Gå til innhold

Gravid 1 - 2 eller 3.mnd på vei


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Enig i at dette blir vel hysterisk.

Som sensommerbruden skriver, så er det vel én gjest som mener at det kan være farlig. Alle andre sier reis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Neida, det er ikke meningen å være hysterisk. Er ok lenge til jeg blir gravid selv..Tenkte det kanskje kunne være interessant å poste det jeg har lest og hørt..

men jeg synes det var mer hold i argumentene mine, enn f.eks. at det er helt trygt å fly fordi du enda ikke har fått så stor mage :ler: Nivået er vel ikke så veldig høyt på akkurat det her, så jeg synes ikke du skal se deg blind på svar du får på et forum. (men det er jo klart man ønsker at det skal være trygt. Spesielt når man allerede har bestilt billetter kanskje. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Neida, det er ikke meningen å være hysterisk. Er ok lenge til jeg blir gravid selv..Tenkte det kanskje kunne være interessant å poste det jeg har lest og hørt..

men jeg synes det var mer hold i argumentene mine, enn f.eks. at det er helt trygt å fly fordi du enda ikke har fått så stor mage :ler: Nivået er vel ikke så veldig høyt på akkurat det her, så jeg synes ikke du skal se deg blind på svar du får på et forum. (men det er jo klart man ønsker at det skal være trygt. Spesielt når man allerede har bestilt billetter kanskje. )

Det er sant at man ikke skal stole blindt på svarene, men både jordmor og lege har sagt til meg at det bare er å reise, så lenge svangerskapet er normalt. Dermed tror jeg ikke det med trykket er så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ok, men de artiklene jeg leste var skrevet av folk som forsket på nøyaktig dette tema(forsterets påvirkning av flyturer), så jeg tror vel egentlig de skulle ha høyere kompetanse innen akkurat dette enn en lege eller jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men de artiklene jeg leste var skrevet av folk som forsket på nøyaktig dette tema(forsterets påvirkning av flyturer), så jeg tror vel egentlig de skulle ha høyere kompetanse innen akkurat dette enn en lege eller jordmor.

:roll:

Ja, i hvertfall når det er velkjent at også forskere kan manipulere undersøkelsene sine....

REIS!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
:roll:

Ja, i hvertfall når det er velkjent at også forskere kan manipulere undersøkelsene sine....

REIS!!!!!

:hoho: Morsom,du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Synes det er greit å være litt opplyst,da. Skjønner jo veldig godt at man har lyst til at det skal være trygt, og at man har lyst på en hyggelig opplevelse. men at det ikke er helt ufarlig og at det er en liten risk, er et faktum enten man vil eller ikke. Personlig synes jeg ikke min egen nytelse på ferie er mer verdt enn å ta den risikoen ovenfor barnet. Men meg om det. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_trådstarter_*

vi har ventet lenge med å bli gravide. og at jeg ikke kan "kose" meg med all slags mat, vin osv. på bryllupsreisen gjør meg absolutt ingenting. vi skal iallefall prøve nå, og så får vi se.....

Tur til Kreta blir det iallefall. Kan ikke vere helt hysterisk tenker jeg. Aldri hørt om noen barn som er blitt skadet i mors liv av for mange flyturer. Får bare bruke støttestrømper, som legen anbefaler. Ellers sier de det ikke er noe som tilsier jeg ikke skal reise er svangerskapet fint

Tusen takk for råd alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver som de fleste andre - bare reis. Det eneste jeg tenker på er om at kanskje du kan være kvalm og dårlig når du reiser. Ha iallefall avbestillingsforsikring slik at du kan avbestille om du er syk.

I førsten når vi prøvde å bli gravide tenkte jeg også på ferieturer osv. nå tok det 1,5 år for oss å få det til - så det er kanskje greit å bare planlegge og reise som normalt.

God tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...