norw Skrevet 11. august Forfatter #61 Skrevet 11. august Ville nesten vært mer interessant å diskutere treningsshortser enn trøyer/singleter. Jeg tenker at Adidas-shortsen min til 160-170 kr er perfekt og alt tyder på at den vil ha en veldig lang levetid, om jeg ikke har et uhell med spiss/skarp gjenstand. Da gir det jo null mening om tilsvarende shortser skal koste minst det dobbelte og kanskje nærmere fem hundre. Hvor ligger den ekstra nytteverdien? Merker ingenting til sømmer etc, at noe er ubehagelig på noen som helst måte, den er lett og luftig. Denne shortsen kan man nok like gjerne bruke i OL, og kanskje noen gjør det også.
norw Skrevet 11. august Forfatter #62 Skrevet 11. august Snublefot62 skrev (9 minutter siden): Alle produsenter bommer av og til. Hvorfor? Fordi alle kropper er ulike. Men til å være opptatt av at billig er bra nok er du overraskende opptatt av merkevarer. Jeg sørger som regel for å kjøpe bra merker til en rimelig penge for antatt kvalitet og levetid. Vet ikke så mye om Stormberg, men for 15 kr tenker jeg at det spiller liten rolle, bestilte 5 stk og foreløpig er det ingenting å utsette på dem mtp komfort eller slitasje. Vet ikke om disse er merkbart dårligere enn trøyer fra Adidas eller Puma.
Snublefot62 Skrevet 11. august #63 Skrevet 11. august norw skrev (32 minutter siden): Jeg sørger som regel for å kjøpe bra merker til en rimelig penge for antatt kvalitet og levetid. Vet ikke så mye om Stormberg, men for 15 kr tenker jeg at det spiller liten rolle, bestilte 5 stk og foreløpig er det ingenting å utsette på dem mtp komfort eller slitasje. Vet ikke om disse er merkbart dårligere enn trøyer fra Adidas eller Puma. Trengte du fem stykker?
norw Skrevet 11. august Forfatter #64 Skrevet 11. august Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Trengte du fem stykker? En fordel å ha nok trøyer når man trener omtrent hver dag. Jeg selger forsåvidt videre også, har solgt én av dem, kanskje jeg selger et par til også nå som jeg venter på singlet i posten og skal se om det er bedre. Har bare brukt én av dem, så jeg tenker at jeg kan selge inntil fire totalt. Var forresten innom XXL for å se på kampanjevarer i dag. Gud bedre for en pris.
Rosa Dartle Skrevet 11. august #65 Skrevet 11. august Synes det kommer veldig an på hvilken sport man trenger det til. Jeg klatrer og driver litt med styrketrening selv, ellers går jeg i marka.. Friluftstøy bruker jeg nok kanskje en formue på, og bukser til klatring som tåler litt, og gode joggesko. Jeg bruker de til det er hull i de, så det er ikke for utseendets del, men de må ha god demping og stabilitet. Til alt annet gidder jeg ikke å bruke penger, og jeg har nok til og med trent i pysjbukse 😄 For de som driver aktivt med løping, som min mann, så ser jeg at han liker gode t-skjorter som han ikke blir svett og klam i når han løper ute. Men tviler på at en t-skjorte nesten koster en tusenlapp, det er nok mer snakk om 400-500. 1 1
Snublefot62 Skrevet 11. august #66 Skrevet 11. august Det er ganske åpenbart at du egentlig er veldig opptatt av merkevarene. Du er bare ikke villig til å betale fullpris på de. Det er helt greit for meg det. You do you. Men alt snakket om at du ikke forstår at det er forskjell på kvalitet på de ulike produktene er bare tull. Ellers hadde du ikke konstant siktet deg inn på named brands som Adidas, Puma osv. Jeg har enda ikke sett at du har nevnt noen av de rimelige merkevarene i bransjen og det mistenker jeg at det er en grunn til.
AnonymBruker Skrevet 11. august #67 Skrevet 11. august Ganske sært å påstå at det ikke er forskjell på singleter (slik jeg oppfatter det?). Jeg har hatt singleter som har gitt meg gnagsår, og det er ikke så deilig når man løper halvmaraton. Så jeg er nøye på hva jeg kjøper, og komfort er vel så viktig som pris. Anonymkode: afedb...a07
norw Skrevet 11. august Forfatter #68 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ganske sært å påstå at det ikke er forskjell på singleter (slik jeg oppfatter det?). Jeg har hatt singleter som har gitt meg gnagsår, og det er ikke så deilig når man løper halvmaraton. Så jeg er nøye på hva jeg kjøper, og komfort er vel så viktig som pris. Anonymkode: afedb...a07 Det står virkelig ingenting om at det ikke er forskjell på singleter, det er det jo helt åpenbart 😑
exictence Skrevet 11. august #69 Skrevet 11. august Det er veldig forskjellig kvalitet på mateieller et er laget av
norw Skrevet 11. august Forfatter #70 Skrevet 11. august Snublefot62 skrev (5 timer siden): Det er ganske åpenbart at du egentlig er veldig opptatt av merkevarene. Du er bare ikke villig til å betale fullpris på de. Det er helt greit for meg det. You do you. Men alt snakket om at du ikke forstår at det er forskjell på kvalitet på de ulike produktene er bare tull. Ellers hadde du ikke konstant siktet deg inn på named brands som Adidas, Puma osv. Jeg har enda ikke sett at du har nevnt noen av de rimelige merkevarene i bransjen og det mistenker jeg at det er en grunn til. Tøv og tull. Jeg er ikke så opptatt av merkene, da ville jeg neppe kjøpt Stormberg, har også Stormberg treningsbukse, boxere og regntøy fra Stormberg. Vindjakka mi er kjøpt i sportsbutikk, helt ukjent merke. Alt dette har vært billig. Virker ikke som at du leser skikkelig. Jeg har blant annet sammenlignet singleter fra Puma og Adidas, sistnevnte kom i posten i dag. Førsteinntrykket er topp kvalitet, og den kostet ca en fjerdedel av den til Puma. Det gir null mening, og noen/mange vil trolig mene at den til Adidas er best.
norw Skrevet 11. august Forfatter #71 Skrevet 11. august exictence skrev (8 minutter siden): Det er veldig forskjellig kvalitet på mateieller et er laget av Den til Adidas er lavere kvalitet?
Snublefot62 Skrevet 11. august #72 Skrevet 11. august norw skrev (22 minutter siden): Tøv og tull. Jeg er ikke så opptatt av merkene, da ville jeg neppe kjøpt Stormberg, har også Stormberg treningsbukse, boxere og regntøy fra Stormberg. Vindjakka mi er kjøpt i sportsbutikk, helt ukjent merke. Alt dette har vært billig. Virker ikke som at du leser skikkelig. Jeg har blant annet sammenlignet singleter fra Puma og Adidas, sistnevnte kom i posten i dag. Førsteinntrykket er topp kvalitet, og den kostet ca en fjerdedel av den til Puma. Det gir null mening, og noen/mange vil trolig mene at den til Adidas er best. Men det er jo enda ingen som har sagt at et merke er best her? Eller at dyrest er best? Det er et oppkonstruert argument fra din side. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #73 Skrevet 11. august norw skrev (7 timer siden): Dette blir veldig hypotetisk. Klesprodusenter bommer ikke på sånt, ikke Puma eller Adidas. Å produsere treningssingleter er faktisk noe de får til, dette er ikke avansert teknologi. Ville vært interessant å ta en blindtest, la hundre personer teste begge modellene. Trolig umulig å vite hvilken modell flertallet ville foretrukket, kan like gjerne være Adidas-modellen. Basert på dette tolket jeg det slik at du mente det er så liten forskjell på singleter at 100 mennesker ikke ville oppfatte det i en blindtest, om de altså ikke visste hvilken type som var hvilken. Og jeg tolket deg sånn at dermed kan man like gjerne velge den billigste, og at man er litt mindre begavet om man velger et dyrere alternativ. Anonymkode: afedb...a07
AnonymBruker Skrevet 11. august #74 Skrevet 11. august Men du HAR kjøpt treningstøy, ts? Det rasjonelle ville vært å ta en gammel, utslitt t-skjorte og en fleksibel bukse du kanskje har brukt til å male hus etc og så - gå på trening eller jogge. Man trenger ikke treningstøy (utover sko som tekker behovet for demping eller tåbeskyttelse, alternativt hansker, knebeskyttere etc). Alt treningstøy er dermed noe man nøye velger seg ut fordi det gir det inntrykket man ønsker å gi øvrige trimmere og/eller forbipasserende. Også ditt. Du ønsker å si noe type «se, jeg følger moten og har kjøpt tøy i polyester som er helt ubrukelig til formålet fordi - jeg er in!». Vedkommende som kjøper trøya til 650 ønsker å si det samme, bare med tillegget «og jeg har lagt ned penger i det!» Ingen av dere er den andre moralsk overlegen. Anonymkode: ce810...88b 1 1
norw Skrevet 11. august Forfatter #75 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Men du HAR kjøpt treningstøy, ts? Det rasjonelle ville vært å ta en gammel, utslitt t-skjorte og en fleksibel bukse du kanskje har brukt til å male hus etc og så - gå på trening eller jogge. Man trenger ikke treningstøy (utover sko som tekker behovet for demping eller tåbeskyttelse, alternativt hansker, knebeskyttere etc). Alt treningstøy er dermed noe man nøye velger seg ut fordi det gir det inntrykket man ønsker å gi øvrige trimmere og/eller forbipasserende. Også ditt. Du ønsker å si noe type «se, jeg følger moten og har kjøpt tøy i polyester som er helt ubrukelig til formålet fordi - jeg er in!». Vedkommende som kjøper trøya til 650 ønsker å si det samme, bare med tillegget «og jeg har lagt ned penger i det!» Ingen av dere er den andre moralsk overlegen. Anonymkode: ce810...88b Hvis man trener hver dag og deltar i løp, så kjøper man skikkelig treningstøy, men det holder med en billig singlet til 160-170 kr.
Snublefot62 Skrevet 11. august #76 Skrevet 11. august norw skrev (1 minutt siden): Hvis man trener hver dag og deltar i løp, så kjøper man skikkelig treningstøy, men det holder med en billig singlet til 160-170 kr. Kanskje. Kanskje ikke. Du kan ikke sette kriteriene for hva jeg trenger. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #77 Skrevet 11. august norw skrev (1 time siden): Hvis man trener hver dag og deltar i løp, så kjøper man skikkelig treningstøy, men det holder med en billig singlet til 160-170 kr. Sier du nå engang til at det IKKE er forskjell på singleter, ettersom du mener det holder med en til 170 kroner? Anonymkode: afedb...a07 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #78 Skrevet 11. august norw skrev (På 10.8.2025 den 8.48): Hva er dette for noe? Jeg har selv kjøpt Adidas-singlet for 165 kr og treningstrøyer fra Stormberg helt ned i 15 kr i år. Sikkert delte meninger om kvalitet og egenskaper, men slike priser blir for dumt. Får nok mye bra hos XXL for en billig penge om man følger med, jeg kjøpte for eksempel Puma løpeshorts for 70 kr og da fikk jeg bare noen tiere i avslag pga bonussjekksystemet. Kan ikke folk få bruke pengene sine på hva de selv vil? Anonymkode: 969d9...f12
AnonymBruker Skrevet 11. august #79 Skrevet 11. august norw skrev (4 timer siden): Tøv og tull. Jeg er ikke så opptatt av merkene, da ville jeg neppe kjøpt Stormberg, har også Stormberg treningsbukse, boxere og regntøy fra Stormberg. Vindjakka mi er kjøpt i sportsbutikk, helt ukjent merke. Alt dette har vært billig. Virker ikke som at du leser skikkelig. Jeg har blant annet sammenlignet singleter fra Puma og Adidas, sistnevnte kom i posten i dag. Førsteinntrykket er topp kvalitet, og den kostet ca en fjerdedel av den til Puma. Det gir null mening, og noen/mange vil trolig mene at den til Adidas er best. Har du sammenlignet samme type singleter da? For Adidas er som regel et dyrere merke enn Puma Anonymkode: 969d9...f12
NoaideBiehtar Skrevet 11. august #80 Skrevet 11. august norw skrev (12 timer siden): Dette blir veldig hypotetisk. Klesprodusenter bommer ikke på sånt, ikke Puma eller Adidas. Å produsere treningssingleter er faktisk noe de får til, dette er ikke avansert teknologi. Ville vært interessant å ta en blindtest, la hundre personer teste begge modellene. Trolig umulig å vite hvilken modell flertallet ville foretrukket, kan like gjerne være Adidas-modellen. Skjønner ikke hvorfor du snakker om å bomme? Folk har forskjellig preferanser. Adidas har ikke bommet selv om jeg ikke liker klærne derfra. De har bare ikke passform, materiale eller farger for meg. Det er jo en grunn til at antall produsenter av treningstøy har eksplodert de siste årene - folk har utrolig ulike, og spisse preferanser. Adidas bommer ikke, men de treffer ikke alle. De prøver ikke en gang å treffe alle. Jeg er skikkelig kresen på passform til overdeler for løping. Såpass kresen at jeg fortsatt ikke kan peke ut et merke jeg faktisk liker overdelene til. Trodde jeg likte Eyda godt en stund, men viser seg at de blir relativt raskt slitt. Tights er jeg også kresen på, men der er jo også kvalitetsforskjellene enorme rundt omkring. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå