hecuba Skrevet 23. mars 2006 #1 Del Skrevet 23. mars 2006 Er det noen her som har gått på folkehøyskole? Jeg har et spørsmål som jeg har veldig problemer med å få svar på, har noen av dere bodd utenfor internatet? I et sted eller en by i nærheten, altså? Takker for raskt svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 23. mars 2006 #2 Del Skrevet 23. mars 2006 Trodde ikke det gikk an, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 23. mars 2006 #3 Del Skrevet 23. mars 2006 Eg har ikkje gjort det sjølv, men ei eg gjekk med budde i byen (ca 40 min busstur) i eigen leiligheit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 23. mars 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 23. mars 2006 Var dette kristent eller frilynt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kålungen Skrevet 23. mars 2006 #5 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg har gått på folkehøyskole, men bodde på skolen. Det var en av del av de som bodde i nærheten, som bodde hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 23. mars 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg har gått på folkehøyskole, men bodde på skolen. Det var en av del av de som bodde i nærheten, som bodde hjemme. ← Var dette kristen eller frilynt? Og hvor lå den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 24. mars 2006 #7 Del Skrevet 24. mars 2006 De fleste folkehøyskoler har lagt opp til at man kan ha ett par hjemmeboere. På skolen jeg gikk på var det tre av ca 100 elever som bodde hjemme, og dette var en frilynt folkhøyskole i Østfold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 24. mars 2006 #8 Del Skrevet 24. mars 2006 Var dette kristent eller frilynt? ← Denne var kristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #9 Del Skrevet 24. mars 2006 Hos oss bodde alle på internatet på skolen. Det er på en måte litt av klue med folkehøgskole det internatlivet. Det blir ikke det samme om man bor utenfor. Angrer ikke et sekund på det året, mitt beste år i hele mitt liv!!!!!! Savner de jeg bodde sammen med så sinnsykt....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #10 Del Skrevet 24. mars 2006 De fleste bodde på internatet, men der jeg gikk var det også noen som bodde hjemme. Men denne skolen lå i en by og de som bodde hjemme var fra den byen. Det er en del av det sosiale å bo på internat, men det kan bli vel tett også. I hvert fall hvis det er dobbeltrom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. mars 2006 #11 Del Skrevet 24. mars 2006 Hos oss bodde alle på internatet på skolen. Det er på en måte litt av klue med folkehøgskole det internatlivet. Det blir ikke det samme om man bor utenfor. ← Enig der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 24. mars 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 24. mars 2006 Vel. Valget står mellom å bo med kjæresten og på internat.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #13 Del Skrevet 24. mars 2006 Vel. Valget står mellom å bo med kjæresten og på internat.. ← Ei jeg kjenner flyttet vekk fra kjæresten for å gå på folkehøgskole.. HUn pendlet hjem igjen så å si hver eneste helg.. hun fikk ikke så mye ut av den skola pga savnet etter typen. SÅ jeg og hun opplevde det året ganske så forskjellig. Hele greia med ei folkhøgskole er det å bo på internat og være med på det sosiale. jeg bodde på dobbeltrom, og hadde det helt utmerket. MEn hadde heller ingen type.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kålungen Skrevet 24. mars 2006 #14 Del Skrevet 24. mars 2006 Var dette kristen eller frilynt? Og hvor lå den? ← Den var kristen, og lå litt utenfor Fredrikstad. Det de hjemmeboende sa var at de følte seg litt utenfor fellesskapet vi andre hadde, siden de ikke var der på kveldene og helgene. Flere av de kom utenom skoletid også, men det ble uansett ikke det samme. I løpet av året var det faktisk noen som flytta inn på internatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #15 Del Skrevet 24. mars 2006 Hva er frilynt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 24. mars 2006 #16 Del Skrevet 24. mars 2006 Vel. Valget står mellom å bo med kjæresten og på internat.. ← Jeg hadde ikke kjæreste utenfor skolen da jeg gikk på folkehøyskole, men to av de jeg bodde sammen med hadde det, og det fungerte helt fint for dem. De pendlet hjem i hjemreisehelger, og kjæresten kom på besøk i noen helger. Så de fikk både bevart forholdet og fått noe igjen for skoleåret. Samtidig så jeg at for noen andre som hadde kjæreste fra før så gikk dette hardt utover forholdet (og noen ble det slutt mellom), så det er en vurdering man bør ta ut fra hva slags forhold man er i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 24. mars 2006 Forfatter #17 Del Skrevet 24. mars 2006 Hva er frilynt? ← At undervisningen ikke er lagt opp til noen religion. Var veldig vanlig før at nesten alle fhs var kristne. Nå er over halvparten frilynte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #18 Del Skrevet 24. mars 2006 I vår skole var det to jenter som enten bodde hjemme eller hos kjæresten. De var nokså utenfor begge to (av eget valg tror jeg..). Hun ene sluttet. Må vel innrømme at jeg og mange andre ikke forstod hvorfor de hadde begynt på folkehøyskole. Det er lagt opp til at man bor der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2006 #19 Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg går på folkehøgskole nå, og flyttet for meg selv til et kollektiv i sentrum før jul i fjor. På det tidspunktet hadde jeg kjæreste, og siden jeg bodde på dobbeltrom, var det vanskelig å kombinere. Ville jo helst ikke "jage vekk" romvenninnen min hver gang han skulle besøke meg, men jeg ville heller ikke kutte ned på antall besøk fra hans side. I tillegg liker jeg å ha litt privatliv og et eget sted å "trekke meg tilbake til", så det fungerer bra for meg. Har både venner og sosial omgang med folk fra skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 25. mars 2006 Forfatter #20 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg går på folkehøgskole nå, og flyttet for meg selv til et kollektiv i sentrum før jul i fjor. På det tidspunktet hadde jeg kjæreste, og siden jeg bodde på dobbeltrom, var det vanskelig å kombinere. Ville jo helst ikke "jage vekk" romvenninnen min hver gang han skulle besøke meg, men jeg ville heller ikke kutte ned på antall besøk fra hans side. I tillegg liker jeg å ha litt privatliv og et eget sted å "trekke meg tilbake til", så det fungerer bra for meg. Har både venner og sosial omgang med folk fra skolen. ← Det var veldig betryggende å høre. Jeg vil jo ikke havne utenfor, liker å være sosial selv om jeg tar noen andre valg enn de andre elevene på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå