Gå til innhold

Katten vil bare bruke innedo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nylig flyttet, og holdt pus inne noen uker før han fikk slippe ut. Nå får han gå ut, og har skog og jorder nærmest inntil husveggen, men likevel går han inn flere ganger om dagen for å bruke kattedoen... Hvordan venne han til at han kan gjøre fra seg ute?

Anonymkode: 3c818...057

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har nylig flyttet, og holdt pus inne noen uker før han fikk slippe ut. Nå får han gå ut, og har skog og jorder nærmest inntil husveggen, men likevel går han inn flere ganger om dagen for å bruke kattedoen... Hvordan venne han til at han kan gjøre fra seg ute?

Sett kattedoen ut, og la den bli litt for full

Anonymkode: 128f0...e3d

• Liker 2
Skrevet

Pus er usikker. Når pus er usikker på uteområdet vil han gå inn for å gjøre fra seg, i stedet for å etterlate tydelige duftspor til de andre kattene i nabolaget. Gi det tid, antageligvis ordner det seg når han blir litt tryggere i området.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å sette kattesanden utenfor huset slik at han gjorde fra seg i kassen der. Etter en stund strødde jeg bare litt kattesand på annen sand, og så ingenting. De venner seg fort hvis du bare lar dem bli vant til å være ute å gjøre fra seg. 

Anonymkode: c3c12...ad3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine begynte som innekatter, nå har de fått være ute i flere år, og de kommer løpende inn for å gå på do, før de løper ut igjen. 

Tipper naboene er glade for det, kattene også når været er dårlig og de ikke VIL ut. 

Anonymkode: 9b237...fe1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to katter. Den ene kommer inn for å gå på do,den andre holder seg kjempelenge,og vil bare gå på do ute. Går kun inne om hun er stengt inne lenge.

De har sine vaner...

Anonymkode: 78573...86e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Flytt kassa ut,  en plass ute med kattesand, fjern kassa inne. Mange muligheter. 

Anonymkode: 8e8ad...19a

Skrevet

Tror nok det er som en annen nevner over her - pus føler seg som en inntrenger i nabolaget foreløbig og tør ikke etterlate seg spor og markeringer ute. Da kommer kanskje nabolagets sjef og banker ham opp. Så han løper inn og gjør fra seg på det trygge, kjente stedet.

Gi det litt tid, så vil han nok begynne og føle seg hjemme og forhåpentligvis skape sitt eget territorium.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er andre hus i nærheten tenker jeg det er en god ting, så slipper naboer kattebæsj i hagene sine/sandkasser i barnehager etc. Dessuten er det å ha oversikt over kattens dovaner en kjempefordel for å følge med på kattens helse. Vår katt går bare utendørs, skulle ønske hun kom inn for å gå i kassen sin. Hagen og grønnsakshagen full av drit, samme med lekeplassen… 

Anonymkode: 09253...cab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok litt av kattesanden ut, ikke hele kassen. Katten min var hovedsaklig innekatt før hun kom til meg. Må går hun hovedsaklig på do ute om sommeren, og inne om vinteren når hun ikke er ute. 

Anonymkode: 8c4ff...24d

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare positivt at den vil bruke do inne. Lærer mye om helsa til pus via avføring. Vi spotta en urinveisinfeksjon på vår for et par uker siden før hun begynte å vise synlige tegn til smerter, fordi fargen på tisset var annerledes i sanda. 

Anonymkode: ac726...00f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...