Gå til innhold

Jobbintervju- igjen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg skal på jobbintervju og er selvfølgelig veldig nervøs. Det siste jeg vil er at antrekket mitt skal skape et dårlig inntrykk, derfor har jeg prøvd å undersøke litt hva som er vanlig. Egentlig så trodde jeg at man skulle komme pent kledd, fin bukse, pene sko og en skikkelig jakke. Men nå ser jeg at det er viktig at man ikke for pent antrukket heller, at antrekket skal tilpasses arbeidsplassen. Og det er da jeg begynner å tvile. Jeg skal på intervju i en ingeniørbedrift på en ingeniørstilling og jeg aner ikke hva som er et passende antrekk! Føler liksom ikke at jeg kan stille opp på intervju i jeans heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes pent kledd gjelder fortsatt når man skal på intervju.

Jeg jobber som ingeniør og selv om jeg (og mange kollegaer av meg) går i olabukse til vanlig på jobb, ville jeg hatt på meg dress/drakt dersom jeg skulle på intervju her. Men veldig pynting hadde jeg ikke gjort.

Lykke til på intervju! :)

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si - man hva med en pen bukse og pene sko, og en pen genser i steden for jakke - så føler du deg forsatt pent kledd, men kanskje ikke fullt så formelt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk, nå føler jeg meg litt beroliget. Jeg går nok for pen bukse, sko og pen genser. Men hva med ytterjakke da? Jeg har virkelig ikke evenen til å gjøre meg opp en mening i dag :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ kan jo være jeans, en pen topp og draktjakke? Altså litt "oppdressede" jeans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. ingeniørstilling ja, det hørtes jo litt fancy ut. Jeg ville gått for et "proft" antrekk, dressbukse eller skjørt og matchende jakke med støvletter eller noen andre fine sko med litt hæl. Du må gjøre et godt inntrykk, og tror dette vil virke hvis du blir intervjuet av en mann, men hvis det er en dame vil hun kanskje gjennomskue deg. ;) Uansett, lykke til med jobbintervjuet og håper du får jobben. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk for svar alle sammen :). Nå snør det skikkelig ute, så da blir det vel kanskje mest naturlig å velge en varm jakke og litt kraftige sko. Jeg kan ikke gå og fryse heller, det blir jo veldig upraktisk til ingeniør å være. Det er fint når ytre faktorer kan tvinge fram noen valg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ingeniører er vel ikke de flinkeste til å kle seg? Men til et jobbintervju bør de pynte seg litt og dresse seg opp noen hakk.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeniørjobb intervju:

Pen bukse, pen genser og pene sko. (Litt penere enn du ville kledd deg en ordinær dag på jobb.)

Har gjerne hatt genser med "skjortekant" jeg, men det er vel mest fordi det er min stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...