Gå til innhold

Hvor skal jeg og barna sitte i begravelsen til svigerfar?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vi har vært gift i 25 år, det er jeg som er hans nærmeste. 

Anonymkode: 30a2f...2ef

Samme her da vi gravla første forelder. Og selvfølgelig er jeg hans nærmeste. 

Men jeg kjører da søren ikke prinsippsak på å måtte sitte ved siden av han i en begravelse, når de nærmeste pårørende til avdøde har bestemt hvordan de ønsker det. 

Anonymkode: a7de1...b63

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Jeg er meg skrev (1 time siden):

Ok, men hvem vil du skal flytte seg fra første benk da for at du skal få plass? Mulig det er kun plass til fire på første benk, eller uansett enken og barna hennes. Hvem skal da sitte på andre benk av dem for at du skal sitte på første? Og skal du sitte på første benk så må kanskje barna deres også? Så spør deg selv...hvis det ikke er plass til alle på første benk, hvem synes du skal flytte seg for å gjøre plass til deg/dere?

Tror nok ikke du får noe svar fra ts her. 

Anonymkode: 30b1b...a30

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tror nok ikke du får noe svar fra ts her. 

Anonymkode: 30b1b...a30

Nei, folk som driter seg ut tenderer til å forsvinne.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (På 13.8.2025 den 22.03):

DET ER IKKE PLASS!

Enkelte ganger er det mulig å lage plass jo.

Anonymkode: 5e0ec...a5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enkelte ganger er det mulig å lage plass jo.

Anonymkode: 5e0ec...a5e

Nei, man får ikke tre mennesker til på en kirkebenk som er full.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 20.24):

Da får jeg bare bli hjemme da.

Med den innstillingen du har kan du like gjerne bli hjemme.

Anonymkode: 8ad12...ca4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 17.28):

Ok, men jeg fikk beskjed om at han skulle sitte framme med sine søsken og sin mor. Og vi svigerbarn og barnebarn skulle sitte på andre rad, syns det høres rart ut.

Hvis du har fått beskjed om hvor det er ønskelig at du og barna sitter, hvorfor er du fortsatt så usikker at du lager en tråd om det? Hvorfor ikke bare følge ønskene som er formidlet til deg? 

Anonymkode: 27002...f55

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 20.24):

Da får jeg bare bli hjemme da.

Du er ekstremt navlebeskuende og nærtagende. Denne dagen handler ikke om deg. Du kan støtte mannen din før og etter begravelsen. Du kan velge å la dagen handle om deg eller du kan støtte svigermor, mannen din og resten av familien gjennom dagen. Du velger selv hvordan du håndterer denne dagen.

Anonymkode: 27002...f55

• Liker 2
  • Nyttig 2
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig problemstilling.

Hvis man vil få med seg alt som skjer, er jo andre (og tredje) rad mot midtgangen mye mer "sentralt" enn første rad ytterst mot veggen, særlig i en stor kirke.

Anonymkode: ea5e1...50d

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Forhåpentligvis er begravelsen vel i havn nå. Og håper trådstarter "oppførte" seg og satt der hun fikk beskjed. En må huske på at folk er ekstra følsomme på slike dager. Og ting som blir gjort og sagt kan henge i lenge. jeg selv følte at svigerfamile tok for mye styring på en av mine foreldre sin begravelse og det husker jeg selv om det er mange år siden.

Anonymkode: a23c8...7e0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi satt der hvor det var plass, noen rader bak min mann. Han satt med sine søsken. Det var ikke viktig for meg å presse meg frem. Eller be folk som hadde kommet først, flytte seg fordi jeg er nærmere familie. For hvem er egentlig nærmest. Avdødes søsken, eller svigerbarn. De som bar kisten satt lengst fremme, så svigermor med alle sine barn rundt seg. 

Anonymkode: 045ad...e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...