Lili-S Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Hva er årsaken til at Tv2 går ut med navn og bilde på drapsdømt kvinne og VG anonymiserer…? 1
Lærke Skrevet 11. juli #2 Skrevet 11. juli Det står forklart hvorfor TV2 velger å gå ut med navn i TV2 sin artikkel. Litt ned i artikkelen "Derfor identifiserer TV2 den domfelte kvinnen". Veronica Lystrup (43) dømt for drap og likskjending 3 1
Lili-S Skrevet 11. juli Forfatter #3 Skrevet 11. juli Lærke skrev (7 minutter siden): Det står forklart hvorfor TV2 velger å gå ut med navn i TV2 sin artikkel. Litt ned i artikkelen "Derfor identifiserer TV2 den domfelte kvinnen". Veronica Lystrup (43) dømt for drap og likskjending Ja, jeg leste det. Jeg tenkte kanskje mer på hvorfor ikke vg også «slenger seg med»…
Lærke Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli Lili-S skrev (2 minutter siden): Ja, jeg leste det. Jeg tenkte kanskje mer på hvorfor ikke vg også «slenger seg med»… De vurderer det ulikt
Lili-S Skrevet 11. juli Forfatter #5 Skrevet 11. juli Lærke skrev (1 minutt siden): De vurderer det ulikt Ja, skjønner. Stusser litt likevel… Rart at det evt. er opp til mediene å kunne tolke. Vel, vel… Navn og bilde er nå uansett offentliggjort.
Lærke Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli Lili-S skrev (5 minutter siden): Ja, skjønner. Stusser litt likevel… Rart at det evt. er opp til mediene å kunne tolke. Vel, vel… Navn og bilde er nå uansett offentliggjort. Du kan lese mer om det her: Identifisering i journalistikken | Norsk Redaktørforening
Jegerbaremeg Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli Når det gjaldt han som var siktet i Tengs saken sist, var han også i gapestokk for offentligheten med all info og tideligere historikk delt i alle kanaler. Han ble jo frifunnet. Har faktisk ikke fått med meg denne saken her. 16 år, dvs ute etter 10år. Hvorfor ikke 21 år ved så alvorlig tilfelle? 5
Nettrollet Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli For en sak! Leste et sted at Lustrup regnes som utviklingshemmet, dvs lav IQ. Er ikke det grunn til å ikke offentliggjøre navnet hennes? Ikke at det et synd på henne, altså. 3
Daisy-love Skrevet 11. juli #10 Skrevet 11. juli Det er noe med navnet Veronica.. 🙄 Utover det, en grusom sak. Er for så vidt enig med TV2 om at det er såpass alvorlig at en med dom satt kan dele navn. For de det gjelder så er det jo uansett kjent rundt dem at det er hun som har vært tiltalt, så det har nok vært belastende for familien allerede å stå i dette. 6
Daisy-love Skrevet 11. juli #11 Skrevet 11. juli Jegerbaremeg skrev (1 time siden): Når det gjaldt han som var siktet i Tengs saken sist, var han også i gapestokk for offentligheten med all info og tideligere historikk delt i alle kanaler. Han ble jo frifunnet. Har faktisk ikke fått med meg denne saken her. 16 år, dvs ute etter 10år. Hvorfor ikke 21 år ved så alvorlig tilfelle? Fetteren til Tengs har etter hva jeg vet byttet navn, og bor i London. Han er frifunnet som du sier, men dette vil alltid henge ved ham. Så har en jo Baneheiasaken, så det er jo flere. Om hun i denne saken er UH, så bør en jo tråkke med ekstra varsomhet, men jeg vet ikke om det er sant eller ei. Så det bare i tråden her. Det skal dessverre mye til for å få 21år i Norge.
Etterforskeren Skrevet 11. juli #13 Skrevet 11. juli (endret) Daisy-love skrev (29 minutter siden): Det skal dessverre mye til for å få 21år i Norge. Nja. Min oppfatning er at det blir flere og flere som får 21 år. Bare i år er det 3 tilfeller der siktede er dømt til 21 års fengsel. I 2021 var det kun 13 personer som har fått lovens strengeste straff siden Baneheia saken i 2002. • Kjetil Melbye Mathisen ble dømt til 21 års fengsel for to drap og flere alvorlige lovbrudd. Han tente på kjæresten sin, så hun fikk brannskader og døde. 10 mnd senere kvalte han kameraten sin til døde (dommen kom 6. Mars 2025) • Arne Bye ble dømt til 21 års fengsel for voldtekter og misbruk av stilling som fastlege (dommen kom 6. Juni 2025) • To menn i 20-årene fikk 21-års fengsel i en av Norges største narkotikasaker (dommen kom 30. Juni 2025) Det er kjent at kvinner straffes lavere enn menn. Så jeg er ikke overrasket at hun kun fikk 16 års fengsel, selv om hun burde ha fått 21 år. Endret 11. juli av Etterforskeren
Jegerbaremeg Skrevet 11. juli #14 Skrevet 11. juli Daisy-love skrev (1 time siden): Fetteren til Tengs har etter hva jeg vet byttet navn, og bor i London. Han er frifunnet som du sier, men dette vil alltid henge ved ham. Så har en jo Baneheiasaken, så det er jo flere. Om hun i denne saken er UH, så bør en jo tråkke med ekstra varsomhet, men jeg vet ikke om det er sant eller ei. Så det bare i tråden her. Det skal dessverre mye til for å få 21år i Norge. Ja fetteren er frikjent, men så var det Jonny vassbakk eller hva han het som ble gapestokk sist runde. 3
Nådeløs Skrevet 11. juli #15 Skrevet 11. juli anonym482 skrev (1 time siden): For en syk kvinne... hvem gjør sånt🥶🥶🥶 https://www.dagbladet.no/nyheter/ekstremt-ekkelt/83167453 Her kan man nok få et glimt av hva som er motivet. 2
Nådeløs Skrevet 11. juli #16 Skrevet 11. juli Etterforskeren skrev (1 time siden): Nja. Min oppfatning er at det blir flere og flere som får 21 år. Bare i år er det 3 tilfeller der siktede er dømt til 21 års fengsel. I 2021 var det kun 13 personer som har fått lovens strengeste straff siden Baneheia saken i 2002. • Kjetil Melbye Mathisen ble dømt til 21 års fengsel for to drap og flere alvorlige lovbrudd. Han tente på kjæresten sin, så hun fikk brannskader og døde. 10 mnd senere kvalte han kameraten sin til døde (dommen kom 6. Mars 2025) • Arne Bye ble dømt til 21 års fengsel for voldtekter og misbruk av stilling som fastlege (dommen kom 6. Juni 2025) • To menn i 20-årene fikk 21-års fengsel i en av Norges største narkotikasaker (dommen kom 30. Juni 2025) Det er kjent at kvinner straffes lavere enn menn. Så jeg er ikke overrasket at hun kun fikk 16 års fengsel, selv om hun burde ha fått 21 år. Du ser ikke at disse to sakene er vesentlig mer omfattende enn ett drap? Som du skriver stemmer det at kvinner gjerne straffes lavere enn menn, men du kan nå se om du finner en lignende sak der en mann har drept og partert èn kvinne, og kun har det på rullebladet. Se hvilken straff han har fått. Er ikke sikkert det er like langt unna som det denne kvinnen får. Misforstå meg rett, å drepe og partere noen er temmelig sykt og "stort". Men det å være lege og misbruke sin stilling for å voldta mange, mange pasienter, og det å ha flere alvorlige lovbrudd i tillegg til å ha drept to personer og da den ene på en ganske grotesk måte, det stiller seg annerledes til denne saken. Det kan ikke sammenlignes. Her er det ikke tilståelse fra den dømte kvinnen heller, de har ikke engang funnet drapsvåpenet(?). Jeg antar at dette spiller litt inn på dommen?
Chupacabra Skrevet 11. juli #17 Skrevet 11. juli Jegerbaremeg skrev (3 timer siden): Når det gjaldt han som var siktet i Tengs saken sist, var han også i gapestokk for offentligheten med all info og tideligere historikk delt i alle kanaler. Han ble jo frifunnet. Har faktisk ikke fått med meg denne saken her. 16 år, dvs ute etter 10år. Hvorfor ikke 21 år ved så alvorlig tilfelle? Lurer også på hva de formildende omstendighetene var her. 1
Etterforskeren Skrevet 11. juli #18 Skrevet 11. juli Nådeløs skrev (3 minutter siden): Du ser ikke at disse to sakene er vesentlig mer omfattende enn ett drap? Som du skriver stemmer det at kvinner gjerne straffes lavere enn menn, men du kan nå se om du finner en lignende sak der en mann har drept og partert èn kvinne, og kun har det på rullebladet. Se hvilken straff han har fått. Er ikke sikkert det er like langt unna som det denne kvinnen får. Misforstå meg rett, å drepe og partere noen er temmelig sykt og "stort". Men det å være lege og misbruke sin stilling for å voldta mange, mange pasienter, og det å ha flere alvorlige lovbrudd i tillegg til å ha drept to personer og da den ene på en ganske grotesk måte, det stiller seg annerledes til denne saken. Det kan ikke sammenlignes. Her er det ikke tilståelse fra den dømte kvinnen heller, de har ikke engang funnet drapsvåpenet(?). Jeg antar at dette spiller litt inn på dommen? Jeg sammenlignet ikke dommene, men ga bare eksempler på dommer der siktede har fått 21 års fengsel bare nå i 2025. Også sa jeg at kvinner blir lavere straffet enn menn.
anonym 4545 Skrevet 11. juli #19 Skrevet 11. juli Daisy-love skrev (2 timer siden): Det er noe med navnet Veronica.. 🙄 Ja navnet på min datter.....😁 1
Nådeløs Skrevet 11. juli #20 Skrevet 11. juli Chupacabra skrev (5 minutter siden): Lurer også på hva de formildende omstendighetene var her. At hun ikke er tidligere straffedømt har nok mye å si. Forholdet mellom de var også trøblete. Står litt om det her: https://www.vg.no/nyheter/i/bmlG6g/aktor-om-tiltalte-hun-er-den-eneste-som-kan-ha-gjort-det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå