Gå til innhold

hjeeelp! stor kviselignende byll i underlivet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

nå er jeg skikkelig bekymra!! Jeg har oppdaget en byll på innsiden av ytre kjønnsleppe.. :forvirret::overrasket: den har vært der i ca tre dager, men har blitt større og vondere til nå! den er hvitlig på toppen, og rød og litt blå rundt og er hard! jeg fant ut at jeg skulle prøve å klemme den ut selv, og dyppet en liten nål i litt pyrisept for å stikke hull på den. men det var så innmari vondt, og det eneste som kom ut av det lille hullet jeg klarte å stikke, var litt blod!

:overrasket:

uff, skikkelig redd for hva dette er jeg..

noen som har opplevd lignende?? så vær så snill å gi meg råd!

må jeg til legen for å skjære hull på den tro??! har ingen fastlege i den byen jeg er i nå, så jeg må på legevakta i så fall..

Gjør de sånt no der tror dere??

Kjempetakknemlig for ALLE råd jeg kan få!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det er nok bare en byll du har, å den må tømmes for puss.

Det er tre ting du kan gjøre med den.

- gå til lege å få tatt hull på å tømt den

- sette deg i godt varmt grønnsåpevann, kun ren grønnsåpe å ikke f.eks furunål

- vente til det går hull på den, men inntil det så kan du få veldig vondt, ja du kan t.o.m føle deg litt dårlig

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er nok bare en byll du har, å den må tømmes for puss.

Det er tre ting du kan gjøre med den.

- gå til lege å få tatt hull på å tømt den

- sette deg i godt varmt grønnsåpevann, kun ren grønnsåpe å ikke f.eks furunål

- vente til det går hull på den, men inntil det så kan du få veldig vondt, ja du kan t.o.m føle deg litt dårlig

Lykke til.

Glemte å si at det som kommer ut av byllen er først litt gul-grønn illeluktende guffe, å når du har fått ut all guffa så kommer det blod.

Må også få med at ren grønnsåpe trekker verk ut av kroppen, å du burde sitte i grønnsåpe vann i ca 20 - 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

takk for svar:) skal prøve det med grønnsåpe nå! og så gjøre et nytt forsøk på å klemme det ut! blir jo bare verre og verre, så ingen vits i å vente!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har hatt dette, men lot den vere i fred noen dager så forsvann den av seg selv. Gjorde ganske vondt, spessielt å sitte men for som sagt bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får i blant en sånn liten byll-kvise i blant, på "innsiden", rundt klitoris. Det er mange talgkjertler i området, og jeg tenker ikke mye over dette. Om jeg kan klemme på den gjør jeg det, og den forsvinner raskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg hadde nøyaktig samme opplevelse som deg for noen uker siden. Hadde en sånn byll akkurat der trusestrikken er. Veldig vondt og upraktisk. Hadde problemer med å gå til slutt faktisk, pga den hele tiden kom klem.

Prøvde også å klemme men lot den være i fred siden det bare kom blod - men til slutt sprakk den av seg selv. Og da kom det masse verk ut. Ordentlig guffent var det . Men etter det forsvant hele byllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har også hatt byll i lysken før, å var en gang på legevakten siden det etterhvert ble orntlig vondt. Siden jeg nektet legen å stikke hull på den så rådet han meg til å sette meg i godt varmt grønnsåpevann.

Grønnsåpen trekker verken ut, og er et godt gammelt kjerringråd. Men det er kun ren grønnsåpe man skal bruke, ikke furunål. Man får også kjøpt medisinsk grønnsåpe på apoteket.

Jeg har også brukt grønnsåpevann på datterens ben når hun har fått flis. Flisen blir mye lettere å ta ut, samtidig som området blir renset.

Jeg har lært at grønnsåpe har jeg alltid i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ville bare kommentere at det kan være lurt å kjøpe renset grønnsåpe på apotek i stedet for den man vasker gulv med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

jeg prøvde det med grønnsåpe i går natt..men vanlig gulv-grønnsåpe da.. ;) har ikke merket stor forskjell, men det har ikke blitt noe verre iallefall. Så jeg skal gjøre det i kveld også:)

så får vi se hvordan det går! jeg gir det noen dager, og hvis det ikke er forbedring går jeg til legen. Skal oppdatere dere hvordan det har gått:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange sånne byller!! Og jeg var hos helsesøster på videregående med en, for var veldig bekymra! Men hun sa at man IKKE skulle klemme på de, pga bakterier. Man skulle la de være ifred og ikke irritere "vondten". Trolig er det en talgkjertel....

Sikkert mange forskjellige råd fra ulike fagfolk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Husker jeg hadde sånn for 2 år siden og stresset fælt, men leste på KG at den gikk vekk selv, og det stemte og :) Men skummelt var det.

Men sitte med musa i grønnsåpe? Er ikke det litt kjipt hvis man har lett for å få sopp da? :-/ PH-verdien er vel ikke helt lik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Gjest gjest 1
jeg prøvde det med grønnsåpe i går natt..men vanlig gulv-grønnsåpe da.. ;) har ikke merket stor forskjell, men det har ikke blitt noe verre iallefall. Så jeg skal gjøre det i kveld også:)

så får vi se hvordan det går! jeg gir det noen dager, og hvis det ikke er forbedring går jeg til legen. Skal oppdatere dere hvordan det har gått:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:) skal prøve det med grønnsåpe nå! og så gjøre et nytt forsøk på å klemme det ut! blir jo bare verre og verre, så ingen vits i å vente!!

HEI. HVORDAN GIKK DET MED BYLLEN.? JEG HAR FÅTT EN, OG DET ER SÅÅ VONDT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym!!

Dette er noe jeg har slitt mye med i 17-18 år. Og på meg har det blitt så ille at jeg har blitt innlagt på sykehus flere ganger for å operere bort kjertler, skal inn på fredag igjen.

Jeg får disse byllene i armhulene, på rompa, på låret, i lysken og i skrittet og har gjerne opp til 3 -4 byller samtidig.

Har vært 1000vis av ganger på legevakt og enda flere ganger hos fastlege for å få hjelp til å tømme dem.

Sånne byller er sinnsykt VONDE!!!!Må spise mye smertestillende tabletter.

Jeg har fått stilt en diagnose på dette problemet og pga at jeg har slitt i så mange år blir dette ansett som en kronisk sykdom hos meg.

Du kan lese om dette på lommelegen.no og sykdommen heter hidrosadenitt og går under hudsykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt et par sånne selv for noen år tilbake. Den siste jeg hadde satt på innsiden av den ene kjønnsleppa og var grusomt vond! Lot den være, og til slutt gikk det hull på den og gørra bare rant... Kjempe masse gul verk, men fy så digg det var å få det ut! Gikk med den i ca 1 uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har eg også hatt. akkurat der trusestrikken var, og det var DRITVONDT! var i syden og det var ikkje nåke deilig å gå med ein litt stram bikini! klarte å få hol på den etter nokre dagar, og då var det endelaust kor mykje vatn og ekkelt eg klarte å få ut. Etterpå var der eit krater. nåke som ikkje va kjekt med tanke på at vi var store delar av dagen på stranda...

har også hatt in slik på armen. byrja som eit varmt og hardt område som var rødt. utvikla seg så til å bli ein diger byll som eg fekk knekken på. også der kom mykje vatn ut!! Er ubehagelig. men om det er uholdbart skal en vel kanskje ta seg ein tur til legen.

syns verkeleg synd på dei som har dette kronisk!!! :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym!!!

Meg igjen, som har slitt med dette i 17-18 år og som nå er innlagt på sykehuset for å prøve å få operert bort problemet.

Det var en ting jeg glemte å nevne i forrige innlegg jeg skrev og det er at dette ofte er genetisk belastet (selv om du bare får kun 1 eller 2 sånne byller i løpet av livet) og at det kan være et symptom på diabetes type 2. (Trenger ikke bety at du har diabetes, men KAN være). Det var pga disse byllene en indremedesiner gav meg diagnosen diabetes type 2.

Hvordan går det med trådstarter? Har du fått hull på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen, som har slitt med dette i 17-18 år og som nå er innlagt på sykehuset for å prøve å få operert bort problemet.

Det var en ting jeg glemte å nevne i forrige innlegg jeg skrev og det er at dette ofte er genetisk belastet (selv om du bare får kun 1 eller 2 sånne byller i løpet av livet) og at det kan være et symptom på diabetes type 2. (Trenger ikke bety at du har diabetes, men KAN være). Det var pga disse byllene en indremedesiner gav meg diagnosen diabetes type 2.

Hvordan går det med trådstarter? Har du fått hull på den?

Nå er det halvannet år siden tråden blei starta, så byllen er sikkert borte :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...