Gå til innhold

Ditt verste ferieminne. :)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nå er det endelig ferie og vi koser oss masse med det og alt den har å by på. For eksempel: Tett og langvarig samvær med familie og svigerfamilie, køer av ymse slag, trangboddhet, myggestikk, grinete partnere, matforgiftning, endeløse reiser - rett og slett uendelige muligheter for kos! 

For å lette litt på stemningen tenkte jeg at vi kan dele raust av egne jævlige ferieminner. 

Kjør på! 

Anonymkode: 13144...e74

Det er en del, men dette er kanskje det verste. For mange år siden brukte jeg masse penger på en 3 dagers på med konsert, det skulle bli tidenes. I det jeg går på bussen og skal starte på en 11 timer lang busstur så kjenner jeg det stikker i underlivet. Full av håp og fornektelse tenker jeg at det er ikke noe. 

5 timer etter har jeg så urinveisinfeksjon at jeg kunne drept for en antibiotika pakke, jeg måtte dra rett på legevakten i byen jeg kom til, fikk antibiotika, dro til hotellet og måtte ligge der 2 dager til tablettene fungerte. Misset konserten, og fikk ta 11 timer buss tilbake, 6000 rett i dass, bokstavelig talt 😅

Anonymkode: aac9c...62c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

På ferie sør i Europa.
Matforgiftning, ble så dårlig at jeg havnet på sykehus og fikk noen medisiner jeg fikk en allergisk reaksjon på og holdt på å dø. De gjorde så mye rart på det sykehuset, og jeg lever fremdeles med ettervirkninger selv om det er gått 25 år. Må leve med det resten av livet, og ha plager hver eneste dag. Kan ikke spise normal mat. Har også fått følgetilstander som gir ytterligere problemer, og er i dag ufør. Én feriereise ødela livet mitt. 

Anonymkode: 6839d...b95

Så grusomt, jeg kjenner ei som ble matforgiftet i syden som ungdom, hun kan den dag i dag ikke spise mye av det som er vanlig for andre og sliter mye. Fælt at det skal sitte igjen slik. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk endelig besøk et eksotisk sted jeg lenge hadde lyst til å besøke. Fikk tidenes matforgiftning til tross for alle forholdsregler. Jeg og kjæresten lå på hotellet i 4 dager og slåss om toalettet. Hadde så store smerter, det var nesten like ille som fødsel. 8 timer flytur hjem med løs mage var heller ikke noe særlig. Husker jeg tok med skift i håndbagasjen i tilfelle det skulle gå galt. Det var heldigvis bare en liten del av en lengre ferie, men det topper absolutt listen over verste ferieminne. 

Anonymkode: 90701...a3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange med matforgiftning 🙈 har en jeg også. Fly fra Thailand til Norge, med mellomlanding i Qatar halve natta. Er litt usikker på om d var maccern på flyplassen(det tror samboeren) eller flymaten(som jeg tror, siden vi ble uggen med en gang vi smakte på hverandres). Anyway på vei til landing i Qatar spyr samboeren, heldigvis i pose og med en gang vi kommer oss på flyplassen begynner jeg. Vi prøvde oss flyplasslegen, men klarte ikke holde nede tablettene. Hele 6 timer ble brukt til at vi annen hver gang sprang på do(måtte passe handbagasjen) og heldigvis var det vask vedsiden av doen for det kom ut begge veier. Prøvde å vaske litt opp etter siden de hadde sånn dusj på siden av doen. Vi hadde uhell og har aldri følt meg så ekkel i mitt liv. I tillegg gravid. Magen var jo tom når vi skulle til Norge så lå bare Halvdø veien dit utover flere seter. Spydde I søpla på taxfree for samboeren skulle absolutt ha kvota 😂 siden vi skulle ta fly fra Gardermoen så måtte vi vente ekstra der, for da hadde de mistet flyet vi skulle ta og måtte lete etter det 🤷 hvordan i all verden mister mann et fly vet ikke jeg.  Dette skulle liksom være en babymoon før første kidden kom. Men resten av ferien var heller ikke noe å skryte av. Samboeren tok tannbleking og reagerte veldig på det. Ble lyd og lys sensitiv. Vi låg på et mygginfisert rom og måtte flytte. Knapt sol. 

Anonymkode: 97694...a88

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Campingtur da jeg var rundt 10 år. Hadde fint vær et par dager og resten av uka regna det. Året etter var det noe lignende på hytteferie, fint vær et par dager og resten av tida regnvær. Lovte meg selv der og da at denne type ferie skal jeg aldri ta da jeg ble voksen og kunne bestemme selv 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veldig mange med matforgiftning 🙈 har en jeg også. Fly fra Thailand til Norge, med mellomlanding i Qatar halve natta. Er litt usikker på om d var maccern på flyplassen(det tror samboeren) eller flymaten(som jeg tror, siden vi ble uggen med en gang vi smakte på hverandres). Anyway på vei til landing i Qatar spyr samboeren, heldigvis i pose og med en gang vi kommer oss på flyplassen begynner jeg. Vi prøvde oss flyplasslegen, men klarte ikke holde nede tablettene. Hele 6 timer ble brukt til at vi annen hver gang sprang på do(måtte passe handbagasjen) og heldigvis var det vask vedsiden av doen for det kom ut begge veier. Prøvde å vaske litt opp etter siden de hadde sånn dusj på siden av doen. Vi hadde uhell og har aldri følt meg så ekkel i mitt liv. I tillegg gravid. Magen var jo tom når vi skulle til Norge så lå bare Halvdø veien dit utover flere seter. Spydde I søpla på taxfree for samboeren skulle absolutt ha kvota 😂 siden vi skulle ta fly fra Gardermoen så måtte vi vente ekstra der, for da hadde de mistet flyet vi skulle ta og måtte lete etter det 🤷 hvordan i all verden mister mann et fly vet ikke jeg.  Dette skulle liksom være en babymoon før første kidden kom. Men resten av ferien var heller ikke noe å skryte av. Samboeren tok tannbleking og reagerte veldig på det. Ble lyd og lys sensitiv. Vi låg på et mygginfisert rom og måtte flytte. Knapt sol. 

Jeg har vært i 50+ land. Spist på steder med plaststoler gjennom korea og vietnam. Foodtrucks overalt. Jeg har aldri blitt matforgiftet. 

Det eneste jeg skyr som f*** er syden-buffeter. Og grønn salat. 

Anonymkode: 7b819...651

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Matforgiftning treffer forresten en god del timer etter inntak. Ville heller sett mot frokosten dagen dere reiste, eller middagen kvelden før. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Matforgiftning treffer forresten en god del timer etter inntak. Ville heller sett mot frokosten dagen dere reiste, eller middagen kvelden før. 

Ikke nødvendigvis, jeg spiste noe en gang jeg ble helt forjævlig dårlig med, bare ca 30 min etter, det var det eneste jeg hadde spist den dagen og senere fant jeg ut at det skulle vært gjennomvarmet. 

AnonymBruker
Skrevet

Alle bilferiene med min far…

Anonymkode: f4b11...00a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 16.16):

Ikke nødvendigvis, jeg spiste noe en gang jeg ble helt forjævlig dårlig med, bare ca 30 min etter, det var det eneste jeg hadde spist den dagen og senere fant jeg ut at det skulle vært gjennomvarmet. 

En halvtime går ikke.

Etter en time (og det er minimum) er det stafylokktoksin eller bacillus cereus, det er som regel bare oppkast. Som kommer fra oppbevaring av mat over tid. Når du snakker om gjennomvarmet er det oftere salmonella, og tilsvarende, da kan det være opp til 72 timer siden inntak av maten. 

AnonymBruker
Skrevet

Utleier beskyldte oss for vannskader på en kjøkkenbenk som hadde merker fra før og krevde 5000 kr av oss for «skadene» etter vi hadde sjekket ut.

Heldigvis hadde jeg tatt bilder sekunder etter vi hadde låst oss inn og de var tidsstemplet så det kunne ikke være fra oss.

Feriehusfirmaet støttet oss og huset er ikke på plattformen mer.

Selv om det gikk i orden var det to vonde uker vi måtte vente på avgjørelsen og det var en brå vri på hva som hadde vært en fin ferie.

Anonymkode: d9f7e...f98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...