Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke - dummeste jeg har hørt på lenge 😂

Anonymkode: b8f83...1e6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Merkelig å tenke at man skulle vært borte mer, nok et eksempel på at sykelønnsordningen i Norge er alt for raus. Jeg har sovet dårlig i årevis, går selvfølgelig på jobb likevel. Hetetokter og hjertebank er plagsomt, men man kan da jobbe av den grunn.

Anonymkode: 467d9...c19

Hvorfor er det en selvfølge? Skal man ofre helsa for jobb? Der er bare en jobb. Ikke hele livet ditt 

Anonymkode: 1ed11...12a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har det. Jeg hadde en skikkelig smell forrige uke. Jeg har sovet dårlig, og konsentrasjon har vært helt i bånn...og så gjorde jeg en feil på fredag , surret det til. Vanligvis ville jeg ikke gjort den feilen, og hadde jeg, så hadde jeg tatt det med fatning, og ryddet opp. Men alt var helt kaos i hjernen. Det var rett og slett skremmende. Jeg ble så stressa, og hadde en liten "meltdown" for meg selv. Etterpå følte jeg meg så kvalm, helt borte og ja... så jeg ga beskjed til de jeg jobber med at jeg ikke følte meg bra. Jeg var helt frysen, kvalme, og skjelven hele helga. På plass igjen i dag og føler meg noe bedre. Jeg vet ikke om det er overgangsalder?? Eller om jeg i ferd med å falle sammen?

Nå eier jeg firmaet, så ingen som kan sparke meg...😅  

Anonymkode: bce8f...b90

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er i forstadiet nå. Sliter med trøtthet og hetetokter. Jeg sover veldig dårlig pga hetetokter og endel nattevåk med barna.

Har hatt endel fravær, men ingen har sagt noe.

Startet på Sequidot for 5 uker siden og alle plagene er borte. 

Anonymkode: b0761...c15

Eh. Man skal ikke ha små barn når man er i overgangsalderen. Da fikk man de for sent

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stever skikkelig med overgangsplager, i en sånn grad at jeg får hormonbehandling på blå resept, men det hadde ikke falt meg inn å bli hjemme fra jobb pga det. Ja, jeg sover dårlig, jeg surrer, må ha alle beskjeder skriftlig. Men jeg kan ikke bli hjemme fra jobb av den grunn. 

Anonymkode: 6fc60...7c5

Hvordan fikk du det på blå resept,om jeg får spørre ?

Anonymkode: 9b830...b5b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover dårlig fordi jeg våkner 3-4 ganger om natta. Ikke fravær pga det. Tok faktisk ei stund før jeg kobla det med overgangsalder, fordi jeg ikke har hatt andre symptomer. Men, jeg måtte løpe hjem fra jobb før lunsj en dag fordi jeg fikk en sinnssyk styrtblødning. Var borte resten av dagen, og måtte til legen og få tabletter for å stoppe det.. Jeg ble faktisk ganske redd, men tablettene virket heldigvis fort. Dette var en fredag, og blødningene var under kontroll til mandag og jobb.

Anonymkode: d1961...318

Det er veldig mange som sover dårlig generelt. 
Dette er ikke til deg altså, men stakkars små og mellomstore private bedrifter som er avhengig av alle personer, og folk holder seg borte ved det minste. Klart folk må presse seg på jobben, skal man bare slenge innom når man er 100%? Ikke rart vi er i verdensklassen når det gjelder fravær. Håper virkelig det gjøres noe med sykelønna!

Anonymkode: b8f83...1e6

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan fikk du det på blå resept,om jeg får spørre ?

Det lurte damen på apoteket på også. Det hadde hun aldri sett før. Men legen har skrevet søknad til helfo som ble innvilget, og beskrevet det som langvarige invalidiserende plager. Jeg får ikke annet enn østrogen på blå, men hormonspiral og testosteron må jeg betale fullpris for. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tror ikke jeg har kommet i overgangsalderen ennå, men kanskje perimenopause. Pr nå sliter jeg med dårlig søvn, styrtblødninger og dårlig hukommelse. Jeg er så redd for overgangsalderen, og gruer meg skikkelig 😳

Anonymkode: 16f40...fae

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trener dere nok? Spiser sunt? Skal man bevare helsa i overgangsalderen må man trene mer, spise mindre og ikke minst spise riktig. Man kan ikke lenger bare la det skure og gå og håpe på det beste.

Anonymkode: 839ab...2e9

Moroklump! Det er mer for mange enn det der- du bare avslører egen uvitenhet 

Anonymkode: fad98...093

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Eh. Man skal ikke ha små barn når man er i overgangsalderen. Da fikk man de for sent

Og dømmende kommentaren er midt i overgangsalderen- manglede selvkontroll før du skriver??? 

Anonymkode: fad98...093

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i overgangsalderen siden jeg var tidlig i 40-årene. Er svært lite borte fra jobb, til tross for at jeg har problemer med søvnen. Våkner så innmarri ofte om natta, og det tar lang tid før jeg sovner igjen. Føler meg som en zombie på jobb innimellom. 

Anonymkode: 3ca01...e36

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært i overgangsalderen siden jeg var tidlig i 40-årene. Er svært lite borte fra jobb, til tross for at jeg har problemer med søvnen. Våkner så innmarri ofte om natta, og det tar lang tid før jeg sovner igjen. Føler meg som en zombie på jobb innimellom. 

Jeg også, men ingen fravær. Sliter med hetetokter. Annenhver time fra 23 til 06.00. Blir helt utmattet.

Anonymkode: 93049...106

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har kun fire dager egenmelding siste tå årene...men skulle egentlig vært mer borte da jeg har sovet dårlig, utprøving av hormonbehandling, ikke minst manglende energi og konsentrasjon. Hvordan er det med deg? Hilsen moden dame 

Anonymkode: ecdf9...e3f

Jeg har ikke noe fravær pr nå men jeg hadde nok hatt litt om jeg hadde jobbet i hjemmesykepleien og sykehjem på 5 året på rad i 100% stilling f.eks. 

Skrevet (endret)

Jeg sover dårlig, våkner mye og står opp tidlig, så er ganske trøtt og fjern hver dag 😁 men går på jobb hver dag likevel. 

Endret av FrkSolsikke
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt fravær grunnet overgangsalder. Men har aldri vært sykemeldt for noe annet, heller.

Anonymkode: fe7ad...4fc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en kollega i den situasjonen tidligere. Hun var borte en lang periode, veldig forstålig ut i fra hvordan hun hadde det.

Anonymkode: c2b82...203

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har vært i dårlig form i et par-tre år, men det har ikke vært bare grunnet overgangsalder. Jeg har en autoimmun sykdom i bunnen også. Holder på å gå på veggen av og til og klarer i perioder å bare såvidt klare meg gjennom arbeidsdagene. Har vært hos lege flere ganger, men jeg er "frisk" så er ikke noe å gjøre. Jeg må pent holde ut.

Anonymkode: b814c...da8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har slite veldig med søvn de siste 5-6 åra. Mye mer enn tidligere. Våkner gjerne etter få timer, og har problemer med å sovne igjen selv om jeg er veldig trøtt. Våkner ofte kl 5:30 etter dårlig søvn, og blir liggende våken til klokka ringer kl 07:00. Kan dette ha med overgangsalder å gjøre? Er 47 år. 

Anonymkode: 16f40...fae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det lurte damen på apoteket på også. Det hadde hun aldri sett før. Men legen har skrevet søknad til helfo som ble innvilget, og beskrevet det som langvarige invalidiserende plager. Jeg får ikke annet enn østrogen på blå, men hormonspiral og testosteron må jeg betale fullpris for. 

Takk for svar 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor er det en selvfølge? Skal man ofre helsa for jobb? Der er bare en jobb. Ikke hele livet ditt 

Ingen krever at du skal ofre helse for jobb, men du kan ikke kreve at noen skal betale lønn til deg når du ikke jobber. Hvorfor skal andre jobbe og betale for deg?

Anonymkode: 5c1dd...a35

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...