Gå til innhold

Hva skjer med meg? Rabler mentalt etter stor avgjørelse som var drømmen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig at dette kommer av at det er så mye snakk om tidsklemma og hvor slitne folk er for tiden? 

Jeg tenker at kanskje ting blir bedre for deg når du husker på at mange som blir utbrente ikke blir det fordi de gjør for mye, men fordi de gjør for mye av FEIL ting. Dette er drømmen din, å bruke masse energi på dette vil gi deg mer energi. Det vil styrke dine følelser av mestring, du vil se at du får ting til du ønsker, og det vil kjennest meningsfylt ut å holde på med fordi det er noe du har valgt. 

Store endringer gjør dette med oss. Det er en mulighet til vekst og utvikling. Jeg tror dette kommer til å bli bra. 

Anonymkode: dc259...b41

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 9.56):

Herregud, dette hører vel hjemme i et blad for de rikeste. 😂

Huff, nå lever vi perfekt og har oppnådd drømmen. Imens vi forgyller drømmen, skal vi bo og ivaretas av slektninger. Hjelp meg, min fremtid der så usikker ut! 😂

Fortell meg at du er bortskjemt og privilegert uten å fortelle meg at du er det 😂😂

Anonymkode: b993e...f75

Herregud...

🤮

Anonymkode: 44431...4a6

Skrevet

Start med 1 etasje, bad og kjøkken. Så tar dere litt og litt. Det ordner seg nok, men mentalt må du være forberedt på kaos, støv og rot en stund. 
Selv har jeg en del erfaring med rivingsprosjekter og slikt. Det er dritt, og spesielt når jeg er ca 1,50 høy og skjelett av knekkebrød. Men det meste ordner seg får man tro. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke dette er noe negativt. Det er bare det at dette er drømmen din, det dukker naturligvis opp spørsmål. Hva om man ikke får det til? Hvordan blir det å bo slik med barna? Hva hvis alt går galt og man sitter igjen med dårligere økonomi? Hva om det blir mer krangel enn koselig? Og hva skal man gjøre etter drømmen er oppnådd? Tro på at du kan håndtere hva enn som kommer. Du har sannsynligvis arbeidet mye for å komme hit du er i dag, og om du har tatt deg vann over hode så er det aldri for sent å snu. Men en ting er sikkert, hvis du oppfyller drømmen din så dukker det etterhvert opp en ny. Dette er en stor mulighet for deg og din kjære til å komme enda nærmere og barna blir enda mer knyttet til øvrig familie. Av og til må man ta sats å hoppe ut i det for å finne en vei videre, og veien blir til mens man går. 

Anonymkode: f7ef5...ece

TS her.

Takk for et nydelig svar, blant mange andre fine svar. 

Det er nok endringen og usikkerhetene som har satt meg ut av spill. 

Vi tar sats og hopper i det. Det som dukker opp må vi bare håndtere på et vis.

Planene og tidslinjen er allerede klar. Gleder oss! 

Anonymkode: 65b2f...58a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp gjort det samme. Bodde hos foreldre et halvt år i mellom fase etter huset var solgt og nye var klar til innflytningsklart. Totalrenonvering av huset vi kjøpte, for å få det slik vi ville og våre behov. Vi kjøpte hus i området der vi ville bo, og da måtte det bli oppussingsobjekt. 

vi holder fortsatt på med oppussing, 2 år etter og er endelig snart ferdig. 

forbered deg på at ting tar lenger tid enn du tror! Det går utover både forholdet og familietid. Jeg var mye hjemme med barna, mens samboer var i huset å pusset opp etter jobb og i helger/ferier i ett helt år. Barna så han kun til middag og omtrent i perioder. Jeg var der mye også for å rydde, sparkle, pusse,  male, isolere, flislegge, fuge osv. men ikke like mye jeg kunne bidra med der som han med å sette opp vegger og slikt i starten😅 

Noen måneder etter vi flyttet inn ble han utbrent. Vi fikk hjelp av venner og familie innimellom også. Men de kan ikke stå på hver dag/helg for  å ta et helt hus  

så mitt tips: ta vare på dere selv oppi dette også. 

Anonymkode: 7682e...2c3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Minitroll skrev (5 timer siden):

Start med 1 etasje, bad og kjøkken. Så tar dere litt og litt. Det ordner seg nok, men mentalt må du være forberedt på kaos, støv og rot en stund. 
Selv har jeg en del erfaring med rivingsprosjekter og slikt. Det er dritt, og spesielt når jeg er ca 1,50 høy og skjelett av knekkebrød. Men det meste ordner seg får man tro. 

Det er vel aller mest viktig at taket, isolering, vindu, drenering er ordnet før de begynner med bad og kjøkken.

Anonymkode: c7dcf...c7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan gå kjempebra og det kan ende i kaos og skilsmisse. Jeg vet om flere par med total oppussingsobjekter, og det sliter på parforhold. Men hjelper at dere får hjelp til pass av barn, at dere begge liker oppussing, og at dere har nye penger slik at oppussingen ikke stanser opp. 

Anonymkode: ffb9c...97c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er vel aller mest viktig at taket, isolering, vindu, drenering er ordnet før de begynner med bad og kjøkken.

Anonymkode: c7dcf...c7f

Godt poeng. Men det ble ikke spesifisert akkurat eksakt hvor falleferdig dette huset er i nåværende stund. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...