AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Hvor lenge var dere gift? Når begynte dere å tenke at dette ikke skulle gå? Hvor langt tid tok det før det begynte å bli dårlig til dere ble separert? hilsen singel, håpefull og nysgjerrig. Anonymkode: 2bdaa...f8f
Daisy-love Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli Jeg håper ikke du håper på at noen som er i et forhold skal bli singel? Det finnes andre der ute 💛 4 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli Daisy-love skrev (Akkurat nå): Jeg håper ikke du håper på at noen som er i et forhold skal bli singel? Det finnes andre der ute 💛 Nei da, jeg bare håper at jeg selv finner meg dem rette, gifter meg og at det blir et bra ekteskap. Nå hører jeg om så mange skilsmisser at jeg har vansker for å tro at det varer veldig lenge i vår tid. Greit å vite noe om fallgruvene. Anonymkode: 2bdaa...f8f 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Han lå med så mange som ikke var meg... Anonymkode: a2de2...f4d 1 4 2
Daisy-love Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei da, jeg bare håper at jeg selv finner meg dem rette, gifter meg og at det blir et bra ekteskap. Nå hører jeg om så mange skilsmisser at jeg har vansker for å tro at det varer veldig lenge i vår tid. Greit å vite noe om fallgruvene. Anonymkode: 2bdaa...f8f Ok sånn ja 😊 En kommer langt med god kommunikasjon. Snakker en ikke sammen så kan det lett bli brudd litt uventet, særlig for den ene. Min eks bare bestemte seg og det kom helt uventet for meg. Jeg trodde vi snakket sammen, selv om jeg visste vi hadde utfordringer, men ikke av de dimensjoner. Han hadde en del skjeletter i skapet, og når de falt ut så gikk han tvert. Han kunne ikke stå i det. Må si at det var utrolig tøft å stå i, men jeg er veldig glad for at det ble sånn. Dette er mange år siden nå da. Jeg lærte masse av det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli 14 år, utroskap fra hans side. Fortalte meg daglig at han elsket meg og kroppen min, men hadde sex med andre. Anonymkode: 0dd65...252 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli 20 år. Dårlig kommunikasjon og mye misforståelser. Vi burde klart å redde forholdet. Har fortsatt følelser for han, men han har ikke følelser for meg. Anonymkode: dd5a9...f2b 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 20 år. Dårlig kommunikasjon og mye misforståelser. Vi burde klart å redde forholdet. Har fortsatt følelser for han, men han har ikke følelser for meg. Anonymkode: dd5a9...f2b felles barn? Anonymkode: 2bdaa...f8f
SPOCA Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Vi tok ut seperasjon litt over ett år etter giftemålet. Jeg visste jeg skulle gå før vi giftet oss. For meg var giftemålet til min eksmann for å komme meg ut av et voldelig forhold. Det fungerte, for da gav han slipp, og jeg klarte å rømme. Jeg traff heldigvis min nåværende mann og livspartner 8 år etter skilsmissen. 3 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli Når hun ikke ga seg å slå, og samtidig mente hun ikke var voldelig. Flott kvinne, utad. Anonymkode: 66b05...5b9 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli #11 Skrevet 13. juli 16 år, alt var relativt bra de første ti årene. Så fikk vi barn, og det raste bare utfor. Han ville fortsette å leve som om vi ikke hadde barn, med mye jobb og reising. Mens jeg følte hele tyngden av familielivet falt på meg. Anonymkode: 0142d...d73 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #12 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når hun ikke ga seg å slå, og samtidig mente hun ikke var voldelig. Flott kvinne, utad. Anonymkode: 66b05...5b9 Vi var sammen i elleve år, gift i 2,5 år til jeg tok ut separasjon. Anonymkode: 66b05...5b9
AnonymBruker Skrevet 13. juli #13 Skrevet 13. juli Vært gift i 20 år og sammen i 25 år. Voksne barn og vi har et godt ekteskap. Fordi vi gir hverandre rom å puste, respekterer hverandre, og samarbeider. Ikke minst kommuniserer vi godt Anonymkode: a9500...05e
AnonymBruker Skrevet 13. juli #15 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vært gift i 20 år og sammen i 25 år. Voksne barn og vi har et godt ekteskap. Fordi vi gir hverandre rom å puste, respekterer hverandre, og samarbeider. Ikke minst kommuniserer vi godt Anonymkode: a9500...05e Hvorfor skal du da skille deg? Anonymkode: 2bdaa...f8f 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli #16 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei da, jeg bare håper at jeg selv finner meg dem rette, gifter meg og at det blir et bra ekteskap. Nå hører jeg om så mange skilsmisser at jeg har vansker for å tro at det varer veldig lenge i vår tid. Greit å vite noe om fallgruvene. Anonymkode: 2bdaa...f8f Prøv ut å være i et forhold før du spør ett så generelt og naivt spørsmål. Har du hatt kjæreste/samboer? Anonymkode: d403c...48c
KaffekoppQueen Skrevet 13. juli #17 Skrevet 13. juli 16 år, ble skilt pgs utroskap og at han sto i en midtlivskrise Forsøkte i tre år, men han viste ingen anger eller bedring Har vært fra hverandre i 6 mnd og han forsøker ukentlig med kontakt 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #18 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vært gift i 20 år og sammen i 25 år. Voksne barn og vi har et godt ekteskap. Fordi vi gir hverandre rom å puste, respekterer hverandre, og samarbeider. Ikke minst kommuniserer vi godt Anonymkode: a9500...05e Underlig grunn for å skille seg. Anonymkode: f2d4c...b46 9
AnonymBruker Skrevet 13. juli #19 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei da, jeg bare håper at jeg selv finner meg dem rette, gifter meg og at det blir et bra ekteskap. Nå hører jeg om så mange skilsmisser at jeg har vansker for å tro at det varer veldig lenge i vår tid. Greit å vite noe om fallgruvene. Anonymkode: 2bdaa...f8f Jeg tror folk forventer og forlanger for mye av andre. Spesielt partner. Og jeg tror de aller fleste (nesten alle) romantiserer de klassiske "normene" som samboerskap og ekteskap. Vel. Det suger å bo sammen med noen. De aller fleste burde teste ut særboerskap. Vi er ikke nødt til å være flokkdyr lenger. I en hektisk og stressende hverdag er det viktig å kunne roe seg ned og være alene. Forhold dør ofte fordi man er sammen hele tiden og aldri får en ordentlig pause. Og mange faller i fellene som "vaner". Eksempel: Hun tar alltid oppvasken/rydder kjøkkenet. Hun vasker alltid klær. Han fikser alltid bil. Han snekrer alltid på hus. De gjør ikke disse tingene sammen, eller om hverandre. Enklete individer ender opp med å ikke gjøre noe som helst, fordi den andre fikser alt. Og der starter helvete. Det kan aldri ordnes opp i. Dette unngår man ved å ikke dele bosted med noen. Men alle tror det er rosenrødt og romantisk. Og så er det for sent. Man må ikke gifte seg i dagens samfunn. De færreste som gifter seg forstår hvilken knipe de setter seg i når de signerer kontrakten. De færreste har papirene for særeie i orden. Og når det ryker, noe det stort sett gjør , så får de problemer. Giftemål tilhører middelalderen. Da kvinner og kvinnenes eiendom ble overført mannen som hans eiendom. Anonymkode: 74539...65b 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #20 Skrevet 13. juli SPOCA skrev (3 timer siden): Vi tok ut seperasjon litt over ett år etter giftemålet. Jeg visste jeg skulle gå før vi giftet oss. For meg var giftemålet til min eksmann for å komme meg ut av et voldelig forhold. Det fungerte, for da gav han slipp, og jeg klarte å rømme. Jeg traff heldigvis min nåværende mann og livspartner 8 år etter skilsmissen. Var da din eksmann klar over "dealen" for giftemål? Var det greit for han med en slik løsning? Anonymkode: 2bdaa...f8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå