Gå til innhold

Toppen av latskap, hva er det du har gjort pga latskap?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha laget havregrøt i Høyang Polaris gryte så lar jeg det tynne laget som er igjen i gryta bare stå. Gjerne to dager.

Da har det blitt så tørt at det løsner fra gryta med et lite kakk med en tresleiv.

Så litt varmtvann og zalo oppi for lett vask på de få restene som er igjen og gryta er gullende ren med minimal totalinnsats.

Smart - eller lat?

Anonymkode: e4620...031

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 - Betalte naboen for å rydde i bilen min 

2 - vasker dyna med trekket på 

3 - orket ikke reise meg fra sofaen for å se nordlyset og fyrverkeriet, men søkte det opp på lokalavisa istede.

4 - har kjøpt stor tralle til å bære varer osv fra bilen fordi jeg ikke gidder å gå to ganger. Denne tralla er med i bilen 😂

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk i fjerdeklasse skulle vi skrive en stil på 3 sider som skulle beskrive latskap og jeg skrev "Dette er latskap" med 1 ord på hver side, jeg fikk faktisk MG pga. kreativiteten selv om stilen var litt kort. 

Anonymkode: df418...109

• Liker 3
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Å ta heisen ned trappene fra jobb, fordi jeg er så sliten av at jeg har sittet i 8 timer.

Anonymkode: ad517...96a

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Etter å ha laget havregrøt i Høyang Polaris gryte så lar jeg det tynne laget som er igjen i gryta bare stå. Gjerne to dager.

Da har det blitt så tørt at det løsner fra gryta med et lite kakk med en tresleiv.

Så litt varmtvann og zalo oppi for lett vask på de få restene som er igjen og gryta er gullende ren med minimal totalinnsats.

Smart - eller lat?

Anonymkode: e4620...031

Dette er jo gull, en av grunnene ti at jeg lager havregrøt så sjeldent er fordi jeg orker ikke det limet av noe havregørr som er igjen i gryta, så løsningen er å vente til det faller av av seg selv genialt 

Anonymkode: c4e77...994

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

App, for alt. Ringeklokke, screens/solskjerming, lys, musikk, kjøkkenapparater, utetemperatur..... For mørkt? Inn på app. Sol inn stua? Inn på app. Forvarme stekeovn? Inn på app. Det ringer på. Inn på app. Skru av musikken? App. 

Kan i praksis jobbe hjemmefra så mye jeg vil, så er tiltak å måtte dusje + full sminke + kjøre ti kontoret. Sett mot å bare dra en kjole over hodet, hente seg en kaffekopp og sette seg på hjemmekontoret. Gidder ofte ikke gre meg eller pusse tenner en gang før litt utpå dagen. 

Anonymkode: d204f...4e2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (9 timer siden):

Man spiser jo ikke skallet selv om man koker potene med skallet på 🤣 Jeg spiser da heller ikke potetskall!

Skall er sunt og godt.

Anonymkode: 1fa9f...cac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (12 timer siden):

Man spiser jo ikke skallet selv om man koker potene med skallet på 🤣 Jeg spiser da heller ikke potetskall!

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skall er sunt og godt.

Skallet må av, smaker jo høgg og det er jo enda verre å skrelle etter de er kokt 🤯

Personlig er jeg fan av tørrvarepotetmos fra Sverige. Tilsett vann, kok og bland. Tar maks 5 minutter og du slipper alt som heter skrelling og styr.

(Er det veldig tydelig at jeg spiser lite potet kanskje 😅)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet en hel pizza på gulvteppet og da plukket jeg bare av det som jeg fikk opp og så snudde jeg teppet.

Anonymkode: 15fdf...e3f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Lar bilen gå på tomgang 15 min før jeg skal dra for å slippe å skrape is. Har ikke app som starter kupevarmeren. Har ikke giddet å laste den ned...hatt bilen i 3 år😅

Anonymkode: c3bfe...c8e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tok 5-10 min å pirke de ut. Ellers måtte jeg ha skrelt, kokt opp og ventet. Gadd ikke ta de ut av grønnsaksskuffen en gang. Lat. 

Hvorfor ikke ha de i en sil?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da jeg gikk i fjerdeklasse skulle vi skrive en stil på 3 sider som skulle beskrive latskap og jeg skrev "Dette er latskap" med 1 ord på hver side, jeg fikk faktisk MG pga. kreativiteten selv om stilen var litt kort. 

Anonymkode: df418...109

Vandrehistorie...

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper ferdigkokte poteter. 

Ikke alltid jeg orker dusje etter trening, så da legger jeg meg ufyselig og bytter heller på senga dagen etter. Det er sånn latskap som slår tilbake dagen etter da. 

Anonymkode: 694ba...74e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du slår nok likevel ikke et familiemedlem jeg har. Nedlagt gård. De har fylt opp et rom på minst 4x3 meter. Da det var så fullt at flasker falt ut da de åpnet saget de døra i to, så man kan åpne øverste del og fremdeles kaste inn mer. 

Blir nok arv til ungene. 😂

Anonymkode: 8b6c6...943

Dessverre må jeg fortelle at pant går ut på dato… da jeg flyttet inn hos kjæresten skulle han rydde unna i huset før jeg kom. 

Det innebar å bære ned SEKS SØPPELSEKKER med pant på loftet. Så dro han på den butikken med eget panterom(for å unngå skammen tenker jeg 😂). 

Han kom tilbake med overraskende lite penger… viser seg at de gamle boksene (med gamle priser) ikke ga en eneste krone i pant. Maskinen tok i mot flaskene heldigvis, men han fikk ikke noe penger. Jeg så på kvitteringene hans og så st han gikk glipp av 500 kr på å være lat 😂😂😂

ps: det var en artikkel etter påfølgende  nyttår i den lokale avisen med at butikken han hadde pantet i hadde ny panterekord i byen det året 😂😂😂🫠 vi lo godt! (Han er heldigvis ikke så lat nå lenger, seks år senere ;) ) 

Anonymkode: a1cc5...72c

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (9 minutter siden):

Åh, det skal jeg gjøre neste gang, nydelig tips 😃

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dessverre må jeg fortelle at pant går ut på dato… da jeg flyttet inn hos kjæresten skulle han rydde unna i huset før jeg kom. 

Det innebar å bære ned SEKS SØPPELSEKKER med pant på loftet. Så dro han på den butikken med eget panterom(for å unngå skammen tenker jeg 😂). 

Han kom tilbake med overraskende lite penger… viser seg at de gamle boksene (med gamle priser) ikke ga en eneste krone i pant. Maskinen tok i mot flaskene heldigvis, men han fikk ikke noe penger. Jeg så på kvitteringene hans og så st han gikk glipp av 500 kr på å være lat 😂😂😂

ps: det var en artikkel etter påfølgende  nyttår i den lokale avisen med at butikken han hadde pantet i hadde ny panterekord i byen det året 😂😂😂🫠 vi lo godt! (Han er heldigvis ikke så lat nå lenger, seks år senere ;) ) 

Anonymkode: a1cc5...72c

Uff gjelder å huske det ja, må sjekke boden min... 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper kun den type poteter som er godt å spise med skallet på. 
Pleide å bestille vaskehjelp til vask av vinduer to ganger i året. 
Masse hjemmekontor fordi det er så tøft å stå opp, dusje, sminke seg og kle seg pent. Og komme seg til jobb. 
Gidder nesten ikke vaske gulv. 
Samler opp pant altfor lenge. Boden flommer over av flasker. 

Anonymkode: fd9ed...230

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (2 timer siden):

Pga potetsalaten er for tykk til å renne gjennom silen.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pga potetsalaten er for tykk til å renne gjennom silen.

Ikke med varmt vann..

Endret av Hannabanna
Skrevet

Sølt mat på gulvet, og fått robotstøvsugeren min til å fjerne det for meg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Uglems skrev (15 timer siden):

1 - Betalte naboen for å rydde i bilen min 

2 - vasker dyna med trekket på 

3 - orket ikke reise meg fra sofaen for å se nordlyset og fyrverkeriet, men søkte det opp på lokalavisa istede.

4 - har kjøpt stor tralle til å bære varer osv fra bilen fordi jeg ikke gidder å gå to ganger. Denne tralla er med i bilen 😂

Den tralla du, hvor kjøpte du den? 

Spør for en venn 😅

Anonymkode: b1ee2...f7c

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...