. På treningssenter bruker jeg løs shorts (nesten ned til knærne) og romslig treningstrøye fordi menn. 

Anonymkode: b7940...c66

AnonymBruker
Skrevet

Må skille litt mellom hva som snakkes om her, som hvit man som pusher 50 som sikkert blir sett på som en del av problemet her.

Først og fremst: Man skal ikke plage andre, og hvis man niglaner på noen, så er det oppførsel som kan føles som trakassering. Klart, hvis noen f.eks er forelsket så vil de jo gjerne gå og niglane uten at de kan noe for det. 😛 

Men menn er visuelle, og sånn som treningsstudio er laget med apparater som står tett sammen, og vendt mot hverandre, så er det for det første helt umulig at ikke blikket helt tilfeldig lander på andre personer. Av og til sitter man fraværende og har konsentrasjonen inn mot seg selv slik at man ikke merker at øynene er rettet mot andre en gang.

Mens andre ganger når folk enten er veldig attraktive, eller klærne rett og slett er blottende på seksuelle signaler, så er vi visuelle menn bare innrettet sånn at ja da stiger sjansen for at vi kaster noen stjålne blikk når vi håper det ikke merkes så mye. Dette er bare sånn vi er, og ikke noe vi gidder å skamme oss over eller si unnskyld for. Uansett om aldersforskjellen er sånn at det for de fleste ville være helt utenkelig å prøve seg på noen måte. 

Anonymkode: 06d9b...80c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men hva så? Har det noe å si? Jentene kan gå kledd som de vil. 

Anonymkode: 0c8c2...e9e

Så klart kan man gå kledd som man vil, men tightsene som er laget for å fremheve rumpa kjøpes ikke av de som er opptatt av å få trent på treningsstudio. De kjøpes av de som ønsker å fremheve formen på rumpa, samt få et løft av rumpa. 

Slike tights har ingen funksjon som skal gjøre treningen enklere eller bedre, slik kompresjonstights gjør. De er laget kun for det estetiske uttrykket; noe som gjør at man må like å bli sett på for å bruke slike tights. Det betyr ikke at man kler seg slik fordi man ønsker å bli befølt, eller utsatt for tilnærminger, men man må være klar over at både menn og kvinner kommer til å observere den kunstige struttende bakenden. 

Jeg er selv kvinne, og forstår ikke at et skal være så viktig å være sexy på treningsstudio. Det kan man da være ute på byen? 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er ingen oppegående kvinner som tenker man er fin eller "kul" i den type tights.

Jeg er heteroseksuell kvinne, dette handler ikke bare om menn og seksualisering. Det handler om at man ser ut som om man ikke har klær på.

Ja, men er fri til å kle seg som man vil, helt klart. Men kom ikke i etterkant og syt når man bevisst kler seg slik at rumpeballene vises i detalj til alle.

Enig. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 9.08):

Jeg bruker definitivt ikke trange tights fordi jeg vil bli beglodd 🤮Men fordi kompresjonen gjør det lettere å ta knebøy f.eks. Prøv selv, å tren i en slapp joggebukse og sammenlign med kompresjonstights.

Anonymkode: 55859...bb0

Hehehehe som mann som trener mye knebøy i løse shorts så må jeg nesten syne den bløffen der😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg som middelaldrende mann går i stringtruse og ønsker meg et Borat-antrekk, så er det selvfølgelig kun fordi jeg trives i egen kropp og liker meg selv. Det har ingenting med at andre kommer til å se meg å gjøre.

Det er nettopp derfor jeg går i samme antrekket inne, og egentlig stort sett i alle trivielle sammenhenger.

Anonymkode: b3309...f53

Skrevet
Gaia skrev (18 minutter siden):

Så klart kan man gå kledd som man vil, men tightsene som er laget for å fremheve rumpa kjøpes ikke av de som er opptatt av å få trent på treningsstudio. De kjøpes av de som ønsker å fremheve formen på rumpa, samt få et løft av rumpa. 

Slike tights har ingen funksjon som skal gjøre treningen enklere eller bedre, slik kompresjonstights gjør. De er laget kun for det estetiske uttrykket; noe som gjør at man må like å bli sett på for å bruke slike tights. Det betyr ikke at man kler seg slik fordi man ønsker å bli befølt, eller utsatt for tilnærminger, men man må være klar over at både menn og kvinner kommer til å observere den kunstige struttende bakenden. 

Jeg er selv kvinne, og forstår ikke at et skal være så viktig å være sexy på treningsstudio. Det kan man da være ute på byen? 

Enig. 

Jeg er også kvinne, og som flere andre (kvinner) her påpeker er disse tightsene både behagelige og funksjonelle for dem, selv om du skulle føle noe annet når det gjelder deg. De siste årene har også seriøs styrketrening eksplodert blant kvinner. Fler og fler blir opptatt av å bygge muskler, som er supert for generell helse, bentetthet, motstandsdyktighet…fordelene er enorme. Flertallet kvinner, også de som går kledd slik, tar treningen langt mer seriøst nå enn før. Da jeg starter var det knapt noen kvinner på treningssentre, nå er det å kunne ta flere pullups og tung knebøy blitt normalen. Hvorfor ikke heie på det, i stedet for å dra andre ned å si at bekledning tilsier at de ikke trener seriøst? 

• Nyttig 2
Skrevet
anonymLala skrev (44 minutter siden):

Jeg er også kvinne, og som flere andre (kvinner) her påpeker er disse tightsene både behagelige og funksjonelle for dem, selv om du skulle føle noe annet når det gjelder deg. De siste årene har også seriøs styrketrening eksplodert blant kvinner. Fler og fler blir opptatt av å bygge muskler, som er supert for generell helse, bentetthet, motstandsdyktighet…fordelene er enorme. Flertallet kvinner, også de som går kledd slik, tar treningen langt mer seriøst nå enn før. Da jeg starter var det knapt noen kvinner på treningssentre, nå er det å kunne ta flere pullups og tung knebøy blitt normalen. Hvorfor ikke heie på det, i stedet for å dra andre ned å si at bekledning tilsier at de ikke trener seriøst? 

Fordi de sitter fast i holdninga om at når kvinner kler seg slik, sånn og sånn der, så er de ute etter oppmerksomhet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (1 time siden):

Du trenger ikke tights av typen som går inn i rumpesprekken og ser ut som om du ikke har klær på for å trene seriøs styrketrening. Det er bare en dårlig unnskyldning.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
anonymLala skrev (1 time siden):

Det er godt mulig, men blir treningen enklere av å spre rumpeballene i en tights? Får man bedre utbytte av treningen med å trene i slike tights, tenker du?

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du trenger ikke tights av typen som går inn i rumpesprekken og ser ut som om du ikke har klær på for å trene seriøs styrketrening. Det er bare en dårlig unnskyldning.

Nemlig. 

Endret av Gaia
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

en dårlig unnskyldning for hva da? :P 

Anonymkode: d2ddd...7b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

en dårlig unnskyldning for hva da? :P 

Anonymkode: d2ddd...7b8

Å si at man må ha akkurat den type tights for å trene seriøs styrketrening.

Igjen - folk må kle seg i hva de vil. Men ikke klag på at folk ser en ekstra gang når man går kledd slik.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Gaia skrev (1 time siden):

Det er godt mulig, men blir treningen enklere av å spre rumpeballene i en tights? Får man bedre utbytte av treningen med å trene i slike tights, tenker du?

Nemlig. 

Nei, andre typer tights fungerer og, men der går an å både ville føle at en ser bra ut OG trene seriøst på samme tid. Det ene utelukker ikke det andre. Dessuten er det slike tights som florerer i butikkene nå, fordi det er mote. 

Siterer en annen her:

‘’Å si at man må ha akkurat den type tights for å trene seriøs styrketrening.

Igjen - folk må kle seg i hva de vil. ‘’

Hvis man mener folk kan kle seg i hva man vil, hvorfor bry seg/drive og slutshame folk her sånn som mange i tråden her gjør?  Hvorfor protesterer dere ikke på samme måten mot kvinner som går i høye hæler (som også gir rumpa et løft), men i mange tilfeller faktisk er dårlige for helsen/ føttene og gangen?

Endret av anonymLala
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (2 minutter siden):

Nei, andre typer tights fungerer og, men der går an å både ville føle at en ser bra ut OG trene seriøst på samme tid. Det ene utelukker ikke det andre. Dessuten er det slike tights som florerer i butikkene nå, fordi det er mote. 

Siterer en annen her:

‘’Å si at man må ha akkurat den type tights for å trene seriøs styrketrening.

Igjen - folk må kle seg i hva de vil. ‘’

Hvis man mener folk kan kle seg i hva man vil, hvorfor bry seg/drive og slutshame folk her sånn som mange i tråden her gjør?  Hvorfor protesterer dere ikke på samme måten mot kvinner som går i høye hæler (som også gir rumpa et løft), men i mange tilfeller faktisk er dårlige for helsen/ føttene og gangen?

Denne tråden handler om slike tights og stringbikini, den handler ikke om høye hæler. (Som jeg forøvrig ikke er spesielt fan av  over heller, nettopp av den grunnen du nevner).

For min del er det ikke snakk om å protestere. For tredje gang: Folk må få gå i hva de vil.

Det jeg reagerer på er det tråden handler om - at man går kledd slik og så etterpå klager på at folk stirrer. Det handler ikke alltid om menn og seksualisering, men at vi mennesker generelt legger merke til og ser mer på de som skiller seg ut.

Personlig synes jeg slike tights er vulgære, ikke pene, men det er bare min personlige mening.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Denne tråden handler om slike tights og stringbikini, den handler ikke om høye hæler. (Som jeg forøvrig ikke er spesielt fan av  over heller, nettopp av den grunnen du nevner).

For min del er det ikke snakk om å protestere. For tredje gang: Folk må få gå i hva de vil.

Det jeg reagerer på er det tråden handler om - at man går kledd slik og så etterpå klager på at folk stirrer. Det handler ikke alltid om menn og seksualisering, men at vi mennesker generelt legger merke til og ser mer på de som skiller seg ut.

Personlig synes jeg slike tights er vulgære, ikke pene, men det er bare min personlige mening.

Det er ikke så uvanlig at det er noe å glo på til den grad at noen føler seg beglodd, så der må folk lære seg folkeskikk. Dette er jo ikke noe som skiller seg ut lenger en gang! Ingen fortjener å ha blikk hvilende på seg mer enn hva som er normalt. Det bør alle oppegående folk klare å styre selv. 

De jeg har sett som ‘’klager’’ er de som blir tutet på i trafikken når de er ute og har jogget o.l, noe som er på sin plass å reagere på.

Menn slipper unna med å jogge rundt i bar overkropp (noe de selvfølgelig bør), men skulle en kvinne jogge i sports-bh eller lett bekledning (f eks slike shorts) må de liksom ‘’akseptere’’ å måtte bli nedstirret? Evnt kalt vulgære slik du gjør det de som går i dagens mote? Seriøst ,vær bedre enn det. 

Endret av anonymLala
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (7 minutter siden):

Det er ikke så uvanlig at det er noe å glo på til den grad at noen føler seg beglodd, så der må folk lære seg folkeskikk. Dette er jo ikke noe som skiller seg ut lenger en gang! Ingen fortjener å ha blikk hvilende på seg mer enn hva som er normalt. Det bør alle oppegående folk klare å styre selv. 

De jeg har sett som ‘’klager’’ er de som blir tutet på i trafikken når de er ute og har jogget o.l, noe som er på sin plass å reagere på.

Menn slipper unna med å jogge rundt i bar overkropp (noe de selvfølgelig bør), men skulle en kvinne jogge i sports-bh eller lett bekledning (f eks slike shorts) må de liksom ‘’akseptere’’ å måtte bli nedstirret? Evnt kalt vulgære slik du gjør det de som går i dagens mote? Seriøst ,vær bedre enn det. 

Jeg synes heller folk bør være bedre enn å gå kledd i slike tights, det ser heslig og billig ut.

På samme måte som folk har lov til å ignorere min mening og kle seg som de vil så har jeg lov å si min mening på et forum.

• Liker 4
Skrevet (endret)

anonymLala skrev (22 minutter siden):

Jeg er på treningsstudio for å trene, jeg. Ikke for å se bra ut. Det er jeg opptatt av ellers, når jeg sminker meg og kler meg pent. Jeg tror faktisk de aller fleste menn liker helt normale, pene damer som ikke er så opptatte av å se bra ut på treningsstudio. 

Folk må få kle seg i hva de vil, sminke seg med hvilke farger som helst, gå med klovnenese, ha ansiktet fullt av tatoveringer, og masse annet med egen kropp, men da må de også skjønne at folk ser litt lengre på dem, sammenlignet med folk som det ikke er noe spesielt med. Som jeg skrev tidligere: det betyr ikke at man skal føle seg fri til å beføle folk likevel.

Det blir ikke det samme som å si at lettkledte jenter har skylde når de blir voldtatt, som en sammenlignet det med tidligere. Det er ikke samme sak. 

Endret av Gaia
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Gaia skrev (14 minutter siden):

Jeg er på treningsstudio for å trene, jeg. Ikke for å se bra ut. Det er jeg opptatt av ellers, når jeg sminker meg og kler meg pent. Jeg tror faktisk de aller fleste menn liker helt normale, pene damer som ikke er så opptatte av å se bra ut på treningsstudio. 

Folk må få kle seg i hva de vil, sminke seg med hvilke farger som helst, gå med klovnenese, ha ansiktet fullt av tatoveringer, og masse annet med egen kropp, men da må de også skjønne at folk ser litt lengre på dem, sammenlignet med folk som det ikke er noe spesielt med. Som jeg skrev tidligere: det betyr ikke at man skal føle seg fri til å beføle folk likevel.

Det blir ikke det samme som å si at lettkledte jenter har skylde når de blir voldtatt, som en sammenlignet det med tidligere. Det er ikke samme sak. 

Folk som går i slike tights er også der for å trene. Jeg har noen slike selv, og kan trene både i de og i joggebukser med malingflekker (alt etter hva som er på programmet). Kan bruke sminke selv om jeg trener, det har ikke noe å si for kvaliteten av økten, men jeg føler meg bra av å se bra ut.

Hva er relevansen om hva menn liker best? De fleste kler seg og sminket seg som man selv ønsker og  ikke etter hva menn liker. Det håper jeg i grunnen du også gjør? Folk generelt går i tøy de føler seg bra i, i stedet for å kle seg ‘’ned’’. Du har et ganske negativt syn på folk du sier ‘’må få kle seg i hva de vil’’. Denne tråden er jo et bevis på et kvinnesyn som er helt ute å kjøre. 

Endret av anonymLala

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...