Gå til innhold

Svigerdatter fra helvete??

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja, det fungerer vel egentlig ikke for svigerdatter siden hun er avhengig av så sykt mye barnevakt. Da er hun ikke en normal og oppegående mor.

Anonymkode: 6143d...d0f

Jeg tror det heller bunner i at hun ikke var helt klar når hun ble mor. Det er mange som har det sånn, uten at de ikke er normale og oppegående. Noen har litt problemer med å komme igang bare kanskje? 
Det viktigste er at ungene har det bra, og det har dem🙂

Anonymkode: fe833...e4d

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Svigerdatteren min er ei oppegående frisk dame. Hun bare ønsker ikke å jobbe. Jeg vet ikke helt hvorfor egentlig. Men det fungerer for dem, og det holder for meg. 

ts

Oppegående, frisk dame, men jobbet ikke da hun traff din sønn? Hva levde hun av da? Dette henger ikke sammen. Jeg tror du må notere ned alle de nye opplysningene du kommer med, så du ikke motsier deg selv. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det heller bunner i at hun ikke var helt klar når hun ble mor. Det er mange som har det sånn, uten at de ikke er normale og oppegående. Noen har litt problemer med å komme igang bare kanskje? 
Det viktigste er at ungene har det bra, og det har dem🙂

Men merker ikke barna at mor skyver dem unna ved å ha så mye barnevakt? En uke om gangen? Små barn vil helst ha mamma og pappa, og få være mye hjemme hos seg selv. Hvis du passer dem en uke om gangen, henter i barnehage ofte, og passer en dag her og der i tillegg, så lever jo disse små barna som skilsmissebarn med to hjem. 

Blir du forresten bedt om å være barnevakt de ukene far er hjemme også, eller bare når hun er alene med dem?

Syns det er litt rart at du lager et innlegg med overskrift "svigerdatter fra helvete", og så snur til å forsvare henne så veldig. Det er forvirrende 😄

• Liker 1
Skrevet
Hulderen skrev (5 minutter siden):

Oppegående, frisk dame, men jobbet ikke da hun traff din sønn? Hva levde hun av da? Dette henger ikke sammen. Jeg tror du må notere ned alle de nye opplysningene du kommer med, så du ikke motsier deg selv. 

Hvor er drt hun motsier seg selv?

Hun lever på mannens penger og trenger barnepass mer enn en vanlig person gjør. Mao, lat og egoistisk

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hulderen skrev (6 minutter siden):

Jeg motsier ikke meg selv. Når de traff hverandre bodde hun fortsatt hjemme hos foreldrene sine, og min sønn bodde hjemme hos meg. Hva er rar med det? Vi bodde vel alle hjemme hos foreldrene våre før vi flyttet for oss selv? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men merker ikke barna at mor skyver dem unna ved å ha så mye barnevakt? En uke om gangen? Små barn vil helst ha mamma og pappa, og få være mye hjemme hos seg selv. Hvis du passer dem en uke om gangen, henter i barnehage ofte, og passer en dag her og der i tillegg, så lever jo disse små barna som skilsmissebarn med to hjem. 

Blir du forresten bedt om å være barnevakt de ukene far er hjemme også, eller bare når hun er alene med dem?

Syns det er litt rart at du lager et innlegg med overskrift "svigerdatter fra helvete", og så snur til å forsvare henne så veldig. Det er forvirrende 😄

Det at jeg er uenig i måten hun behandler meg på, betyr ikke at jeg må være enig i alle antagelser som blir skrevet her inne. Selvfølgelig forsvarer jeg henne når usannheter blir påstått! 

Ungene er hos meg ca en uke i løpet av måneden når far er på jobb ja. Når far er hjemme er ungene ikke hos meg. 
De gangene jeg henter ungene i barnehagen ellers, så kjører jeg dem hjem til mor. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg motsier ikke meg selv. Når de traff hverandre bodde hun fortsatt hjemme hos foreldrene sine, og min sønn bodde hjemme hos meg. Hva er rar med det? Vi bodde vel alle hjemme hos foreldrene våre før vi flyttet for oss selv? 

Så da er disse to svært unge? Fått barn som 20-åringer? Ingen av dem hadde bodd alene før og fått en gradvis tilnærming til voksenlivet? Og samtidig må din sønn ha hatt en heftig studietid og karriereklatring siden han allerede har en toppstilling i Nordsjøen? Dette henger ikke helt på greip, om de ikke bodde hjemme til langt ut i 20-årene. Og da er det pussig at hun aldri har vært i jobb. Håper noen tar en alvorsprat med svigerdatteren din om kvinnefella 🙃. Hun er helt ute og kjøre om det blir slutt mellom dem. Ingen arbeidserfaring, eier vel ingenting av huset osv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2025 den 20.59):

Ah, så sønnen din skan få ha fri på kveldene når barna er hans ansvar, men mor skal ikke ha en eneste frikveld siden sønnen din er så edel å betale for barnehage på dagtid mens han er borte? 

Anonymkode: 10ae0...16d

TS sier jo ja til å bære barnevakt 9 av 10 ganger. 

AnonymBruker skrev (På 12.7.2025 den 20.59):

Er da helt normalt at den som er bortreist på jobb spør sine egne foreldre om de kan hjelpe med barnevakt om den som er hjemme med barna alene skulle trenge barnevakt noen timer.

Spør på generelt grunnlag kanskje, om de kan hjelpe til med barna innimellom siden han er så mye borte på jobb.

Men det er jo hun som er hjemme med barna som vet når det er behov for barnevakt. Når far er i Nordsjøen i tre uker, så har jo ikke han oversikt over når mor trenger barnevakt.

Og ja, selvsagt kan man si er det begge som trenger barnevakt, siden det er begges barn og  far er mye borte. Men det er jo litt tungvindt om mor først skal ringe far og si hun trenger barnevakt, så ringer far sin mor og spør, og så ringer far tilbake til mor og formidler svaret. Så da er det jo mer naturlig at barnas mor selv tar kontakt med svigerforeldrene.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så da er disse to svært unge? Fått barn som 20-åringer? Ingen av dem hadde bodd alene før og fått en gradvis tilnærming til voksenlivet? Og samtidig må din sønn ha hatt en heftig studietid og karriereklatring siden han allerede har en toppstilling i Nordsjøen? Dette henger ikke helt på greip, om de ikke bodde hjemme til langt ut i 20-årene. Og da er det pussig at hun aldri har vært i jobb. Håper noen tar en alvorsprat med svigerdatteren din om kvinnefella 🙃. Hun er helt ute og kjøre om det blir slutt mellom dem. Ingen arbeidserfaring, eier vel ingenting av huset osv.

De er ikke ekstremt unge nei 😃 Min sønn bodde i egen leilighet her i mitt hus, hun valgte av egne grunner å bo hos foreldrene sine til de flyttet sammen. 
Først flyttet hun hit, så flyttet de til huset de nå bor i.

De er godt gift nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det at jeg er uenig i måten hun behandler meg på, betyr ikke at jeg må være enig i alle antagelser som blir skrevet her inne. Selvfølgelig forsvarer jeg henne når usannheter blir påstått! 

Ungene er hos meg ca en uke i løpet av måneden når far er på jobb ja. Når far er hjemme er ungene ikke hos meg. 
De gangene jeg henter ungene i barnehagen ellers, så kjører jeg dem hjem til mor. 

Må bare rette opp i noe:

det hender de tar en date-night når far er hjemme, og da passer jeg selvfølgelig barna. Men i det store og hele har de ikke barnevakt når far har fri fra jobb.
Det er viktig å få være kjærester også, ikke bare mamma og pappa. 🙂 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2025 den 9.41):

Hvorfor er den oppbrukt? Er du uenig i at det er mer naturlig i at ts sin sønn spør son egen mor om å være barnevakt når DE tydeligvis trenger barnevakt (hvis det kun var svigerdatteren som trengte barnevakt kunne vel ts sin sønn passet sine egne barn) .

Enig i at de fleste alltid angriper mannen,( han er jo alltid syndebukken..) .men alle familier er ulike og har ulik bakgrunn. Det har alltid tidligere vært mest naturlig at mor ordner med organiseringen med barna og derfor er ikke sønnene oppdratt til å være like deltagene i barnenes aktiviteter før nå. Hun spurte nok svigermor om pass siden sønnen nok var i jobb eller ute på noe annet, det er det logiske svaret på spørsmålet ditt. Og siden han ikke evt er hjemme så ble det naturlig for henne å spørre svigermor. Hvorfor skulle hun ikke det når de er i "familie"

Anonymkode: 8a7f8...67f

• Nyttig 1
Skrevet

I HI skriver du for det meste at «de» trenger hjelp, ikke at «hun» trenger det. Jeg tror du er et troll, for du har tilpasset historien din til svarene underveis.

Anonymkode: 8972e...4f9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De er ikke ekstremt unge nei 😃 Min sønn bodde i egen leilighet her i mitt hus, hun valgte av egne grunner å bo hos foreldrene sine til de flyttet sammen. 

De er godt gift nå. 

Og hun var altså aldri i jobb før de fikk barn heller?

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

I HI skriver du for det meste at «de» trenger hjelp, ikke at «hun» trenger det. Jeg tror du er et troll, for du har tilpasset historien din til svarene underveis.

Anonymkode: 8972e...4f9

Ok🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og hun var altså aldri i jobb før de fikk barn heller?

Nei, eller jo, hun jobbet som ringevikar en liten periode der jeg jobber. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, eller jo, hun jobbet som ringevikar en liten periode der jeg jobber. 

Du er virkelig ikke redd for at svigerdatter skal kjenne deg igjen så mye detalj-info du kommer med…😅  

trollemor 🧌🧌🧌🧌

Anonymkode: d486c...a15

• Liker 2
Skrevet

Jeg heiet på deg i starten av denne tråden, men nå tror jeg som mange andre at dette er tull. Du har gitt opplysninger som gjør at alle på hjemstedet ville ha kjent dere igjen om dette var sant.

Sønn, sjef for noe gassgreier i Nordsjøen. Bodde i leilighet i huset ditt.

Du jobber nok i helse eller barnehage siden svigerdatter en gang var ringevikar på din arbeidsplass

Sønn og svigerdatter har to små barn i barnehage

Du passer barna fast en uke hver mnd

Du var alene med tre barn fra minste var to mnd

Og sikkert flere opplysninger.

Om dette ikke er trolling, så husk at sikkert nære venner og familie av både deg, sønn og svigerdatter kommer til å lese dette. Pluss barnehageansatte osv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han jobber som Leder innen gassutvinning. 

ts

Leder med stor L...

Anonymkode: 028b8...7d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De er godt gift nå. 

Og du mener fortsatt at hun er frisk og oppegående, når hun bodde hjemme hos foreldrene uten inntekt til hun ikke lenger var ung? Oppegående kan hun være, men neppe frisk. Hun er nok ufør siden hun hverken makter å jobbe eller å ha barna sine på fulltid. Og du kaller henne «fra helvete» …

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2025 den 7.16):

Jeg har en svigerdatter med voldsomme prinsessefakter. Hvertfall syns jeg det, men mulig jeg er på bærtur…? 
Hun er superhyggelig og grei hver gang hun trenger noe eller trenger hjelp til noe. Sier jeg nei til noe hun ber om så snur hun tvert. Da blir det plutselig veldig vanskelig å få svar på ting, og hun svarer kort og surt. Svarer man ja derimot, så fortsetter hun å være hyggelig til hjelpen er ferdig gitt. 
For eksempel hvis de trenger barnepass en dag/helg, da raser det inn med hjerter og koselige meldinger i innboksen min. Passer det ikke for meg den dagen/helgen  så blir det radiosilence med null meldinger etter mitt svar. 
Jeg hjelper når jeg kan, passer ungene stort sett hver gang de spør, og sier som regel ja, men jeg kan jo ikke alltid stå klar til å hjelpe heller…? 
Jeg føler ikke jeg kan ta det opp med hverken henne eller sønnen min, for jeg ønsker ikke å lage noe drama. Men jeg føler meg utnyttet og at hun prøver å manipulere meg, og denne følelsen er ikke noe god. 

Altså om du sier at det ikke passer, så svarer hun ikke? Synes jo det er litt ufint av henne. Hun burde jo sendt et svar ala: "Hei, det går bra. Takk for beskjed!" Gjerne med et hjerte 😊. Enig i at det å ikke svare i det hele tatt kan virke litt passivt aggresivt. Vet ikke helt om det er direkte prinsesse-fakter om det er det eneste hun gjør, men er jo ikke så hyggelig måte å respondere på. Skjønner at du reagerer på det, og blir lei deg. Er ikke sikkert svigerdatteren din mener noe vondt med det, men skjønner veldig godt  du tolker det sånn. Det hadde trolig jeg også kunne gjort.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...