AnonymBruker Skrevet 25. august #101 Skrevet 25. august Om du er i mot så vær i mot aktiv dødshjelp til deg selv. Ikke bestem slikt for andre. Anonymkode: 2650f...a9b 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #102 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 21.22): Er for. Tenker da på de med uhelbredelig kreft, ALS , langtkommet pp-MS , og ellers de som er alvorlig kvestet fra en ulykke ol. Anonymkode: 4a0c3...657 Det tenker jeg også. Er man uhelbredelig syk med masse smerter, vil det å sovne inn før smertene blir så store at man bare lever i en døs de siste månedene kanskje være bedre enn å tape sin verdighet ved å vise at man lider. Anonymkode: 72313...1e7
AnonymBruker Skrevet 25. august #103 Skrevet 25. august TomKrus skrev (På 2.8.2025 den 18.47): Totalt i mot, hva er det som skulle få meg til å ville at andre skal gjøre seg til mordere for å "hjelpe" meg ut av livet ? I stedet er jeg for en god og ansvarlig pleie i livets siste fase uansett hvordan den fasen er, med aktiv smertelindring ! Og om den smertelindringen forkorter sluttfasen har det ikke noe med "aktiv dødshjelp" å gjøre. Det er å hjelpe det mennesket gjennom sluttfasen uten store smerter. Det er ikke mord om det er lovlig. Anonymkode: 2650f...a9b
Tubaluba Skrevet 25. august #104 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 22.24): Det tar nok mange år. Jeg har jobbet på plasser der folk skriker av smerte, morfin osv fungerer ikke. De skriker 24/7. For så å besvime av smerte, kanskje sovne av i noen minutter for å ha samme helvete på nytt. Anonymkode: 59113...37e Legges de virkelig ikke i søvn da?
AnonymBruker Skrevet 25. august #105 Skrevet 25. august Ruskesara1973 skrev (På 1.8.2025 den 16.58): Er veldig for. Men det bør såklart være strenge regler for dette. Har jobbet innen helse i veldig mange år, så har sett alt for mye. Og jeg vet med meg selv, at om jeg får feks ALS, Alzheimer, eller uhelbredelig kreft, ønsker jeg å bestemme selv om jeg vil pines til døde, eller dø med verdighet. Alt for mange må ty til s3lvm0rd, og det er ufattelig trist og unødvendig. Og mange er for syke til å klare å gjennomføre det på egen hånd også 😰🫂 Men kan man ikke bare ta livet sitt da?? Finne noen piller og ende det?? Må vi få staten til å gjøre det? Da vil jo plutselig deprimerte Anna på 18 dø...og hvor går grensa på hvem man hjelper og hvem man avliver? Alle grenser er alltid under diskusjon, og det er vel det som bekymrer meg. Det blir en forventning om at "skal ikke du ordne døden din straks?" Det er jo allerede til en viss grad opp til deg selv. Anonymkode: 6b22c...480
AnonymBruker Skrevet 25. august #106 Skrevet 25. august Kanskje billigre for staten også. At folk velger døden istedet for dyre medisiner. Anonymkode: e6064...28d 1
TomKrus Skrevet 26. august #107 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er ikke mord om det er lovlig. Anonymkode: 2650f...a9b Det er en alt for enkel og banal argumentasjon. Om man har et snev av etikk i seg. Da var heller ikke alle som ble drept av nazistene og ikke minst Stalin i Sovjet mord heller da, for det var jo lovlig i deres svære, der de regjerte med makt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #108 Skrevet 26. august For. Det siste året har jeg sett mormor pines til døde i en sykeseng. Hun var redd og hadde vondt. Alt hun ville var å dø. Anonymkode: c9303...4b0 1
Ruskesara1973 Skrevet 26. august #109 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men kan man ikke bare ta livet sitt da?? Finne noen piller og ende det?? Må vi få staten til å gjøre det? Da vil jo plutselig deprimerte Anna på 18 dø...og hvor går grensa på hvem man hjelper og hvem man avliver? Alle grenser er alltid under diskusjon, og det er vel det som bekymrer meg. Det blir en forventning om at "skal ikke du ordne døden din straks?" Det er jo allerede til en viss grad opp til deg selv. Anonymkode: 6b22c...480 Ikke alle er i stand til å ta sitt eget liv, og de færreste har medisiner de kan gjøre det med.. Man blir heller ikke avlivet/drept som noen skriver. Det er assistert selvmord. Deprimerte får ikke hjelp, hverken nå eller i fremtiden. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå