Gå til innhold

Strømprisene går opp igjen og igjen og igjen....... og igjen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest kattepus ikke innlogget
Å bo i trekkfulle hus koster Kattepus. Derfor bør du også tenke på hvordan det er mulig å etterisolere, ikke bare pøse på med mer oppvarming. Start med f.eks. tettningslister på vinduer, billige saker.

OK, hør her : Vi EIER ikke denne leiligheten og kan ikke gjøre som vi vil her. Tror du ikke jeg har tenkt på dette ? Vi må stadig fyre (ved) fordi vinduene trekker som f... Jeg PØSER heller ikke på med varme!!

Skulle vi ha fikset dette med trekk, måtte vi ha BYTTET VINDUENE! Det er DE som er dårlige og gjør det kaldt her. Som sagt,- dette må huseier isåfall ordne og det vil han lite sannsynlig gjøre.

Men for å få ned forbruket i bygg må vi alle tenke enøk. For mye av den energien vi bruker kan reduseres uten at vi får det værre. Blir vi vant til å slå av PC'en hjemme, gjør vi det også på kontoret. Slår vi av lyset hjemme gjør vi det også på kontoret.

VI TENKER ENØK! Vi har stadig prøvd å finne flere måter å spare på og ikke være uvørne med strømmen. DET HJELPER IKKE! Som tidligere sagt : Vi sitter og fryser hver dag,- det er ikke ille hele tiden, kommer jo an på været o.l.men vi SLØSER ikke med strømmen faktisk!

 : "Jeg har tro på at det blir en bedre utnyttelse av det nordiske nettet vårt når vi kan selge vannkraft i overskuddsperioder (alternativet er da å slippe vann forbi strømturbinene) og dermed begrense f.eks kullfyring den perioden. "

Overskuddsperioder ? Hjelper det å selge billig i overskuddsperioder når vi må lide pga tomme magasiner senere ? Klart det er kjempebra! Staten tjener jo GROVT på dette!

: "Men vi skal vel ikke ha en rett til å bruke så mye vi vil uansett konsekvenser?"

Ingen her har vel sagt at de vil sløse med strømmen uten å ta konsekvensene ? Ærlig talt. Det dreier seg om å kunne bruke NORMALT med strøm. Har dere noen gang husket så mye sinne, fortvilelse og forbannede folk som følge av dette strømhelvetet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...