Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bigote skrev (Akkurat nå):

Har du dokumentasjon på at det ikke føres journaler i Gaza?  Eller øvrig dokumantasjon på at amputasjonene er uetiske/ unødvendige som du antyder?

Eller var mer eller mindre alt det du skrev feil i forhold til konteksten i Gaza. Spesielt det med at man like godt kan sende akutte tilfeller over til Europa.

Den andre ble rettet din egen kilde (Chat Gpt) deg på.

Nei, har du dokumentasjon? Skulle gjerne ha sett den.

og som chatgpt påpekte, uetisk og kan føre til at man mister lisensen.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Duraton skrev (2 minutter siden):

Det er du som kommer med antagelsene når det kommer til uetiske amputasjoner i GAZA basert på synsing uten dokumantasjon.. 

Når jeg ber om kilder på alle de krigene du referte til gadd du heller ikke å vise til dette..

Alt jeg kan si at det ikke har kommet ut noe som tilsier at legene i Gaza burde miste lisensene sine.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Floriamint
Skrevet

Uskyldige lider på begge sider. Må det grusomme som skjer ta en slutt.  Det samme i Ukraina . I 2025 skulle det vært mulig å løse kamper og uenigheter uten å drepe folk og rasere 😢

Skrevet
Duraton skrev (24 minutter siden):

Om amputasjoner uten anestesi i Gaza:

• Årsak:
    På grunn av blokkade, begrenset medisinsk utstyr og mangel på smertestillende midler, har det vært rapportert at noen amputasjoner og kirurgiske inngrep må utføres med minimalt eller ingen adekvat anestesi. Dette skyldes mangel på tilgangen til nødvendige medisiner og utstyr i Gazas overbelastede helsevesen.

• Direkte årsaker:

• Skader fra eksplosjoner, luftangrep og bombing som fører til alvorlige traumer og ødelagte lemmer.

• Forsinkelser i evakuering til sykehus eller behandling, som forverrer skadene.

• Mangel på smertelindring og anestesimidler på grunn av importrestriksjoner og blokader.

• Antall:
    Det finnes dessverre ingen nøyaktig offentlig statistikk på hvor mange amputasjoner som er utført uten tilstrekkelig anestesi, men flere humanitære rapporter og vitnesbyrd fra helsepersonell beskriver dette som et akutt og vedvarende problem, særlig under krigshandlinger.

• Konsekvenser:
    Pasientene opplever enorme fysiske smerter og psykisk traume. Det understreker også hvor desperat situasjonen for Gazas helsevesen er.

Jeg tenker at den som skulle ha mistet lisens til noe som helst er styresmaktene i Israel som blokkerer nødhjelp å komme inn og evakuering av mennesker ut. Hilsen ChatGPT og meg. 

• Liker 3
Skrevet
Duraton skrev (1 time siden):

Eh .. jeg ville ikke ha spurt ChatGPT om Israel-palestina konflikten.

den er veldig pro Israel fordi den er blitt programmert slik. Jeg har sett videoen hvor folk har spurt om dette 

hvis du for eksemepel spør den om krigen er genocide/folkemord så nøler den og sier det er veldig komplisert..

selv om eksperter som Amnesty og til og med Israelske organisasjoner sier at det er genocide.  Den liker ikke svare direkte hvis din spørsmål er pro palestinsk. Men hvis du har er spørsmål eller meninger som er pro Israel så er den ofte enig med deg

https://thinkmarketingmagazine.com/chat-gpt-joins-the-list-of-israel-biased-platforms/

Skrevet
Motstrømmen skrev (46 minutter siden):

Om amputasjoner uten anestesi i Gaza:

• Årsak:
    På grunn av blokkade, begrenset medisinsk utstyr og mangel på smertestillende midler, har det vært rapportert at noen amputasjoner og kirurgiske inngrep må utføres med minimalt eller ingen adekvat anestesi. Dette skyldes mangel på tilgangen til nødvendige medisiner og utstyr i Gazas overbelastede helsevesen.

• Direkte årsaker:

• Skader fra eksplosjoner, luftangrep og bombing som fører til alvorlige traumer og ødelagte lemmer.

• Forsinkelser i evakuering til sykehus eller behandling, som forverrer skadene.

• Mangel på smertelindring og anestesimidler på grunn av importrestriksjoner og blokader.

• Antall:
    Det finnes dessverre ingen nøyaktig offentlig statistikk på hvor mange amputasjoner som er utført uten tilstrekkelig anestesi, men flere humanitære rapporter og vitnesbyrd fra helsepersonell beskriver dette som et akutt og vedvarende problem, særlig under krigshandlinger.

• Konsekvenser:
    Pasientene opplever enorme fysiske smerter og psykisk traume. Det understreker også hvor desperat situasjonen for Gazas helsevesen er.

Jeg tenker at den som skulle ha mistet lisens til noe som helst er styresmaktene i Israel som blokkerer nødhjelp å komme inn og evakuering av mennesker ut. Hilsen ChatGPT og meg. 

den er veldig pro Israel fordi den er blitt programmert slik. Jeg har sett videoen hvor folk har spurt om dette 

hvis du for eksemepel spør den om krigen er genocide/folkemord så nøler den og sier det er veldig komplisert..

selv om eksperter som Amnesty og til og med Israelske organisasjoner sier at det er genocide.  Den liker ikke svare direkte hvis din spørsmål er pro palestinsk. Men hvis du har er spørsmål eller meninger som er pro Israel så er den ofte enig med deG

Skrevet
naom skrev (2 timer siden):

selv om eksperter som Amnesty og til og med Israelske organisasjoner sier at det er genocide.  Den liker ikke svare direkte hvis din spørsmål er pro palestinsk. Men hvis du har er spørsmål eller meninger som er pro Israel så er den ofte enig med deG

Virker svaret pro noe uten sannhet. Den samler data.  Og chatGPT vil aldri bli smartere enn den som spør. Jeg spør ikke kunnskapsløs. Jeg skriver det jeg vet,chatGPT kan gi en god utredning på det. Alt ligger i hvordan du fører retningen av spørsmålet/påstanden. 

• Liker 1
Skrevet
BareMay skrev (På 7.8.2025 den 9.08):

Gråter du også for de stakkars utsultede gisslene som fremdeles sitter fanget i tunneller i Gaza? 

De er veldig få i forhold til hele Gazas befolkning. Og selfølgelig må de løslates. Men hvorfor bryr ikke Nethanyahu da når Hamas har flere ganger sagt at de vil frigir alle gislene hvis det blir slutt på krigen. Dette har kommet fram i norske medier

Nethanuahu er bare opptatt med å okkupere Gaza. Han er  klar over at det setter livene til gislene i fare og Hamas har sagt dette også. Og verden kritiserer han får det. Du må spørre deg selv hvorfor den Israelske regjeringen ikke bryr seg om gislene?

• Liker 1
Skrevet
naom skrev (6 minutter siden):

De er veldig få i forhold til hele Gazas befolkning. Og selfølgelig må de løslates. Men hvorfor bryr ikke Nethanyahu da når Hamas har flere ganger sagt at de vil frigir alle gislene hvis det blir slutt på krigen. Dette har kommet fram i norske medier

Nethanuahu er bare opptatt med å okkupere Gaza. Han er  klar over at det setter livene til gislene i fare og Hamas har sagt dette også. Og verden kritiserer han får det. Du må spørre deg selv hvorfor den Israelske regjeringen ikke bryr seg om gislene?

Den israelske regjeringen vil at Hamas skal frigjøre gislene, avvæpne seg, overgi seg og forlate Gaza. 
Hvis ikke Hamas gir seg, vil krigføringen og blodsutgytelsen på Gaza være forgjeves er holdningen til Bibi. 
Hamas vil kanskje gi fra seg gisler, men de vil fremdeles være en maktfaktor på Gaza. 

Det kan ikke Bibi godta. Det er ikke bra for noen på Gaza at Hamas får lov å styre på. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Duraton skrev (På 6.8.2025 den 17.24):

For fakta er at denne videoen er debunked.

Har du kilde for denne påstanden?

Duraton skrev (På 7.8.2025 den 6.01):

Det har vært mange kriger, med mange amputasjoner uten bedøvelse. Vi vet hva som skjer hvis man amputerer uten bedøvelse. Det er uetisk og man kan miste legelisensen.

Har du kilder for at leger i krig har mistet legelisensen, eller blitt anklaget for uetisk medisinsk oppfølging, for å ha gjort amputasjoner uten bedøvelse?

Skrevet
Katten.2.0 skrev (7 timer siden):

Har du kilde for denne påstanden?

Har du kilder for at leger i krig har mistet legelisensen, eller blitt anklaget for uetisk medisinsk oppfølging, for å ha gjort amputasjoner uten bedøvelse?

Skrevet
naom skrev (1 minutt siden):

Ser ikke helt hva denne youtuben har med mine spørsmål til Duraton om kilder for hans påstander.

Skrevet
naom skrev (På 6.8.2025 den 15.34):

Jeg ofte gråter over hva som skjer i Palestina og trodde aldri det kunne bli så ille. 

Da er vi flere. Men du skal vite at du er ett medmenneske og ett empatisk ett som klarer å føle en liten milimeter på hva folk i Gaza og andre steder gjennomgår pga krig og sult.  Mange klarer ikke det.  Her i Norge klager man over måkeskitt på de "fancy" bilene sine. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...