AnonymBruker Skrevet 11. august #21 Skrevet 11. august Stor pike skrev (5 minutter siden): Jeg har sterke følelser for! Gikk selv på skolen i England. Jeg elsker skoleuniformer. men hvorfor det, egentlig? det fikser jo ikke en forbanna dritt. Blir bare en ekstra utgift (enten for skolen, eller foreldrene!) Anonymkode: ea030...c6a 4 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #22 Skrevet 11. august Jeg gikk på skole med uniform, og kan bekrefte at vi bare flyttet "status-fokus" til andre ting. Sekker, sokker, smykker, dippedutter av ymse slag, hårsveiser. De kule var fremdeles kule, de ikke-kule ble ikke kulere av å ha på seg uniform. Synes uniform kan være pent, men å tro at det løser noen problemer er ganske optimistisk. Anonymkode: de451...329 9 6
Lava Anne Skrevet 11. august #23 Skrevet 11. august Ja, mindre klespress. Færre barn som føler seg utenfor. Færre foreldre som opplever at de må kjøpe klær så barna skal oppleve seg innafor. 2
Lava Anne Skrevet 11. august #24 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg gikk på skole med uniform, og kan bekrefte at vi bare flyttet "status-fokus" til andre ting. Sekker, sokker, smykker, dippedutter av ymse slag, hårsveiser. De kule var fremdeles kule, de ikke-kule ble ikke kulere av å ha på seg uniform. Synes uniform kan være pent, men å tro at det løser noen problemer er ganske optimistisk. Anonymkode: de451...329 Men det vil jo bli billigere å passe inn i sum? Kunne jo ha vært obligatorisk sekk og, men ulike farger e.l.? 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #25 Skrevet 11. august Lava Anne skrev (13 minutter siden): Men det vil jo bli billigere å passe inn i sum? Kunne jo ha vært obligatorisk sekk og, men ulike farger e.l.? Dobbelt sett med klær kan fort bli mye dyrere. Og blir detso kjipere for de som ikke har råd til det og må gå med skoleuniformen på fortiden, da får man virkelig sett mobbing Anonymkode: b6d9c...af5 4 4
Lava Anne Skrevet 11. august #26 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dobbelt sett med klær kan fort bli mye dyrere. Og blir detso kjipere for de som ikke har råd til det og må gå med skoleuniformen på fortiden, da får man virkelig sett mobbing Anonymkode: b6d9c...af5 Joda, skjønner at det kan bli noen nye utfordringer. Men må uniformen være så dyr? Mulig med spons? Man betaler jo uansett mye for at barn skal ha klær hele tiden og de styres gjerne etter mote, som er dyrt. Og hvis de har uniform på skolen, kan de jo trenge mindre garderobe generelt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #27 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 time siden): ... I tilegg, skoleuniformer blir fetisjert, og barn er utsatt nok fra før av. Anonymkode: a4fb9...ea4 Godt poeng! Anonymkode: 6ba2a...337 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #28 Skrevet 11. august Lava Anne skrev (26 minutter siden): Joda, skjønner at det kan bli noen nye utfordringer. Men må uniformen være så dyr? Mulig med spons? Man betaler jo uansett mye for at barn skal ha klær hele tiden og de styres gjerne etter mote, som er dyrt. Og hvis de har uniform på skolen, kan de jo trenge mindre garderobe generelt. Hvem skal sponse? Og man trenger dobbel garderobe om det er uniform Anonymkode: b6d9c...af5 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #29 Skrevet 11. august Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Jupp, og det er stort sett ikke dyrt. Har hatt barn på uniform skole i utlandet og skulle gjerne hatt det + skole lunch her og Ikke dyrt? 😂 Unnskyld at jeg ler, men du er jo nesten komisk. Anonymkode: d3764...2f2 7
AnonymBruker Skrevet 11. august #30 Skrevet 11. august Lava Anne skrev (32 minutter siden): Joda, skjønner at det kan bli noen nye utfordringer. Men må uniformen være så dyr? Mulig med spons? Man betaler jo uansett mye for at barn skal ha klær hele tiden og de styres gjerne etter mote, som er dyrt. Og hvis de har uniform på skolen, kan de jo trenge mindre garderobe generelt. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem skal sponse? Og man trenger dobbel garderobe om det er uniform Anonymkode: b6d9c...af5 Ser for meg skoleuniformutgaven av disse (spons): Anonymkode: 6ba2a...337 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #31 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ser for meg skoleuniformutgaven av disse (spons): Anonymkode: 6ba2a...337 Var faktisk samme jeg tenkte på når jeg leste sponsing Anonymkode: b6d9c...af5 1
Lava Anne Skrevet 11. august #32 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ser for meg skoleuniformutgaven av disse (spons): Anonymkode: 6ba2a...337 Ok.
AnonymBruker Skrevet 11. august #33 Skrevet 11. august Eva-Lena skrev (2 timer siden): Jeg er for. Det vil dempe noe av motepresset i skolen. Alle går med like klær, så får jeg bare ønske/håpe at det ikke er mobbing etter skolen da de bruker sivile klær. Men de aller fleste går jo allerede i like klær, har samme merke sekk osv. Anonymkode: 3938a...02d
Lava Anne Skrevet 11. august #34 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvem skal sponse? Og man trenger dobbel garderobe om det er uniform Anonymkode: b6d9c...af5 Jeg vet ikke. Staten kunne jo hatt en rolle, spesielt for lavinntektsfamilier. Det er ikke jeg som politisk skulle ha utformet det. Jeg foreslår muligheter. Har lest at uniform kan redusere kostnader til klær på langsikt.
AnonymBruker Skrevet 11. august #35 Skrevet 11. august Imot. Jeg som barn hadde aldri passet inn i en skoleuniform. Var for tykk. Har barn som ikke er helt A4- de hadde heller ikke passet inn, spesielt ikke den mellomste som druknet i alt. Det hadde blitt dyrt for foreldrene å kjøpe noe som kun skulle brukes på skolen. For de lavtlønnede hadde dette blitt krise. Anonymkode: de019...b91 6 1
Lava Anne Skrevet 11. august #36 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men de aller fleste går jo allerede i like klær, har samme merke sekk osv. Anonymkode: 3938a...02d Alle går i like klær. Som gjerne er dyre. Så opplever barn et press på å ha det samme. Det er ikke et sett, like dyre klær. På mange skoler er det snakk om mange dyre plagg. Kan inkludere sekk og sko i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 11. august #37 Skrevet 11. august Lava Anne skrev (54 minutter siden): Joda, skjønner at det kan bli noen nye utfordringer. Men må uniformen være så dyr? Mulig med spons? Man betaler jo uansett mye for at barn skal ha klær hele tiden og de styres gjerne etter mote, som er dyrt. Og hvis de har uniform på skolen, kan de jo trenge mindre garderobe generelt. Reklame mot barn er ikke tillatt. Vanskelig med sponsede uniformer da. Jeg vil heller ikke like å sende barna mine på skolen som levende reklameplakater. Anonymkode: de019...b91 5
AnonymBruker Skrevet 11. august #38 Skrevet 11. august Lava Anne skrev (3 minutter siden): Jeg vet ikke. Staten kunne jo hatt en rolle, spesielt for lavinntektsfamilier. Det er ikke jeg som politisk skulle ha utformet det. Jeg foreslår muligheter. Har lest at uniform kan redusere kostnader til klær på langsikt. Så det blir enda lettere å mobbe de barna som kommer fra lavinntektsfamiler? Hvordan reduseres kostnadene til klær ved at man i tillegg til sivile klær må kjøpe uniform? Anonymkode: b6d9c...af5 6 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #39 Skrevet 11. august Lava Anne skrev (2 minutter siden): Alle går i like klær. Som gjerne er dyre. Så opplever barn et press på å ha det samme. Det er ikke et sett, like dyre klær. På mange skoler er det snakk om mange dyre plagg. Kan inkludere sekk og sko i tillegg. Da er det bare andre ting å "mobbe" for som at Jørgen må gå med samme sko par hele skoleåret for familien hans bare har råd til 1 par skolesko, mens Per har mange par og alltid nypussete sko Anonymkode: b6d9c...af5 7
AnonymBruker Skrevet 11. august #40 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordiiiiiii? 😄 Anonymkode: 7edf1...2d9 Sykt praktisk! Anonymkode: 79a54...34f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå