AnonymBruker Skrevet 28. juli #21 Skrevet 28. juli Mine foreldre er både mormor og farmor, morfar og farfar. Barnebarna deres er 0, 2, 4 og 6. Ingen er forvirra. Anonymkode: 9d35b...319
Virrevirrevapp Skrevet 28. juli #23 Skrevet 28. juli Det går jo ikke opp. For søskenbarna til barna har jo også andre besteforeldrene osv. 1
Millimani Skrevet 12. august #24 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 21.13): Vi venter vårt første barn sammen. Men både mine foreldre og min manns foreldre har både sønner og døtre. Vi har alle lyst til at alle barnebarna skal kalle besteforeldrene for det samme, slik at det ikke blir forvirrende. Samtidig har jeg ikke lyst til at både mine foreldre og han sine foreldre blir kalt for bestemor og bestefar, da blir det jo forvirrende for våre barn. Forslag til kallenavn? Synes dere det er rart om man f.eks. sier Mimmi, mommo,moffa, når det egentlig er en farmor/farfar? Klar over at barna til syvende og sist velger selv, men går ann å påvirke litt Anonymkode: bd1fc...362 Forstår jeg det riktig som at dere er de første som skjenker barnebarn på både din og din manns side? I så fall: Hva mener besteforeldrene selv. Jeg synes det er tullete at besteforeldrene på begge sider skal kalles bestemor og bestefar, men for mange virker det helt naturlig. Dere kan jo bruke mor og far om det ene paret, og besta og besten om det andre. Dere kan bruke mimmi og beppe, gommo og goffa, godmor og godfar, for eksempel. En annen mulighet dere har er å vente til barnet begynner å snakke, og selv "finner på" navn til det ene besteforeldreparet, og rett og slett fortsette og bruke disse navnene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå