AnonymBruker Skrevet 1. august #21 Skrevet 1. august Jeg har begynt å rydde slik som fungerer for meg. Sluttet å tenke at jeg må gjøre ferdig et prosjekt før jeg begynner å rydde på et nytt, jeg hopper mellom sånn det passer meg. Lurer meg selv med at jeg bare skal holde på i noen minutter, men setter på en podcast og plutselig har jeg holdt på i 50 min. Har visse humør/perioder i måneden hvor jeg kaster med hard hånd, så utnytter de lukene, i stedet for å bruke timesvis på å dvele når jeg har bestemt meg for å kaste. Det vil si, får jeg en sånn kaste-modus, så kaster jeg, uavhengig av om jeg egentlig rydder det rommet. Med andre ord null struktur i ryddingen, men ryddig blir det. Det fungerer, rart nok. Anonymkode: dd3ad...374 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #22 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (20 timer siden): Lydbok eller podcast, mens du holder på. Legg ting vekk med en gang. Tar noe under to minutter å gjøre, gjør det med en gang. Kast flere ting. Har du ikke brukt det på et år, trenger du det sannsynligvis ikke. Lag en fast plass til alt. Alt som "hører hjemme" et sted, skal ikke ligge slengende rundt. Anonymkode: f4400...3a9 Jepp, podcast på øret mens man holder på 👍 Anonymkode: c0426...f92
AnonymBruker Skrevet 2. august #23 Skrevet 2. august Husker ikke hvor jeg leste om denne prioriteringslista, men det funker for meg. Om det er skikkelig rotete, ta det i denne rekkefølgen: - Søppel. Saml opp av alt av rotet som skal kastes, og få det i søpla. (Ikke bli distrahert av å gå ut med søpla, fortsett med neste.) - Oppvask. Saml sammen alt av oppvask, sett det på kjøkkenbenken eller i oppvaskmaskina. (Ikke bli på kjøkkenet for å ta oppvasken, fortsett med neste kategori.) - Skittentøy. Saml sammen alt av skittentøy og legg det i kurven. - Ting som har en plass, men ikke ligger på plassen sin. Legg de på rett plass. - Ting som ikke har en plass. Mye av nøkkelen til å holde det ryddig er å minimere denne kategorien. Men dette blir tydelig når du har rydda bort alt det andre. En roteskuff, eller -kasse, kan være et greit sted for denne kategorien i mellomtiden. Anonymkode: d2d8d...89c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå