AnonymBruker Skrevet 12. juli #61 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg forklarte nettopp hvorfor dette ikke stemmer. Anonymkode: 405dc...dea Du får gi beskjed til Statens Vegvesen at du vet mer om regelverket for syklister som sykler over gangfelt enn de selv gjør. https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/langs-veien/trafikkregler/trafikkregler-for-syklister/ Bilister har IKKE vikeplikt om du sykler over gangfeltet. Som syklende regnes du som KJØRENDE. Kjører du over gangfeltet HAR IKKE BILISTEN VIKEPLIKT FOR DEG. Anonymkode: f8bb0...e5b 1 2
mommyaka Skrevet 12. juli #62 Skrevet 12. juli Enig med ts. Jeg er selv gående og kjørende Her vi bor er det skole og barnehage og en del overgangsfelt. Bilene her gidder ikke stoppe.. kan si at her vi bor hadde politi fått mye penger. De vet heller ikke hva vikeplikt er Jeg har lært barna og ikke gå over får bilene stoppe...har hat så mange ganger der vi nesten har blitt overkjørt midt i gang overfor feltet. Og ja vi viser tegn etc 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #63 Skrevet 12. juli Var på jobb klokka 3 natt til igår, og kjørte i et boligfelt. Så en mann som skulle over fotgjengerovergangen, så jeg stoppet. Han så forvirret ut fordi jeg stoppet for han midt på natta med ingen trafikk. Men det er trafikkreglene, da. Barn på sparkesykkel derimot... Forstår ikke at det ikke skjer flere ulykker. Jeg er på vakt, men plutselig spretter de frem fra alle mulige kanter. Men de råkjører helt til den dagen de kommer i en ulykke. Anonymkode: 2a5f4...fa8 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli #64 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis ikke du takler slike hverdagslige uoversiktlige situasjoner bør du levere inn lappen. På ingen måte uenig i at mange trafikanter (både gående, syklende og bilister) burde følge mye bedre med, men det det er du som velger å kjøre bilen som potensielt kan drepe og der med kommer det ekstra ansvaret på deg. Barn, dyr og surrete irriterende voksne kan når som helst havne i veien foran bilen din. Slik er det bare. Når du da ikke takler hverdagslige kjøresituasjoner slik du beskriver over på en god måte burde du slutte å kjøre bil. Anonymkode: a81f7...f3b Hvor faen har du i fra at jeg ikke takler det? Har hørt kjørt den veien hver dag, flere ganger om dagen i 8 år nå. Aldri kjørt på verken barn, dyr eller andre folk. Anonymkode: 7f4b1...90f
AnonymBruker Skrevet 12. juli #65 Skrevet 12. juli Ikke gå over veien før bussen har kjørt. "Gammel regel" Anonymkode: 94c0a...35b
AnonymBruker Skrevet 12. juli #66 Skrevet 12. juli Jeg stopper alltid for GÅENDE over fotgjengerfelt. Jeg har aldri intensjoner om å stoppe for syklister som ikke går av sykkelen. Jeg gir tydelig signal om at jeg ikke har noen planer om å stoppe for syklistene. Jeg kjører de selvsagt ikke ned, og kjører de likevel ut foran meg, så bråbremser jeg og legger meg på hornet noen sekunder. Anonymkode: d953d...ca9 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #67 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor faen har du i fra at jeg ikke takler det? Har hørt kjørt den veien hver dag, flere ganger om dagen i 8 år nå. Aldri kjørt på verken barn, dyr eller andre folk. Anonymkode: 7f4b1...90f At du roper om det og beskriver det som særdeles uoversiktlig for deg. I sånn grad du ikke klarer å opprettholde basale trafikkregler. Andre syns situasjonen du beskriver er hverdags i sentrale bystrøk. Der må man rett å slett lære seg å takle det er andre trafikanter og at de kan oppføre seg irrasjonelt. Anonymkode: a81f7...f3b
AnonymBruker Skrevet 12. juli #68 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At du roper om det og beskriver det som særdeles uoversiktlig for deg. I sånn grad du ikke klarer å opprettholde basale trafikkregler. Andre syns situasjonen du beskriver er hverdags i sentrale bystrøk. Der må man rett å slett lære seg å takle det er andre trafikanter og at de kan oppføre seg irrasjonelt. Anonymkode: a81f7...f3b Du er en av de som gjør at jeg hater dette forumet. Du velger å lese det du ønsker, og glatt ignorerer alt annet som ikke passer inn i ditt narrativ. Håper du tråkker på lego hver dag resten av ditt liv. Diskuterer ikke med folk som deg. Hade bra. Anonymkode: 7f4b1...90f 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #69 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Bestem deg a. Er det alltid fotgjengerens skyld, eller alltid bilen bak deg? Aldri noen gang din skyld, iallefall PS: Man skal alltid kjøre tilpasset omgivelsene. Du skal være forberedt på å stoppe for noe uforutsigbart når som helst, det kan være et barn, et dyr, en sykkel, bil. Det ER førerens feil om man kjører på noen. Og jeg tipper du kjører som en jævla gris. Anonymkode: 1256a...2e6 Selv om du har retten på din side, hjelper det lite på skaden som oppstår eller i verste fall om du dør som føler av påkjørselen. For eksempel ikke bråsnu deg og plutselig kast deg ut i gangfeltet. Jævlig dumt uansett. Anonymkode: a239f...56d
AnonymBruker Skrevet 12. juli #70 Skrevet 12. juli Hensatt skrev (15 timer siden): Er jo du som får den største straffen ved å bli påkjørt. Uavhengig av om det er fører som får skylden mener jeg det bør være forbudt å gå ut foran en bil selv om det er fotgjengerfelt og bil som skal stoppe. Jeg går alltid i vanlig spadetaket, at bilister setter opp fart for å slippe å stoppe er ikke min skyld at de må bråbremse Anonymkode: f5831...569
AnonymBruker Skrevet 12. juli #71 Skrevet 12. juli NakenPanda skrev (3 timer siden): Er ikke sikkert de får noe straff hvis du springer som en idiot ut i trafikken uten overgang, lykke til ned oppdrag "2 ødelagte bein" da Springer nei, går i vanlig fart, men jeg stopper ikke Anonymkode: f5831...569
Seff Skrevet 12. juli #72 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nå spinner du ting fullstendig ut av proposjoner, TS. Dette er IKKE et stort problem, bilister flest stopper naturligvis for gående på fotgjengerfelt Anonymkode: ff5f7...3be Enig, jeg tror faktisk aldri jeg har sett noen som ikke har stoppet for fotgjengere ved fotgjengerfelt. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #73 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var på jobb klokka 3 natt til igår, og kjørte i et boligfelt. Så en mann som skulle over fotgjengerovergangen, så jeg stoppet. Han så forvirret ut fordi jeg stoppet for han midt på natta med ingen trafikk. Men det er trafikkreglene, da. Barn på sparkesykkel derimot... Forstår ikke at det ikke skjer flere ulykker. Jeg er på vakt, men plutselig spretter de frem fra alle mulige kanter. Men de råkjører helt til den dagen de kommer i en ulykke. Anonymkode: 2a5f4...fa8 Barn har ikke noe på sparkesykkel i trafikken å gjøre. De er ikke gamle nok til å tenke konsekvenser og det går for raskt. Har sett mange potensielt farlige situasjoner. Anonymkode: a239f...56d 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #74 Skrevet 12. juli Hensatt skrev (17 timer siden): Som fotgjenger opplever jeg omtrent daglig at bilister ikke stopper. Og da er det ikke snakk om tvilstilfeller, men jeg står gjerne med en fot uti veien. Ofte ser bilistene bare dumt på meg eller trekker på skuldrene. Jeg mener dette er et kjempeproblem. En annen ting kan ta opp når vi er inne på trafikksikkerhet er alle som sitter med mobilen i fanget når de kjører. Ser det lyser opp i ansiktet og blikket går ned hele tiden. Jeg går mye og opplever aldri at bilister ikke stopper. Anonymkode: a239f...56d 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #75 Skrevet 12. juli Her i byen hender det at jeg ser at biler ikke stopper for fotgjengere. Har opplevd selv at en buss i rute kjørte på rødt lys da jeg var på vei over gata og hadde grønn mann. Skikkelig skummel opplevelse. Anonymkode: 1a53e...5be 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #76 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vennligst gå av sykkelen før over fotgjengerfelt. Og vent på grønn mann Anonymkode: e953d...661 Er ikke alle forgjengerfelt som har grønn mann. Man skal gjerne over veien utenfor byen også. En gang opplevde jeg å gå over fotgjengerfeltet. Da jeg hadde kommet halvveis begynte bilen jeg stod rett fremfor å kjøre. Jeg måtte hoppe tilbake for å ikke bli påkjørt. Anonymkode: f14aa...c5b 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #77 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke alle forgjengerfelt som har grønn mann. Man skal gjerne over veien utenfor byen også. Anonymkode: f14aa...c5b Og da venter man åpenbart ikke på grønt lys. Hva er denne teskje-mentaliteten for noe? Anonymkode: ab20d...988 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #78 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du får gi beskjed til Statens Vegvesen at du vet mer om regelverket for syklister som sykler over gangfelt enn de selv gjør. https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/langs-veien/trafikkregler/trafikkregler-for-syklister/ Bilister har IKKE vikeplikt om du sykler over gangfeltet. Som syklende regnes du som KJØRENDE. Kjører du over gangfeltet HAR IKKE BILISTEN VIKEPLIKT FOR DEG. Anonymkode: f8bb0...e5b Så du det jeg skrev om skilting, som et eksempel på vikepliktregler som SVV selv har utformet? Ikke min feil at kommunikasjonsavdelingen i SVV ikke er oppdatert på egne regler. Lykke til i trafikken med din holdning, det kan koste deg dyrt. Og, du får ikke mer rett om du skriver med store bokstaver, det viser bare at du ikke har spesielt mye matnyttig å komme med. Anonymkode: 405dc...dea
NakenPanda Skrevet 12. juli #79 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Springer nei, går i vanlig fart, men jeg stopper ikke Anonymkode: f5831...569 Du høres vanskelig ut
AnonymBruker Skrevet 12. juli #80 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Og da venter man åpenbart ikke på grønt lys. Hva er denne teskje-mentaliteten for noe? Anonymkode: ab20d...988 Du seier man skal gå av sykkelen og vente på grønn mann. Ikke alle plasser har grønn mann. Og en bilist SKAL stoppe, de har vikeplikt. Dermed skal en fotgjenger kunne gå ut i veien uten å vente på noe som helst uten å bli påkjørt. Dette forstår de fleste, utenom de ts snakker om(og jeg også nevnte). Anonymkode: f14aa...c5b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå