Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå orker jeg ikke mer. Dette skulle liksom være over nå. Men nå er det faktisk, ifølge yr, 32 grader men føles som 38 :gråter:det er helt jævlig 

• Liker 5
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Helt fantastisk 😁🌞 

Anonymkode: 15819...9d1

Empatiløs ja. 

Anonymkode: ad4b4...3f6

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er nok for kaldt for henne. Jeg foreslår Death Valley eller Bagdad. 

Anonymkode: 3c8b0...0e3

Kom igjen da !  Det er en god norsk sommer vi har hatt ! Det er ikke noe mer. Den er snart over, og da er et kulden som er problemet. Ja jeg sover også dårligere når det er veldig varmt, fordi jeg ikke har fått fingeren ut og kjøpt en luft avkjøler som lett kunne fått ned temperaturen på soverommet :) My bad, men det går over ! Nå er høsten snart her og jeg tenker omtrent som følgende, det er ti år til neste gang det skjer :) Og utsetter kjøpet til da. Omtrent som i 2011 da det kom enormt med snø som lå i over 3 måneder, skulle hatt en snøfreser ! Men så har det gått 15 år og det har ikke gjentatt seg. Altså hadde jeg kjøpt en snøfreser i 2012 så hadde den stått uvirksom i over 13 år, hadde neppe virket når jeg trengte den neste gang det skjer.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det kommer, det kommer! Det må bare buldre litt først! Jeg kan ikke forestille meg hvor klamt det må være hos deg nå...

Anonymkode: df8e7...8a0

Nei, det kom aldri! Sol igjen her nå😔

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (19 minutter siden):

Nå orker jeg ikke mer. Dette skulle liksom være over nå. Men nå er det faktisk, ifølge yr, 32 grader men føles som 38 :gråter:det er helt jævlig 

I stua vår er det 33 grader og på soverommet vårt er det 31. 

Luftfuktigheten er høy og alt er bare klamt og ekkelt. Enda en slik dag i morgen 😭😭

Anonymkode: ae777...fe7

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
TomKrus skrev (5 minutter siden):

Kom igjen da !  Det er en god norsk sommer vi har hatt ! Det er ikke noe mer. Den er snart over, og da er et kulden som er problemet. Ja jeg sover også dårligere når det er veldig varmt, fordi jeg ikke har fått fingeren ut og kjøpt en luft avkjøler som lett kunne fått ned temperaturen på soverommet :) My bad, men det går over ! Nå er høsten snart her og jeg tenker omtrent som følgende, det er ti år til neste gang det skjer :) Og utsetter kjøpet til da. Omtrent som i 2011 da det kom enormt med snø som lå i over 3 måneder, skulle hatt en snøfreser ! Men så har det gått 15 år og det har ikke gjentatt seg. Altså hadde jeg kjøpt en snøfreser i 2012 så hadde den stått uvirksom i over 13 år, hadde neppe virket når jeg trengte den neste gang det skjer.

Der er veldig naivt å tro at dette ikke skjer før om ti år. Sist det var slik (eller i nærheten) var sommeren 2018. 

Ser man tilbake så har det vært mange skogbrannfarevarsler, forbud mot vanning og lav vannstand de siste 7 årene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (På 18.7.2025 den 0.51):

Er heller ikke noe særlig glad i denne varmen 🥵 Er jo nesten umulig å få gjort noe.... Og å sove godt om natten er jo nesten umulig 😬

Hvorfor må man sove så mye nå om sommeren? Kan jo heller nyte det og sitte oppe lenge 🥰

Anonymkode: 24e7e...ece

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Der er veldig naivt å tro at dette ikke skjer før om ti år. Sist det var slik (eller i nærheten) var sommeren 2018. 

Ser man tilbake så har det vært mange skogbrannfarevarsler, forbud mot vanning og lav vannstand de siste 7 årene.

Ja men det kan fort skje hele tiden uten at det er noe ekstrem varme ! Mai er en slik måned ! Der det er lite nedbør, kald nordavind som tørker opp landskapet etter et par dager.  Det kan være kaldt og kjølig og tørt og det du beskriver inntreffer. Men igjen det er da bare i deler av landet.  Om det vi har opplevd nå i juli blir normale somre ? Jeg skal juble ! Men det blir neppe det, om det blir det så skal jeg tilpasse meg dette ved å få på plass en luftavkjøler som gjør jobben lett ! Omtrent som en varmepumpe som settes på  "cool". Problemet løst om natten når man skal sove. Jeg gjør det ikke før jeg ser det blir noe som er "normalt" For jeg hater å ha "dingser" over alt som ikke brukes. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må man sove så mye nå om sommeren? Kan jo heller nyte det og sitte oppe lenge 🥰

Selv sover jeg mer på sommeren enn vinteren, her har vi nærmest snudd døgnet på grunn av varmen.

Anonymkode: ed8a5...ab4

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker å legge meg tidlig på avkjølt soverom, og stå opp grytidlig og nyte den behagelige morgentemperaturen.

Anonymkode: 651ad...c84

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi noen må jobbe :) Og for noen var det ikke sommer da de hadde ferie, for andre var det faktisk slik.  Juli i år er vel det mest unormale i historien så langt. Fellesferien i mannsaldre har stort sett vært regn og kaldt :) Juli er jo beryktet for det, i år var et unntak. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi man har en kronisk sykdom som tar mye energi og krever mye søvn og hvile. Fordi man har barn som sovner seint (pga varmen) og våkner tidlig og er apekattet fordi de er i manko på søvn. Fordi man har en jobb man skal fungere akseptabelt i. 

• Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som syntes dette er herlig er underlige. I andre virkelig varme land er infrastrukturen annerledes samt at nettene ofte er kjølige. I Norge er det kollektiv galskap 😄, værdamene kunne jo stått med skogbrannen slikke oppover beina og fortsatt spå «deilig, pent finvær». Ser jo folk her i Oslo som ligger å steker seg på plenene langt unna vann eller steder å kjøle seg, så tilogmed en som tok pushup i sola.
Dessverre tror dette helvete kommer til å vare i maaaange uker. Værmeldingen utsetter bare væromslaget hver dag.
Dette høytrykket har festet seg.

Selv må jeg sitte med beina i kaldt vann, drikke vann med isbiter, dusje meg med dusjflaska til plantene forran vifta.

Anonymkode: 57603...528

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (19 minutter siden):

Nei, det kom aldri! Sol igjen her nå😔

Fy flate så dårlig gjort, det skal regne og bli kjøligere etter tordenvær 😤

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dessverre tror dette helvete kommer til å vare i maaaange uker. Værmeldingen utsetter bare væromslaget hver dag.
Dette høytrykket har festet seg.

Selv må jeg sitte med beina i kaldt vann, drikke vann med isbiter, dusje meg med dusjflaska til plantene forran vifta.

Sjekket yr nå! 😱🤮 Regnet er utsatt til søndag/mandag og gradene er justert oppover i morgen. Noen og 20 er bedre enn 30, riktignok men faen heller. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2025 den 0.42):

Jeg er faktisk enig nå, er en jevnlig temperatur på rundt 28 grader inne hos meg og jeg får ikke ned temperaturen, det er så ille nå. 

Anonymkode: a01e0...8d0

Kom tilbake fra Marokko for ett par uker siden. 

28grader natte temperatur. Og opp i 48 og 49grader på dagtid. Knapt under 38 grader på dagtid. Nesten 50 var insane, min kropp responderte med gåsehud.. 48 og 49 ved overskyet. Ikke aircondition engang. Men en HELT annen oppførsel i solen. 

28 er deilig, om man lever rett. 

Anonymkode: 06632...8c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2025 den 0.56):

😂

Anonymkode: e561a...8c3

Lange flate svette ballær 2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overskyet med litt tåke i fjellene nå og 20 grader. Nyter det. Mangler bare regnet 😊

Anonymkode: 416da...39d

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sjekket yr nå! 😱🤮 Regnet er utsatt til søndag/mandag og gradene er justert oppover i morgen. Noen og 20 er bedre enn 30, riktignok men faen heller. 

I Oslo 31 i morgen, 29 på lørdag. 24 og regn på søndag, men merk mine ord i morgen er det 30 på søndag og regn på mandag og sånn fortsetter det. Er meteorologi bare ren gjetting?

• Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kom tilbake fra Marokko for ett par uker siden. 

28grader natte temperatur. Og opp i 48 og 49grader på dagtid. Knapt under 38 grader på dagtid. Nesten 50 var insane, min kropp responderte med gåsehud.. 48 og 49 ved overskyet. Ikke aircondition engang. Men en HELT annen oppførsel i solen. 

28 er deilig, om man lever rett. 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1859752-vi-som-elsker-varmen/#comments

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...