AnonymBruker Skrevet 24. juli #41 Skrevet 24. juli Rotemor skrev (6 minutter siden): Jeg synes ikke temaet er relevant for borettslaget, med mindre det er en etablert kultur for sånt. Hva med din egen FB-side? Enig. Anonymkode: 1d356...716
AnonymBruker Skrevet 24. juli #42 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal campe men har ikke sovepose. Tenker å spørre på fb side der alle fra borretslaget vårt er om noen har soveposer vi kan låne for en dag. Syns du det blir rart/frekt å spørre?? Eller er det innafor? Skal bare campe en dag. Syns det er litt bortkasta penger å kjøpe det Anonymkode: 5dd96...722 Mener Bua har soveposer til utlån? Ellers koster ikke en sovepose mangel lappene, på Jysk. Dyne og pute fungerer og for en natt om du har liggeunderlag. Anonymkode: 21440...771
AnonymBruker Skrevet 24. juli #43 Skrevet 24. juli Det koster 200 kr på Europris, ellers er pledd mer behagelig. Anonymkode: 9e718...a6c
AnonymBruker Skrevet 24. juli #44 Skrevet 24. juli Hadde ikke lånt min sovepose bort til noen tilfeldige. Den er like privat som dyna mi. Anonymkode: 966c7...f65
MariaIsabel Skrevet 24. juli #45 Skrevet 24. juli (endret) Jeg ville synes det var litt rart ... Kan du ikke ta med dyna istedenfor da? Ellers er det billige soveposer på Europris som helt sikkert fungerer fint for en natt. Endret 24. juli av MariaIsabel
AnonymBruker Skrevet 25. juli #46 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor låner du ikke utstyr av BUA i din kommune istedenfor å belaste borettslaget ditt? Anonymkode: 1d356...716 De holder stengt Anonymkode: 5dd96...722
NoaideBiehtar Skrevet 25. juli #47 Skrevet 25. juli Tripptrapp1 skrev (12 timer siden): Hva får deg til å mene at fremmede folk skal låne deg tingene sine? Det minste du kan gjøre er å spørre om du kan få LEIE de. Jeg hadde ikke giddet å låne fremmede flytevester min heller. Det er ikke en personlig ting, men det blir bare styr og arbeid om de ødelegger noe. Vi er da massevis av mennesker som fint låner ut ting gratis. Veldig vanlig i vårt (svært store) borettslag. Hvorfor skal alle oppføre seg gnient fordi det er det du foretrekker? Men akkurat sovepose hadde jeg verken lånt eller leid ut. Men flytevest, Bulls stress. Tripptrapp1 skrev (11 timer siden): Du trenger et skikkelig oppblåsbart liggeunderlag som isolerer mot bakken. Det er minst like viktig som riktig sovepose. Yogamatte er ubrukelig til dette. Må da ikke være oppblåsbart??? 😅 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #48 Skrevet 25. juli Rotemor skrev (11 timer siden): Jeg synes ikke temaet er relevant for borettslaget, med mindre det er en etablert kultur for sånt. Hva med din egen FB-side? Mange borettslag her i Oslo bruker Vibbo-appen, hvor det er oppslagstavle hvor man kan poste alt mulig i borettslaget. Låne p-plass, låne barnesete til bil, advare om måkeunger med sinte foreldre, spørre om å låne stoler til selskap osv. Helt normalt her hvertfall. Anonymkode: 828e7...7c4 1 1
Fru Uperfekt Skrevet 25. juli #49 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi skal campe men har ikke sovepose. Tenker å spørre på fb side der alle fra borretslaget vårt er om noen har soveposer vi kan låne for en dag. Syns du det blir rart/frekt å spørre?? Eller er det innafor? Skal bare campe en dag. Syns det er litt bortkasta penger å kjøpe det Anonymkode: 5dd96...722 Bua finnes
Fru Uperfekt Skrevet 25. juli #50 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mener Bua har soveposer til utlån? Ellers koster ikke en sovepose mangel lappene, på Jysk. Dyne og pute fungerer og for en natt om du har liggeunderlag. Anonymkode: 21440...771 Sist jeg skulle ha var sports Outlet rimeligst kostet 150 for jr og 200 for v 1
Rotemor Skrevet 25. juli #51 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange borettslag her i Oslo bruker Vibbo-appen, hvor det er oppslagstavle hvor man kan poste alt mulig i borettslaget. Låne p-plass, låne barnesete til bil, advare om måkeunger med sinte foreldre, spørre om å låne stoler til selskap osv. Helt normalt her hvertfall. Anonymkode: 828e7...7c4 Altså en etablert kultur for det…
Tripptrapp1 Skrevet 25. juli #52 Skrevet 25. juli NoaideBiehtar skrev (5 timer siden): Må da ikke være oppblåsbart??? 😅 De fleste liggeunderlag er oppblåsbare av den grunn at det er mest komfortabelt å ligge på, og har lavt pakkevolum og -vekt. Dette betyr ofte en del for de som driver med friluftsliv mer enn 50 meter fra bilen. Men hvis du foretrekker en yogamatte, madrass eller et reinsdyrskinn å ligge på, så gjerne for meg.
AnonymBruker Skrevet 25. juli #53 Skrevet 25. juli Rotemor skrev (3 timer siden): Altså en etablert kultur for det… Som jeg sa. Anonymkode: 828e7...7c4
Rotemor Skrevet 25. juli #54 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Som jeg sa. Anonymkode: 828e7...7c4 Som jeg sa
Million Skrevet 25. juli #55 Skrevet 25. juli Jeg hadde ikke likt å låne bort det jeg selv skal sove i. Man får ikke vasket en sovepose på samme måte som sengetøy vel? De må ev inn til skikkelig renseri, og det koster jo penger. Nei, sovepose hadde jeg nok ikke lånt vekk. Men greit, du kan jo alltids spørre, men folk kan jo stusse litt over den typen spørsmål om å skulle dele noe så "intimt".
AnonymBruker Skrevet 25. juli #56 Skrevet 25. juli Spør venner, familie eller sjekk om kommunen har noe de kan låne ut. Anonymkode: b7b5c...51b
Luckiness Skrevet 26. juli #57 Skrevet 26. juli Jeg hadde ikke reagert på det. Men hadde vel gjerne foretrukket å lånt ut til naboer jeg kjente. Man kjenner jo noen bedre enn andre. Hvis dere ikke skal gå langt, men feks kan ha alt i bilen, så kan du vel bare ta med et tykkere pledd til å ha over liggeunderlaget og ha med dynen din?
Hanne67 Skrevet 27. juli #58 Skrevet 27. juli På denne tiden av året går det helt greit med en sovepose beregnet for sommerbruk. XXL har en til kr 149,-. Thansen har en til kr 159,- Sikkert flere på tilbud også. Du bør ha liggeunderlag, og det finnes i flere prisklasser. Om du skal ligge godt så er en luftmadrass fin: Sport Outlet, Biltema, Jula, Jysk, Europris har til rundt kr 100,-.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #59 Skrevet 27. juli NoaideBiehtar skrev (På 25.7.2025 den 10.55): Må da ikke være oppblåsbart??? 😅 Nei, men oppblåsbare madrasser er billigere enn gode liggeunderlag ellers. Anonymkode: 6a1b1...70a
lillesnillelilla Skrevet 27. juli #60 Skrevet 27. juli Kan godt være du har dratt nå. Men fint du landet på å kjøpe en enkel sovepose, kan være greit å ha liggende uansett om du skal på andre ting også hvor det ikke er sengetøy tilgjengelig. Et vanlig liggeunderlag kan også være greit å ha liggende, er fint å bruke som sitteunderlag også. Når det gjelder å låne bort utstyr - jeg låner gjerne bort utstyr jeg har bortsett fra soveposen (pga hygiene) eller veldig dyrt utstyr
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå