Gjest Gjesta Skrevet 25. mars 2006 #21 Del Skrevet 25. mars 2006 Det var veldig betryggende å høre. Jeg vil jo ikke havne utenfor, liker å være sosial selv om jeg tar noen andre valg enn de andre elevene på skolen. ← Det blir hva du gjør det til selv. Kjenner til flere som bor på skolen som ikke trives så veldig godt, og de har et mindre nettverk enn jeg har, selv om jeg ikke bor der og kan være sammen med de andre elevene 24 timer i døgnet. Så det kan fungere bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. mars 2006 #22 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg går på folkehøgskole nå, og jeg angrer litt på at jeg ikke flytta sammen med kjæresten min med en gang, han bor i byen 20 minutter unna skolen, så det hadde ikke vært noe problem å pendla for min del. Heldigvis har jeg enkeltrom på skolen så jeg kan ha besøk av han ofte, men jeg har ofte vurdert å flytte til han og.. Problemet er at jeg må betale fullt opp med skolepenger, og når det er 6500 kr i måneden og jeg bare får 6000 så sier det seg selv at jeg ikke har råd til å bo utenfor skolen heller.. Grunnen til at jeg må betale så mye er at skolen har en idiotisk regel om at de som ikke bor på skolen må betale halvparten av skolepengene, og de som flytter ut av rommet må betale for rommet som er halvparten av utgiftene :/ Fordi jeg ikke sa på søknaden at jeg ville bo utenfor skolen.. Grunnen til at jeg angrer på at jeg bor her er fordi jeg er ganske utenfor uansett, jeg drikker ikke hver helg, og siden alle andre gjør det så har det vært vanskelig å komme i kontakt med noen da.. Jeg var ferdig med fjortisfylla da jeg var 14 liksom, så jeg føler at jeg har vokst ifra en del elever her.. Dessuten har jeg alltid vært ordentlig med økonomi og slike ting, og derfor kan jeg virke litt konservativ for de andre på skolen siden jeg ikke synes noe om at de ikke betaler skolepengene i tide (slik at vi får mindre god mat fordi de må tenke sparing for å få de innbetalte pengene til å vare lengst mulig) og alikevel får alle de mulighetene til å være med på skoleturer og slike ting, selv om de ikke betaler en dritt.. Og så synes jeg at det er helt idiotisk at folk med 50% fravær alikevel står året. Men det som er koselig er jo at det er alltid noen å henge med når som helst på døgnet. Så hvis man ikke får sove så finner man alltids noen andre som er våken. Men jeg har som tidligere nevnt andre interesser en de fleste, så jeg har ikke så mye til felles med så veldig mange, men det blir som man gjør det til selv i de fleste tilfellene.. I mitt tilfelle skrev jeg under på at jeg hadde en lunken holdning til rusmidler da jeg takket ja til plassen, og derfor trodde jeg dette også gjaldt alkohol.. Men neida, det gjaldt bare narkotika, så jeg føler meg litt lurt.. Men men Så jeg har nok bare vært uheldig, med skolen, kullet, forventningene og det meste egentlig.. De fleste har jo et supert år, så jeg tror ikke du skal bekymre deg så masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #23 Del Skrevet 26. mars 2006 Da jeg gikk på folkehøyskole var det flere som bodde hjemme. Det fungerte greit; nå var det riktignok ganske voksne folk stort sett. Men jeg kan ikke si at vi så på dem som vanskeligere å få med på sosiale ting enn oss som bodde på skolen. Om det er veldig lite som skjer utenom skoleområdet, eller det er laaaangt å pendle, ville jeg garantert valgt å bo på skolen om jeg var deg. Ellers er det ikke håpløst å BÅDE få mye ut av året OG å bo et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #24 Del Skrevet 26. mars 2006 Skolen ligger 20 min med buss fra Bergen.. Så jeg tror det skulle gått greit. Dessuten er det vel muligheter for å overnatte hos venner en får på skolen når det er mye som skjer og sånn? Eller blir man bannlyst etter obligatorisk undervisning er ferdig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. mars 2006 #25 Del Skrevet 26. mars 2006 Da jeg gikk på folkehøgskole så var det ingen som bodde utenfor skolen (selv om 3-4 personer bodde bare noen km fra skolen). Og jeg synes faktisk at å bo på internat er en stor del av opplegget. Stort sett er ikke det faglige så mye å hoppe i taket av, men det sosiale er svært lærerikt. Det er vel også stor forskjell på de forskjellige skolene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2006 #26 Del Skrevet 26. mars 2006 Skolen ligger 20 min med buss fra Bergen.. Så jeg tror det skulle gått greit. Dessuten er det vel muligheter for å overnatte hos venner en får på skolen når det er mye som skjer og sånn? Eller blir man bannlyst etter obligatorisk undervisning er ferdig? ← Jeg går på folkehøgskole i Bergen. Fantastisk by! Jeg har ved et par anledninger overnattet hos hun jeg bodde på rom med når vi har hatt nyttårsball og elevkvelder, så det er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #27 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg går på folkehøgskole i Bergen. Fantastisk by! Jeg har ved et par anledninger overnattet hos hun jeg bodde på rom med når vi har hatt nyttårsball og elevkvelder, så det er mulig. ← Hvilken går du på? Fana, Åsane eller Nordhordaland? Send meg gjerne PM! Jeg vurderer de to sistnevnte. Er musikk jeg er interessert i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 26. mars 2006 #28 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Kanskje gå på skole med meg du da Endret 26. mars 2006 av Rhiakath Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #29 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Oi, hvilken folkehøyskole skal du på? Jeg har kommet inn på Åsane ← Er den jeg vurderer jo! De har både musikkteaterlinje samt hest som valgfag! Typen mener jeg burde gå Nordhordaland fordi de har en mer seriøs musikklinje.. Men nå er ikke jeg like dreven i studio- , musikk- og gitarting som han, så jeg vet ikke om jeg hadde fått like mye utav det. :klø: Hadde jo vært gøy om vi hadde havnet samme sted, men da får jeg jo vite identiteten din da.. Mohahaha! Skal du bo på internatet? Endret 26. mars 2006 av hecuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2006 #30 Del Skrevet 26. mars 2006 Hvilken går du på? Fana, Åsane eller Nordhordaland? Send meg gjerne PM! Jeg vurderer de to sistnevnte. Er musikk jeg er interessert i. ← Jeg går på Fana, en veldig flott skole. Men det tar drøye 50 minutter med buss en vei dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 26. mars 2006 #31 Del Skrevet 26. mars 2006 Oi, forandret innlegget mitt etter du siterte meg jeg. Hehe. Jeg skal bo på internatet ja. Gleder meg vilt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #32 Del Skrevet 26. mars 2006 Oi, forandret innlegget mitt etter du siterte meg jeg. Hehe. Jeg skal bo på internatet ja. Gleder meg vilt! ← Da kan jo jeg sove hos deg når jeg trenger fred fra typen da! Jeg er veldig flink til å invitere meg selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 26. mars 2006 #33 Del Skrevet 26. mars 2006 Når han går deg på nervene er det bare å rømme til rommet mitt ja (Har forresten veldig lyst til å ha hest som valgfag, men har aldri nærmet meg en hest før så vet ikke om det er så lurt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #34 Del Skrevet 26. mars 2006 (Har forresten veldig lyst til å ha hest som valgfag, men har aldri nærmet meg en hest før så vet ikke om det er så lurt ) ← Hester som blir brukt i den sammenheng er som regel veeeeldig trygge. Forstod det som at de ble brukt til handicapridning også, så de har nok et rolig gemytt. Jeg kan passe på deg, jeg. Har vært hestejente siden jeg var 9. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 26. mars 2006 #35 Del Skrevet 26. mars 2006 Da syns jeg du skal komme deg på Åsane slik at du kan passe på meg når hesten grynter stygt til meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #36 Del Skrevet 26. mars 2006 Da syns jeg du skal komme deg på Åsane slik at du kan passe på meg når hesten grynter stygt til meg! ← Den kommer da ikke til å gjøre det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 26. mars 2006 #37 Del Skrevet 26. mars 2006 Åååjoda! Det er jeg overbevist om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #38 Del Skrevet 26. mars 2006 Rhiakath: Hvilken linje skal du gå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 26. mars 2006 #39 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg skal gå på skrivelinjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #40 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg skal gå på skrivelinjen. ← Ah... Tenkte på det, jeg også.. Jeg kan lære av deg, jeg da.. Har alltid vært glad i å skrive.. Men alltid villet drive på med musikk, og jeg tror jeg har vanskeligere for å lære det på egenhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå