Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hvert sammen med en jeg tror er narsist i 15 år. har hatt av og på forholde der han stadig avlyste meg og ville ha meg tilbake. 

På grunn av traumebånd har jeg holdt ut og elsket/hatet denne fyren. Han har hvert voldelig mot meg fysisk og pysisk misbrukt meg utnyttet meg, lurt meg og manipulert meg. 

Jeg har tenkt å stå opp for meg selv og annmelde denne mannen. Vi har et felles barn sammen og jeg er alltid utrygg når han har samvær med barnet. 

Hvordan gikk dere fram med annmeldes. Kan noen dele sin erfaring? :)

Anonymkode: e04a8...648

AnonymBruker
Skrevet

Er dere rusmisbrukere?

Anonymkode: 58924...78c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er dere rusmisbrukere?

Anonymkode: 58924...78c

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har hvert sammen med en jeg tror er narsist i 15 år. har hatt av og på forholde der han stadig avlyste meg og ville ha meg tilbake. 

På grunn av traumebånd har jeg holdt ut og elsket/hatet denne fyren. Han har hvert voldelig mot meg fysisk og pysisk misbrukt meg utnyttet meg, lurt meg og manipulert meg. 

Jeg har tenkt å stå opp for meg selv og annmelde denne mannen. Vi har et felles barn sammen og jeg er alltid utrygg når han har samvær med barnet. 

Snakk med politiet så får du veiledning.

Psykisk vold er meget vanskelig å bevise med mindre du har lydopptak. Som regel godtas dette ikke som bevis med mindre det er av en såpass grov karakter at det er mistanke om omsorgssvikt.

Håper du har bilde av fysisk vold som er begått mot deg. Evt fått dette dokumentert på legevakt eller lignende. 

Ønsker deg lykke til 🤞 

Anonymkode: a039a...781

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Snakk med politiet så får du veiledning.

Psykisk vold er meget vanskelig å bevise med mindre du har lydopptak. Som regel godtas dette ikke som bevis med mindre det er av en såpass grov karakter at det er mistanke om omsorgssvikt.

Håper du har bilde av fysisk vold som er begått mot deg. Evt fått dette dokumentert på legevakt eller lignende. 

Ønsker deg lykke til 🤞 

Anonymkode: a039a...781

Det er akkurat de jeg ikke har 😞 hadde aldri tenkt tanken på å skaffe bevis ville bare skjule det. Men jeg har noen meldinger der han selv skriver om volden han hadde påført meg så jeg håper det hjelper.  

tusen takk! 🌸

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis man skal anmelde noen bør man være sikker på at man har enten vitner eller bevis.

Har du vært innlagt på sykehus eller vært til lege med skader som han har forvoldt? Har noen sett han være voldelig? 

Har han vært voldelig med barnet deres tidligere?

Det første du gjør er å dra til politiet for. snakke med dem. Du trenger ikke å anmelde den første gangen du snakker med dem, og alle jeg vet om som har hatt slike samtaler er bestandig blitt behandlet veldig bra og har fått gode råd. 

Om det ikke blir anmeldelse av det, høres det absolutt ut som at du bør gå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I en politianmeldelse, må du fokusere på frykten for han. Du må heller overdrive enn å trekke fra alle de tingene han har gjort mot deg. Det er også litt enklere å få besøk og kontaktforbud hvis du ikke krysser av på "erstatningskrav".

Uansett så er det enormt belastende å anmelde, dessverre. Det er du som må bevise, følge opp evt brudd på restriksjoner han kan få. Du har heller ikke krav på advokat, men det har han. 

Lykke til 

Anonymkode: 0b4fa...5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...