AnonymBruker Skrevet 12. juli #81 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg stopper alltid for GÅENDE over fotgjengerfelt. Jeg har aldri intensjoner om å stoppe for syklister som ikke går av sykkelen. Jeg gir tydelig signal om at jeg ikke har noen planer om å stoppe for syklistene. Jeg kjører de selvsagt ikke ned, og kjører de likevel ut foran meg, så bråbremser jeg og legger meg på hornet noen sekunder. Anonymkode: d953d...ca9 Vi har et gangfelt her, med 40-sone på veien, uten fortau på noen av sidene, det er i nærheten av en skole, og i det gangfeltet har bilistene 100% vikeplikt for syklistene. Barna suser over det gangfeltet på sykkel og alle i nærområdet vet at i dette gangfeltet er det syklistene som har forkjørsrett. Du ville nok fått en saftig bot med den oppførselen der i dette gangfeltet, for politiet har ofte kontroller der fordi mange bilister lever i den villfarelse at syklister alltid har vikeplikt i gangfelt. Anonymkode: 405dc...dea
AnonymBruker Skrevet 12. juli #82 Skrevet 12. juli Jeg stopper IKKE for syklister. Anonymkode: 23461...0d2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #83 Skrevet 12. juli NakenPanda skrev (18 minutter siden): Du høres vanskelig ut Kanskje du burde prøve det. Anonymkode: f5831...569
AnonymBruker Skrevet 12. juli #84 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du seier man skal gå av sykkelen og vente på grønn mann. Ikke alle plasser har grønn mann. Og en bilist SKAL stoppe, de har vikeplikt. Dermed skal en fotgjenger kunne gå ut i veien uten å vente på noe som helst uten å bli påkjørt. Dette forstår de fleste, utenom de ts snakker om(og jeg også nevnte). Anonymkode: f14aa...c5b Poenget gikk åpenbart et godt stykke over hodet på deg… Og selv om det ikke er ulovlig for en fotgjenger å gå på rødt hjelper det lite når man dør fordi man «ikke skal vente på noe som helst» Anonymkode: ff5f7...3be 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #85 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg går mye og opplever aldri at bilister ikke stopper. Anonymkode: a239f...56d Imponerende! Jeg bor i en av drabantbyene i Oslo, går ca. 1 km til og fra barnehagen hver dag, har trillet mye med barnevogn i to omganger, og går generelt mye. Jeg stopper ALLTID opp og signaliserer TYDELIG at jeg skal over, for jeg opplever stadig vekk, og oftere, at bilister hverken ser den ene eller andre veien før de kjører over fotgjengerfeltet ved barneskolene og ved innkjøringen til en av de største barnehagene og en ungdomsskole. Attpåtil har en håndfull sittet og tastet på mobilen sin – godt synlig for meg, som de aldri ser. De tror åpenbart de har fullstendig kontroll siden de kjører i en 30-sone... Er det én ting jeg terper på med barna er det at de ALDRI skal stole på at sjåfører 1) følger med og ser dem eller 2) bryr seg og tar hensyn om de faktisk ser dem. Du kan ha så rett du bare vil som myk trafikant, men det spiller liten rolle om resultatet er at du blir drept eller skadet for livet av en idiotsjåfør som burde mistet lappen for lenge siden. Anonymkode: 71291...318 3
NakenPanda Skrevet 12. juli #86 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kanskje du burde prøve det. Anonymkode: f5831...569 Jeg foretrekker å ikke dø for et latterlig prinsipp nei takk
AnonymBruker Skrevet 12. juli #87 Skrevet 12. juli Jeg levde i den tro at bilister stoppet for gående før jeg flyttet til byen jeg bor nå. Her er det 50/50 om de stopper, når man står å ventet på å gå over veien. Å ikke noe snakk om å bare gå ut i veien her altså. Står å venter på at bilene skal stoppe, men er som at de ikke enser at man står der overhode 🥴 Anonymkode: 95f75...7d2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #88 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har dere som kjører bil noen gang hørt om at man faktisk skal stoppe for folk som skal over fotgjengerfelt? Noen kjører som om de har glemt alt de lærte den dagen de tok lappen. Jeg blir så forbanna! 😡 Hvordan kan man bare kjøre rett forbi uten å stoppe? Er dere i det hele tatt klar over konsekvensene????? Hva tror dere politiet hadde sagt hvis de så en slik type kjøring? Da hadde dere som faktisk gjør dette, ikke vært så tøffe like etterpå, altså. Anonymkode: c8ba0...427 Fotgjengere skal heller ikke bare dure ut i veien, eller slenge barnevognen ut foran seg før de selv har sett seg om…. Selv om det er vikeplikt for bilen, så skal fotgjengerne også sikre seg at bilføreren ser en! Vi er mennesker alle sammen, og gjør handlinger deretter. Ingen klarer å aldri gjøre feil! Anonymkode: 431ca...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #89 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Du er en av de som gjør at jeg hater dette forumet. Du velger å lese det du ønsker, og glatt ignorerer alt annet som ikke passer inn i ditt narrativ. Håper du tråkker på lego hver dag resten av ditt liv. Diskuterer ikke med folk som deg. Hade bra. Anonymkode: 7f4b1...90f Føler du deg bedre nå som du har ønsket meg vondt? Du virker veldig stresset og ulikevektig. Kanskje ta noen timer med kjørelærer til du for ro nok til å kjøre avslappet og trygt? Et velment råd. Anonymkode: a81f7...f3b
AnonymBruker Skrevet 13. juli #90 Skrevet 13. juli NÅR VI FØRST ER I GANG! DERE SOM IKKE SKAL OVER GANGFELTET! KAN DERE GI BLANKE FAEN I Å GÅ SÅ NÆRME SÅ VI BILISTER TROR DERE SKAL OVER, NÅR DERE IKKE SKAL!!! FAENS IDIOTER Anonymkode: b0617...3b1 1
Maskinfører Skrevet 14. juli #91 Skrevet 14. juli Refleksvest er lurt om høsten/vinter,n se opp for svarte ninjar 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #92 Skrevet 14. juli Folk har blitt sløve til og stoppe, mange ser ofte helt andre veier en jeg som står på siden. Jeg tørr ikke gå over før jeg vet med sikkert dem har stoppet. Syklister derimot bare kommer i full fart rett ut i overgangsfeltet, og blir nesten sinna om noen bråbremser. Men dem holder på og kjøre ned fotgjengere på fortauene også i full fart. Så jeg er mere redd for og bli kjørt ned av en syklist/ el sparkesykkel en en bil i overgansfelte for og si det sånn Anonymkode: 55bcd...2cd 1
sofie777 Skrevet 14. juli #93 Skrevet 14. juli Maskinfører skrev (7 timer siden): Refleksvest er lurt om høsten/vinter,n se opp for svarte ninjar Reflekser i seg selv er greit nok, spesielt de harde. Mange vet ikke at reflekser går ut på dato og tøyreflekser går ut fortere enn de gamle, harde. Etter noen år (så lite som 4-5?) er enkelte dårlige/billige reflekser ikke så mye bedre enn å gå uten. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #94 Skrevet 14. juli sofie777 skrev (3 timer siden): Reflekser i seg selv er greit nok, spesielt de harde. Mange vet ikke at reflekser går ut på dato og tøyreflekser går ut fortere enn de gamle, harde. Etter noen år (så lite som 4-5?) er enkelte dårlige/billige reflekser ikke så mye bedre enn å gå uten. I tillegg er det mange som bærer refleksen sin (ofte ental) på en måte så den er lite synlig. Alle bilister jeg kjenner syns det er drittskummelt å møte mørklagte gående langs veien. Men overraskende mange av samme bilister overfører ikke dette til selv å bruke gode velplasserte reflekser. Anonymkode: a81f7...f3b
Maskinfører Skrevet 14. juli #95 Skrevet 14. juli sofie777 skrev (8 timer siden): Reflekser i seg selv er greit nok, spesielt de harde. Mange vet ikke at reflekser går ut på dato og tøyreflekser går ut fortere enn de gamle, harde. Etter noen år (så lite som 4-5?) er enkelte dårlige/billige reflekser ikke så mye bedre enn å gå uten. Ja det er sant har ett par sånne hengende i gangen også reklame fra en bank som ikke eksisterer nå stemmer det at reflekser slites av i vask
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå