AnonymBruker Skrevet 19. juli #41 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men dere som hater dette får uværet dere liker ca 50 uker i året, mens vi som elsker dette får hyggelig vær 0-4 uker i året Anonymkode: cf0c5...0e4 Ja, og det får vi høre ofte. Men det er ikke min feil at været i norget er fordelt sånn. Anonymkode: ca539...037 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli #42 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere som klager, har dere ikke noen form for klimaanlegg? Vi bor i et stort hus, men med varmepumpe kan det bli iskaldt her selv i 30+. Bare deilig med hetebølge når man kan trekke inn i "kulden" når man måtte føle for det. Og en annen ting: Mulig makstemperaturen har blitt høyere, men det var da flere varme soldager for 30 år siden enn det som har vært normalen i nyere tid? Synes å huske vi var ute i sol hele sommeren som barn. Sjeldent det regnet på dagtid, det kom i så fall på kvelden. Anonymkode: bfdd7...c11 Null klimaanlegg her. Har 4 vinduer åpne konstant. Våkner hver dag med vondt i hodet. Anonymkode: ff701...229 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli #43 Skrevet 19. juli Når jeg først har fått 30 grader inne, tar det lang tid å få temperaturen ned igjen. Redd det ikke blir behagelig inne før til høsten. Anonymkode: dbb96...84d 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli #44 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere som klager, har dere ikke noen form for klimaanlegg? Vi bor i et stort hus, men med varmepumpe kan det bli iskaldt her selv i 30+. Bare deilig med hetebølge når man kan trekke inn i "kulden" når man måtte føle for det. Og en annen ting: Mulig makstemperaturen har blitt høyere, men det var da flere varme soldager for 30 år siden enn det som har vært normalen i nyere tid? Synes å huske vi var ute i sol hele sommeren som barn. Sjeldent det regnet på dagtid, det kom i så fall på kvelden. Anonymkode: bfdd7...c11 Ikke alle har det nei Anonymkode: cee9f...05a 5 1
Nowayback Skrevet 19. juli #45 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette minner meg om sommeren 2018. Helt jævlig. Tror 2014 var ille også, jeg bodde i Kristiansand på den tiden. Grusomt varmt. Jeg håper jo ikke dette blir den nye normalen. I fjor var vi heldige og det regnet en del ❤️ Anonymkode: a3bed...1e8 Det stemmer. Det var 2 grusomt varme somre.
AnonymBruker Skrevet 20. juli #46 Skrevet 20. juli Ser ut som hetebølgen er forlenget med noen dager i Oslo, dessverre. 31 grader på tirsdag også, og det blir ikke mye bedre fremover. Anonymkode: dbb96...84d
cleangal Skrevet 20. juli #47 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (På 19.7.2025 den 11.15): Eller er det sånn sommeren har blitt nå? Anonymkode: ca539...037 Ferien min begynner neste mandag, så da er det nok slutt på finværet...
AnonymBruker Skrevet 20. juli #48 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (På 19.7.2025 den 12.46): Mine vinduer kan ikke åpnes, men hele veggen er dekket av dem. Føles som å bo i et drivhus. Veldig merkelig løsning å lage et hus uten vinduer som kan åpnes. Anonymkode: 95ef1...f9b En ting er nå å bygge det, men hvorfor har du flyttet til det huset? Jeg er så lei jeg nå, er 28,5 grader i stuen 😭😭 Anonymkode: 6b2b9...3e5
Perfume Skrevet 20. juli #49 Skrevet 20. juli (endret) Må jo si.. Jeg er ikke sånn ut av meg sjæl glad - fordi det er så varmt, men skal holde ut de få ukene det er.. ( smelter nesten vekk i murhus!) Jeg syns forresten Norge er helt fantastisk, med fire flotte årstider, alle med sin sjarm 😍🔥 For meg er det virkelig noe å glede seg over i hver årstid. Og den varmen går alltid over. Om noen måneder kan man klage på kulde og dyr ved. 😏 Elsker elsker elsker Norge og Norden! Endret 20. juli av Perfume
AnonymBruker Skrevet 20. juli #50 Skrevet 20. juli Ser at regnet og 20C som de meldte i Ringsaker fra tirsdag, har blitt avlyst, eller utsatt til fredag. Får håpe det kommer da, og får håpe det kommer mer enn det som er meldt, for dette er ikke bra for avlingene. Anonymkode: ad130...984 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #51 Skrevet 21. juli Helt nydelig at temperaturen har gått ned noen grader! Fikk mer energi og livslyst med en gang. Anonymkode: 78a80...8a7 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #52 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 19.51): Ser ut som hetebølgen er forlenget med noen dager i Oslo, dessverre. 31 grader på tirsdag også, og det blir ikke mye bedre fremover. Anonymkode: dbb96...84d Sist jeg sjekket skulle det gi seg onsdag, nå er det til og med helgen. Sånn synes jeg alltid det er med varme, at det liksom skal gi seg om 3-4 dager - hele tiden. Men i det minste kom det et godt regnskyll her nettopp. Anonymkode: dbb96...84d 1
Callisto83 Skrevet 23. juli #53 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (På 19.7.2025 den 11.27): Dette minner meg om sommeren 2018. Helt jævlig. Tror 2014 var ille også, jeg bodde i Kristiansand på den tiden. Grusomt varmt. Jeg håper jo ikke dette blir den nye normalen. I fjor var vi heldige og det regnet en del ❤️ Anonymkode: a3bed...1e8 Stemmer. I 2018 tror jeg det var oppimot 30 grader i mai, og det var ikke en dråpe med regn på kanskje 60 dager. Jeg var egentlig mest redd for skogbrann. Så lenge det kommer litt regn i ny og ne, og man kan kjøle seg ned inne, så har jeg likt sommeren i år så langt. Problemet med denne nye "hetebølgen" er at man gjerne får et litt annet høstvær også. Masse regn på en gang. Flomfare osv.
AnonymBruker Skrevet 23. juli #54 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (På 19.7.2025 den 15.15): Dere som klager, har dere ikke noen form for klimaanlegg? Vi bor i et stort hus, men med varmepumpe kan det bli iskaldt her selv i 30+. Bare deilig med hetebølge når man kan trekke inn i "kulden" når man måtte føle for det. Og en annen ting: Mulig makstemperaturen har blitt høyere, men det var da flere varme soldager for 30 år siden enn det som har vært normalen i nyere tid? Synes å huske vi var ute i sol hele sommeren som barn. Sjeldent det regnet på dagtid, det kom i så fall på kvelden. Anonymkode: bfdd7...c11 Jeg klager på været fordi kroppen går omtrent i koma når det blir så varmt som nå. Jeg syns det er et mareritt de gangene jeg MÅ ut av huset, ellers holder jeg meg inne så mye som mulig her vi har AC, og her blir det såpass kaldt at noen ganger må jeg lukke opp verandadøra for å slippe inn litt varme igjen. Million skrev (På 19.7.2025 den 11.18): Aner ikke. Men jeg tenker tilbake på sommeren 2008 (østlandet) da vi hadde rundt 30 grader i hele SEKS UKER. Har aldri opplevd maken verken før eller siden. Jeg var ute i hagen hele dagen, fra morgen til kveld, puslet og stelte og vannet. Har aldri vært så brun heller som da, selv ikke engang på sydenturer (som da gjerne bare er en uke eller to, og her var det altså seks uker i Norge med hete og sol). Jeg sjekket været for i morgen på YR.no, og herregud... det skal bli oppi mot 34 grader søndag! Jeg kommer til å krepere. Jeg husker også veldig godt sommeren 2008 da det var stekende varmt hele sommeren. Hadde en kjørejobb den sommeren og det var deilig å sitte inne i bilen med AC, men straks jeg måtte ut av bilen og varmen slo meg nesten i bakken. Drammen. Husker at det var veldig varmt i 2018 også. Håper ikke det er en sånn 10-årsgreie så det blir enda verre om 3 år. Anonymkode: 4149f...bcb
GlitrendeSjokolade Skrevet 23. juli #55 Skrevet 23. juli (endret) Blir nok kjøligere nå, men håper temperaturen ligger på 20-25 grader resten av sommeren. Ikke 29 og 30 grader eller mer. Det er for varmt. Endret 23. juli av GlitrendeSjokolade 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #58 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Flytt til Svalbard. Anonymkode: 53515...d53 Ja. For det kan vi alle bare gjøre 🤷♂️ Anonymkode: fe9ac...052 5
Iso1 Skrevet 24. juli #59 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (På 19.7.2025 den 15.15): Dere som klager, har dere ikke noen form for klimaanlegg? Vi bor i et stort hus, men med varmepumpe kan det bli iskaldt her selv i 30+. Bare deilig med hetebølge når man kan trekke inn i "kulden" når man måtte føle for det. Og en annen ting: Mulig makstemperaturen har blitt høyere, men det var da flere varme soldager for 30 år siden enn det som har vært normalen i nyere tid? Synes å huske vi var ute i sol hele sommeren som barn. Sjeldent det regnet på dagtid, det kom i så fall på kvelden. Anonymkode: bfdd7...c11 Vi bor i blokk og i kommunal leilighet så det er ikke bare å installere ting. Og det går ikke med gjennomtrekk pga katt. Vi har vifter på døgnet rundt nå, men funker ikke godt med lufta inne som har vært stabile 27 grader lenge nå. Vi har bestilt noe annet, men er lang ventetid. Denne varmen har gått utover husarbeid, det blir ikke gjort noe før det er bedre temperatur. Jeg orker ikke trene og gåturer blir kortere for hver dag. Kroppen orker ikke mer rett og slett. Så dette er rett og slett utrolig plagsomt og skulle ikke vært lov. Hadde det vært mellom 15-20 grader skal ikke jeg si noe, for jeg vil heller ha sommer enn vinter for jeg hater hålka like mye som varmen. Like jævelig det. Men nå finnes det mye imellom 30 terrorgrader og hålkehelvete da. 3
Gentleman59 Skrevet 24. juli #60 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (På 19.7.2025 den 11.15): Eller er det sånn sommeren har blitt nå? Anonymkode: ca539...037 M66: For en deilig god gammeldags somer! Elsker dette været. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå