Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #1 Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg har lyst til å arbeide som sekretær/kontormedarbeider, men har ingen utdannelse. Har sett på to studier ved Treider og Wang: http://www.treidernorge.no/college/Default.asp?Cat=29 http://www.wang.no/index.php?cat=2468d Noen som har erfaring med Treider eller Wang? Disse utdannelsene koster ca 30.000 kr for ett år. Er det noen som har innspill til om dette er noen vits i å ta, vil man kunne ha sjans på jobb som sekretær/kontormedarbeider uten denne utdannelsen? Jeg har også lurt på å ta kontorfag som privatist på vgs. Men jeg får nok ikke læreplass, så jeg får vel ikke tatt fagbrevet. Bør jeg satse på kontorfag som privatist eller gå på en av disse skolene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #2 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg ville ikke brukt penger på denne utdannelsen. Sekretærjobb kan man få uten utdannelse. Meld deg evt hos et vikarbyrå, de har mange kontorjobber. Da vil du få erfaring slik at du lettere kan få fast jobb etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. mars 2006 #3 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg ville ikke brukt penger på denne utdannelsen. Sekretærjobb kan man få uten utdannelse. Meld deg evt hos et vikarbyrå, de har mange kontorjobber. Da vil du få erfaring slik at du lettere kan få fast jobb etterhvert. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. mars 2006 #4 Del Skrevet 21. mars 2006 Oh. Kjenner noen som har tatt sekretærutdanning ved en av de skolene du nevner. mulig ting er annerledes nå (er et par år siden), men: huff a meg, styr unna!! Enig med over; meld deg hos vikarbyrå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #5 Del Skrevet 21. mars 2006 Ouch! Styr unna de skolene. Sekretærjobb kan du få uten dem. Jeg fikk først prakis gjennom AETAT og deretter har jeg mange ganger fått tilbud fra kommunen om kortere og lengre vikariat innenfor kontor. Jeg hadde 0 erfaring fra kontorjobbing. Det eneste jeg kunne var data. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #6 Del Skrevet 21. mars 2006 Er dette dårlige skoler? Er det bedre å ta kontorfag som privatist? Det koster jo i alle fall ikke så mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. mars 2006 #7 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg hadde ikke giddet å ta utdannelse i det hele tatt jeg da, men det er meg. Jeg tror ikke det "gjelds" så mye. Jeg har jobbet som sekretær og på sentralbord, de var interessert i en som lærte kjapt og som kunne stille på kort varsel, ikke en med tullepapirer fra tulleskoler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 22. mars 2006 #8 Del Skrevet 22. mars 2006 Ei jeg kjenner tok den linja på Wang, og hun har fått en god kontorjobb i et stort firma. Men det var for ca. 7 år siden... Men du burde iallefall ta noe utdannelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pippi_* Skrevet 22. mars 2006 #9 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvis man leser stillingsannonser så er det flere hvor kravet er "sekretærutdannelse" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #10 Del Skrevet 22. mars 2006 Du kan komme veldig langt, bli sjkef og tjene kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phoena Skrevet 22. mars 2006 #11 Del Skrevet 22. mars 2006 Med utdannelse innen feltet står du sterkere enn de som ikke har det vil jeg tro. Og hvis du synes sekretærskolen er slapp, så er det vel bare å jobbe ved siden av? Jeg går selv sekretærlinje på en privat skole (men betaler ikke så mye i skolepenger), og valgte skolen fordi det ikke er aktuelt for meg å begynne på BI etc. enda. (Ønsker meg inn i en markedsavdeling) Det er ikke obligatorisk undervisning, så ansvar for egen læring gjelder. Ganske fritt til å legge det opp slik man ønsker med andre ord. Lykke til! Mvh. Phoena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #12 Del Skrevet 22. mars 2006 Phoena, kan jeg spørre hvilken privatskole du går på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Minnimus_* Skrevet 23. mars 2006 #13 Del Skrevet 23. mars 2006 Phoena, kan jeg spørre hvilken privatskole du går på? ← Det lurer jeg på og!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phoena Skrevet 23. mars 2006 #14 Del Skrevet 23. mars 2006 Skolen ligger i Stavanger, se under yrket på jobbfeber.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #15 Del Skrevet 24. mars 2006 På min jobb hang de opp lapp på Treider når man trengte ny sekretær. Ville ha en som hadde vist interesse for faget som sådann, og ikke risikere en som hoppet videre til ny jobb straks. Og hun vi fikk var kjempeflink. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå