nordlending Skrevet 20. juli #21 Skrevet 20. juli Hvis det snart er 2 år siden sist service har du vel ikke fulgt serviceintervallene?
AnonymBruker Skrevet 20. juli #22 Skrevet 20. juli Jeg pleier å skifte olje hver høst. Også mye små kjøring. Anonymkode: 7d6da...1f3
Tiuren Skrevet 21. juli #23 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 23.11): Hehe, og du tror vel også at meldingen går bort av seg selv om man bytter olje? Tro om igjen du smarting! Anonymkode: f6552...bd9 Den meldingen tror jeg man kan resette fra bilen, trenger ingen tilkoblet enhet for å gjøre det. De fleste "nyere" biler tilpasser oljeskift intervallet etter kjøremønster, og kjører oljen maksimalt. Når den sier "bytt", da må man bytte.
TBL12 Skrevet 21. juli #24 Skrevet 21. juli Tiuren skrev (57 minutter siden): Den meldingen tror jeg man kan resette fra bilen, trenger ingen tilkoblet enhet for å gjøre det. De fleste "nyere" biler tilpasser oljeskift intervallet etter kjøremønster, og kjører oljen maksimalt. Når den sier "bytt", da må man bytte. På en del modeller enkelt å resette. Men, kan være uheldig å resette og glemme oljeskift ikke er utført. (Har helt sikkert hendt.)
Sander33 Skrevet 23. juli #25 Skrevet 23. juli Absolutt. Mye småkjøring har du. Det sliter mye. Samt de skift intervallene er altfor lange. Norge har mye kulde og hardt klima med mye kalde kaldstart. Selv Subaru definerer Norge som økt vedlikehold med hyppigere oljeskift pga temperaturene våre. Samme med å trekke mye tungt.
Gentleman59 Skrevet 23. juli #26 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 20.00): Passat 2014 modell, fulgt aller service og eu kontroll. Kun en eier før meg. Har hatt bilen i 5 år. Kjører lite. Ny eu kontroll er sommer 2026. Siste service var høst 2023. Nå får jeg på displayet, skift olje om 30 dager. Bør jeg ha service nå? Kjører ca 3-4 km om dagen og tur/retur (6 timer til sammen) til fjellet ca 6 ganger i året. Anonymkode: 74286...7fa M66: Mange har påpekt det; oljeskift hvert år. Bestill service nå. Mekonomen er godt nok for en slik bil.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #27 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 23.47): Kan legge til at siden du kjører så lite så øker faktisk sjansen for at noe ryker uten varsel. Biler er laget for å brukes. Lite bruk kan drepe en bil, noe som gjør service ekstra viktig. Som skrevet lenger opp. Om du bare kjører 3-4 km pr dag begynn å gå eller sykle. Er du normalt frisk er det gangavstand i Norge, med mindre det er ordentlig drittvær. Skremmer meg at så mange kjører rundt og tror at så lenge bilen går gjennom PKK (EUkontroll) er bilen trygg. Er så ekstremt mye som ikke oppdages på PKK som dem vil se på en normal service. Anonymkode: 43342...730 3-4 km er da vitterlig ikke gangavstand. Ligger butikken 3-4 km unna (som den gjorde der jeg vokste opp), så går man ikke den strekningen, man kjører. Sykkel til nød, med mindre man skal storhandle Anonymkode: 81fa6...857
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå