AnonymBruker Skrevet 13. august #41 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Så heldig du var! Men hvordan kunne noen på KG vite at du var høy og lubben? Anonymkode: dbc8d...364 Det skrev jeg ærlig om i trådene mine 😅 Anonymkode: b291d...a69
AnonymBruker Skrevet 13. august #42 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Enig med deg. Da jeg var ung fikk jeg alltid beskjed om å konsentrere meg om studier og jobb. Og det gjorde jeg. Men nå sitter jeg her, med utdanning og jobb, men ingen dame og ingen familie. Jeg vil råde unge i dag til å bruke tid på å få seg dame og stifte familie. Alt annet løser seg. Sliter man med utdanning eller jobb så hjelper samfunnet deg. Men sliter du med å få deg dame og stifte familie, så er du alene med problemet. I mange tilfeller blir du til og med uglesett. Lær av mine feil og bruk tiden mens dere er unge på det som er viktig og betyr noe. Anonymkode: 58db1...8df Hvis det er vanskelig å få seg partner, ja da må jeg bare spørre deg hvordan jeg, en lubben og 175 høy kvinne på 39 år (for 2 år siden) fant kjærligheten med en fin mann på Tinder? Det var jo utopisk at ei kjerring som meg skulle klare dette 😀 Folk lo vel inni seg da jeg uttrykte at jeg ønsket meg kjæreste. Når jeg som halvgammel kvinne klarte det, kan ALLE klare det. Anonymkode: b291d...a69 1
Illuminatum Skrevet 13. august #43 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det jeg tenker. 40 årene er ikke ungt, som mange skal ha det til. Lysene begynner å slukne. Anonymkode: dbc8d...364 Sikkert ikke, men jeg er 60 og har det kjempebra. Masse aktiviteter med venner, god økonomi og god helse. Dog gidder jeg ikke skaffe meg ny jobb og utdanning, som jeg kanskje kunne tenkt meg som 40 åring 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #44 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 22.20): Og hva betyr «har levd» for deg? Anonymkode: edca6...e11 Stifte relasjoner, opplevd reiser , fest og moro, one night dtsnds . Det siste virker kanskje teit. Men er noe av det man forbinder med ungdommelig opplevelse Anonymkode: dbc8d...364
AnonymBruker Skrevet 14. august #45 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Stifte relasjoner, opplevd reiser , fest og moro, one night dtsnds . Det siste virker kanskje teit. Men er noe av det man forbinder med ungdommelig opplevelse Anonymkode: dbc8d...364 Så gjør du de tingene du kan nå, for din del. Slutt å sutre og lev livet slik du ønsker utfra de forutsetninger du har. Anonymkode: 49784...422 4
AnonymBruker Skrevet 14. august #46 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Stifte relasjoner, opplevd reiser , fest og moro, one night dtsnds . Det siste virker kanskje teit. Men er noe av det man forbinder med ungdommelig opplevelse Anonymkode: dbc8d...364 Hehehehe, da er vi nok svært mange som "ikke har vært ungdommelig" og som "ikke har levd", om ons er obligatorisk for det. 😆 Anonymkode: 8b51a...dcf
AnonymBruker Skrevet 14. august #47 Skrevet 14. august Jeg har heller ikke hatt ONS og kjenner lite annet enn lettelse for det. Anonymkode: 49784...422 1
Ulla Ullsokk Skrevet 14. august #48 Skrevet 14. august Skjerp deg, ts! Slutt å sutre og gjør noe med formen din, da kommer hodet etter! Du har levd 1/3 av voksenlivet ditt! Sørg for at de siste 2/3 blir bra! 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #49 Skrevet 14. august Ulla Ullsokk skrev (52 minutter siden): Skjerp deg, ts! Slutt å sutre og gjør noe med formen din, da kommer hodet etter! Du har levd 1/3 av voksenlivet ditt! Sørg for at de siste 2/3 blir bra! Det trodde også Napoleon. Han døde i en alder av 51. Anonymkode: 40bb1...0c6 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #50 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 22.16): Dere som er unge bør utnytte den tiden dere har. Jeg har sløst det vekk. Er evig singel og i dårlig form Anonymkode: dbc8d...364 Det året jeg ble 39, fikk jeg mitt barn, flytta og fikk ny jobb. Helt annet liv etter det. Anonymkode: 506b5...df0
AnonymBruker Skrevet 14. august #51 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 10.09): Enig med deg. Da jeg var ung fikk jeg alltid beskjed om å konsentrere meg om studier og jobb. Og det gjorde jeg. Men nå sitter jeg her, med utdanning og jobb, men ingen dame og ingen familie. Jeg vil råde unge i dag til å bruke tid på å få seg dame og stifte familie. Alt annet løser seg. Sliter man med utdanning eller jobb så hjelper samfunnet deg. Men sliter du med å få deg dame og stifte familie, så er du alene med problemet. I mange tilfeller blir du til og med uglesett. Lær av mine feil og bruk tiden mens dere er unge på det som er viktig og betyr noe. Anonymkode: 58db1...8df Nei, jeg får hjelp av samfunnet fordi jeg er en vanskelig frøken og må nå prøve å finne meg jobb som langt eldre og har savnet både det sosiale, mestringen og å generelt slippe den dype skammen. Vær glad du har jobb, du trenger ikke velge en av delene selv om jeg har hørt flere har vært i din problemstilling, fokuser på jobb, fonuser på jobb! Men levde du ikke litt samtidig? Hva om du møter noen på jobb? Håper du finner partneren din siden du savner å ha ei. Anonymkode: 945e8...b1b
AnonymBruker Skrevet 14. august #52 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det trodde også Napoleon. Han døde i en alder av 51. Anonymkode: 40bb1...0c6 Dystert. Vil du også tenke på dem som blir sånn 115? Anonymkode: 945e8...b1b 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #53 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 10.23): Hvis det er vanskelig å få seg partner, ja da må jeg bare spørre deg hvordan jeg, en lubben og 175 høy kvinne på 39 år (for 2 år siden) fant kjærligheten med en fin mann på Tinder? Det var jo utopisk at ei kjerring som meg skulle klare dette 😀 Folk lo vel inni seg da jeg uttrykte at jeg ønsket meg kjæreste. Når jeg som halvgammel kvinne klarte det, kan ALLE klare det. Anonymkode: b291d...a69 Du høres ut som ei fin kjerring, så jeg hverken ler eller finner det overaskende 😊 Men poenget står ja, personen du siterer kan også finne seg noen. Anonymkode: 945e8...b1b 1
Ulla Ullsokk Skrevet 15. august #54 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det trodde også Napoleon. Han døde i en alder av 51. Anonymkode: 40bb1...0c6 Ja, alle kan dø, men man kan jo ikke satse på at man dør tidlig😅 Men hvis man ikke vil gjøre noe med hverken form eller liv, så er man jo nærmest en levende død, og da kaster man bort en i utgangspunktet frisk kropp. Det må være utrolig provoserende for folk som har handikap og andre begrensninger de ikke kan noe for. De lever jo ofte rike liv, så da burde en frisk person på 40 klare det også. Antagelig er personen full av dårlig mat og dårlig mage = dårlig hjerne, og da er det egentlig ikke så lett. Så det å starte med at maten er hel og ren vil gjøre underverker for tiltakslyst og helse og dermed det beste stedet å starte.
Ulla Ullsokk Skrevet 15. august #55 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 8.23): Ved 30 er det enda håp. Verre ved 40 Anonymkode: dbc8d...364 På ingen måte. Verre ved 90!
AnonymBruker Skrevet 16. august #56 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 23.41): Dystert. Vil du også tenke på dem som blir sånn 115? Anonymkode: 945e8...b1b Hvilken glede er det å bli 115, bruke de siste 40 årene av livet sitt på å bli plaget av kroniske sykdommer, og sitte ensom på gamlehjemmet? Napoleon ble som sagt 51, men han fikk utrettet så mye i løpet av de første 46 årene før han ble sendt i eksil at han fortsatt blir husket idag, og i Frankrike betrakter man ham som et ikon. Fra naturens side er det ikke meningen at menneskekroppen skal holde så lenge som den gjør for mange idag, og det at folk blir 90, er egentlig mot naturens vilje - idag er det upopulært å si at man blir gammel når man er 40, men når man tenker etter hvordan hjernen vår registrerer de første 20 årene av livet vårt i forhold til det som skjer senere der årene og tiårene går i ett, skjønner man hvordan livet fungerer. Man er ikke en olding når man er 40, men man har lagt den viktigste delen av livet sitt bak seg, og selv om man kan klamre seg til livet til man blir 115, blir man ikke lykkeligere av den grunn; for en 115-åring er det ikke de siste 100 årene som er av betydning, men barndommen og ungdomstiden; det er ikke uten grunn. Anonymkode: 40bb1...0c6 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #57 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilken glede er det å bli 115, bruke de siste 40 årene av livet sitt på å bli plaget av kroniske sykdommer, og sitte ensom på gamlehjemmet? Napoleon ble som sagt 51, men han fikk utrettet så mye i løpet av de første 46 årene før han ble sendt i eksil at han fortsatt blir husket idag, og i Frankrike betrakter man ham som et ikon. Fra naturens side er det ikke meningen at menneskekroppen skal holde så lenge som den gjør for mange idag, og det at folk blir 90, er egentlig mot naturens vilje - idag er det upopulært å si at man blir gammel når man er 40, men når man tenker etter hvordan hjernen vår registrerer de første 20 årene av livet vårt i forhold til det som skjer senere der årene og tiårene går i ett, skjønner man hvordan livet fungerer. Man er ikke en olding når man er 40, men man har lagt den viktigste delen av livet sitt bak seg, og selv om man kan klamre seg til livet til man blir 115, blir man ikke lykkeligere av den grunn; for en 115-åring er det ikke de siste 100 årene som er av betydning, men barndommen og ungdomstiden; det er ikke uten grunn. Anonymkode: 40bb1...0c6 Kort sagt er det kvaliteten på årene, ikke kvantiteten som teller; Wergeland ble 37 og Nordraak (komponisten av nasjonalsangen) 23, men vi husker dem bedre enn norske 90-åringer som ikke har skapt noe i livet sitt. Anonymkode: 40bb1...0c6 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #58 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kort sagt er det kvaliteten på årene, ikke kvantiteten som teller; Wergeland ble 37 og Nordraak (komponisten av nasjonalsangen) 23, men vi husker dem bedre enn norske 90-åringer som ikke har skapt noe i livet sitt. Anonymkode: 40bb1...0c6 Du har skjønt det Anonymkode: dbc8d...364
Ulla Ullsokk Skrevet 17. august #59 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvilken glede er det å bli 115, bruke de siste 40 årene av livet sitt på å bli plaget av kroniske sykdommer, og sitte ensom på gamlehjemmet? Napoleon ble som sagt 51, men han fikk utrettet så mye i løpet av de første 46 årene før han ble sendt i eksil at han fortsatt blir husket idag, og i Frankrike betrakter man ham som et ikon. Fra naturens side er det ikke meningen at menneskekroppen skal holde så lenge som den gjør for mange idag, og det at folk blir 90, er egentlig mot naturens vilje - idag er det upopulært å si at man blir gammel når man er 40, men når man tenker etter hvordan hjernen vår registrerer de første 20 årene av livet vårt i forhold til det som skjer senere der årene og tiårene går i ett, skjønner man hvordan livet fungerer. Man er ikke en olding når man er 40, men man har lagt den viktigste delen av livet sitt bak seg, og selv om man kan klamre seg til livet til man blir 115, blir man ikke lykkeligere av den grunn; for en 115-åring er det ikke de siste 100 årene som er av betydning, men barndommen og ungdomstiden; det er ikke uten grunn. Anonymkode: 40bb1...0c6 Det er ikke sant at det er unaturlig å være gammel. Selv når gjennomsnittsmennesket ble 40 ble mange kjempegamle. Det som trakk ned var alle som døde tidlig, for mange ble jo aldri voksne. De viktigste årene er før 40? Det er en rar tlng å si! Ofte skjønner man jo ikke så mye av livet og verdier før man er 40/50 og lykkekurven øker på rundt 60, så der er du på jordet. Men det er klart, med den livsstilen/kostholdet som mange har i dag, så blir jo ikke livet like gøy etter en viss alder. Jeg har kompiser på 50 som er så stive at de sliter med å ta på seg sko, men det er jo totalt selvforskyldt! Er bare å spise bra og bevege seg så kan man gå i spagaten til man dør rundt 95. Mamma er over 80 og trener pilates tre ganger i uka. Hun lever det glade liv! Men dere VIL jo at livet skal være over ved 40, så da blir det en sannhet for dere. Trist for dere, for min del gidder jeg ikke å føle meg gammel selv om rynker og grå hår øker på, så lenge jeg kan sprette rundt i skogen😊 Jeg ønsker på ingen måte å være 25 igjen, selv om 25-åringer nekter å tro det. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #60 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 10.09): Enig med deg. Da jeg var ung fikk jeg alltid beskjed om å konsentrere meg om studier og jobb. Og det gjorde jeg. Men nå sitter jeg her, med utdanning og jobb, men ingen dame og ingen familie. Jeg vil råde unge i dag til å bruke tid på å få seg dame og stifte familie. Alt annet løser seg. Sliter man med utdanning eller jobb så hjelper samfunnet deg. Men sliter du med å få deg dame og stifte familie, så er du alene med problemet. I mange tilfeller blir du til og med uglesett. Lær av mine feil og bruk tiden mens dere er unge på det som er viktig og betyr noe. Anonymkode: 58db1...8df Skjønner ikke at det må være enten eller her? Du hadde jo ikke hatt det noe bedre nå uten utdanning og jobb? Ikke større sjanse for å finne en kjæreste heller? Så du kan være fornøyd med hvordan du har innrettet livet ditt. Anonymkode: 6bde0...097 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå