Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg. Tviler på at det er nok å bare legge nytt panel innvendig, det må også musesperre til på utsiden. Vi har en hytte fra 70-tallet som er basert på et gammelt laftet stabbur. Skikkelig dårlig håndverk i alle ledd. 🤣 Vi byttet bordkledning (+++) utvendig, og snekkeren sa han ikke kunne gi noen garanti for at det ble musetett, men han skulle prøve. Der hjalp 99%. Det er fremdeles ett sted det kommer inn mus, tror jeg, men det er utrolig mye bedre. Husk at de trenger utrolig små sprekker for å komme inn. Stålull i sprekker kan hjelpe. 

Anonymkode: 42a4e...2ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2025 den 15.07):

Jeg tror ikke TS trenger grunner for å få bort musa, ønsket om å få de bort virker å være der allerede.

Selvfølgelig er mus inne uaktuelt - det er det for de aller, aller fleste av oss 🤦‍♂️

Jeg har erfaring, vel å merke gammel. Da brukte vi bøttefelle, som faktisk kan være lov om omfaget er stort nok etter hva jeg leste meg til i nyere tid (bør sjekkes). Det tok tid, og var enorme mengder mus (type 50+ i bøtta over helga), men etter hvert så ble det roligere innendørs. Tettet også alle synlige åpninger med stålull eller lignende materiale, inklusive der det så ut som musa kunne krabbe opp under kledningen.

Hytte fra 1930.

Anonymkode: 2d8f4...f15

En slik musefelleløsning er rent dyreplageri. Utrolig nok var det ei som slapp unna med dette i høyesterett, og det burde hun ikke gjort! Så det er vel (slags) lovlig. Du har rett, tror hun slapp unna fordi omfanget av museplagen var stort. Men i mine øyne er dette ekstremt uetisk. De svømmer rundt i panikk til de dør, det er ren tortur. Hvis det er snakk om dyreforsøk, vil slike forsøk havne i den aller verste kategorien, hvor man skal ha ekstremt god grunn til å gjøre det for å få lov. 

Anonymkode: 42a4e...2ee

Skrevet

Hei igjen! 

Pga. ferie har jeg ikke vært her inne på en stund, men her har det jo kommet mange gode råd. Tusen takk! 

Ser for meg at det kan komme inn mus over alt, siden hytta er laftet. Men vi må jo prøve å holde de ute. 

Det er strøm der, så sånne elektriske musefeller var ikke så dumt. 

Katt utgår dessverre pga. allergi. Ikke bare blir jeg kvitt musene, men blir også kvitt mannen (allergikeren) i samme slengen 😅

Kjenner jeg grugleder meg litt til å sette i gang med tømming og nedvask av hytta, er redd det blir mye muselort å finne i kriker og kroker. 

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars mus. De vil jo bare være der for å sosialiseres med dere..

Mannfolk er mer tolerante her. De er faktisk ganske interessert i mus.

Anonymkode: f8431...420

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...