Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper sjelden noe, men  kan kjøpe forbruksvarer som vokslys, brente mandler og karameller. Kanskje en julekake. Vi har ellers nok eiendeler.

Anonymkode: a9b9c...4fb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har kjøpt de siste årene er julepynt (feks tova/ull dompapp), eller dørkrans. Og brente karameller. 
Keramikk kunne vært aktuelt, eller glasspynt. Eller håndmalte krus. Men for all del ikke en lyslykt med Decopauge av printede bilder eller servietter. Har lagd altfor mye av det i oppveksten og mamma lager stadig det på feks tennbrikett-bokser.

Anonymkode: e9aa1...458

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke jeg har vært på det siden 80-tallet.. da kjøpte jeg en malt stein 😅 

Vet ikke helt hva jeg hadde kjøpt i dag.. kakestykke mens jeg var der.. Ragger er sikkert en god salgsvare, er ikke alle som strikker det.. jeg selv strikker alt mulig til meg selv unntatt ragger. Sånn sett er det sikkert greit med sjal eller lignende også. Personlig er jeg superkresen da, så vet ikke helt.. raggene er det ikke så nøye med. 

Småkaker, ikke nødvendigvis julekaker, er også aktuelt for en som ikke orker bake.

• Hjerte 1
Skrevet

Litt opp og med. Har funnet fine julegaver på flere julemesser. Ellers tar jeg en del lodd 

AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (På 15.7.2025 den 22.44):

Hvem tenker på jul, midt i sommerferien 🙊🙈🙉

De som skal strikke og lage ting?😊

Anonymkode: b243b...ed2

AnonymBruker
Skrevet

Strikkede ting, julekaker, kjøkkenforkle, duk, grytekluter, annet.

Anonymkode: b243b...ed2

AnonymBruker
Skrevet

Her starter jeg produksjon av neste julemesse allerede i januar, så jeg tenker på det hele året.

Anonymkode: 98c5d...d45

Skrevet

Brente mandler, julepynt, kunsthåndverk (keramikk, steingods, trevarer), skinnfeller, kanskje smykker (ikke sånne glorete greier med masse hengende perler).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 16.46):

di jeg har vært på har bare gammel drit eller hjemmelagde ting som ikke er noe serlig fint

jeg savner julepynt på di messene hva er vitsen med å ha julemesse uten noe som har med jula og gjøre 

Anonymkode: 556b1...7da

Jeg kjøper alltid julepynt. Nå sist noen nydelige kuler i Praha, som minner om de vi hadde i barndommen - handlagde og malte. Har også sjarmerende weinachtspyramide i Tyskland. Heklet og strikket fra Krakow...  Hvilke steder har du vært? 

Anonymkode: e5dec...142

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte på sommer rundt jul også. 

Kjøpte ribbe til en rimelig pris, som har blitt til nydelig mat fra grillen i sommer (til en kilopris som er en brøkdel av "grillmat"). Booket reise og opphold i god tid, mens utvalget ble godt og prisene var ok. Og hadde noen tanker rundt hva vi skulle handle til uteplassen og hvilke prosjekter vi skulle ta tak i når. 

Anonymkode: e5dec...142

Skrevet

Jeg går ikke på julemesser. Jeg pynter ikke til jul lenger, kort og greit. 

Om jeg skulle kjøpt noe på en julemesse, så hadde det vært en eller annen juleoppsats i en skål til å sette på bordet med levende blomster/planter med juletema og litt granbar og et par juletrekuler innbakt i den. Det er det jeg strekker meg til å når det gjelder julepynting nå til dags.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...