Gå til innhold

Er 25 år når jeg begynner på medisin,ung?

spsti

Anbefalte innlegg

Mange av de som begynner på medisin har jo gjort mye på forhånd for å spare poeng.. En jeg gikk på videregående med begynte nå i høst som 22-åring. Han er den yngste i sin klasse.

Du vil nok finne mennesker i alle aldre i de fleste utdanninger. Min svigermor var ferdig sykepleier i fjor sommer, som 49-åring. Min venninne var ferdig samtidig, som 22-åring.

Det viktigste er jo at du gjør det som er rett for deg, uansett hvor gammel du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Mange av de som begynner på medisin har jo gjort mye på forhånd for å spare poeng.. En jeg gikk på videregående med begynte nå i høst som 22-åring. Han er den yngste i sin klasse.

Du vil nok finne mennesker i alle aldre i de fleste utdanninger. Min svigermor var ferdig sykepleier i fjor sommer, som 49-åring. Min venninne var ferdig samtidig, som 22-åring.

Det viktigste er jo at du gjør det som er rett for deg, uansett hvor gammel du er!

Takk for svar:) Man er vel fortsatt ung som 25åring:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Takk for svar:) Man er vel fortsatt ung som 25åring:)?

Jeg føler meg ikke gammel!!!

Føler meg som en drittunge :ler:

Blir 25 i år jeg også..

Og vurderer studentlivet fra høsten av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

var det i norge han begynte? var det mange som var 25+? Håper virkelig at det er vanlig, og at det er mange som er på min alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror det er nokså vanlig at størstedelen av studentene er rundt midten av 20 årene i de aller fleste studier. Mange som tar seg litt fri etter videregående eller prøver andre studier før de finner ut hva de egentlig vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

jeg synes at det avhenger veldig av personen, noen 20 åringer er veldig gammelmodig og satt mens andre igjen er som 20 åringer flest, men man er vel ung når man er i 30 årene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten av norske medisinstudenter kommer jo inn på primærkvote. Og de er jo max 21? Så yngst i klassen på 22 kan vel ikke ha vært i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

er du desperat i å få bekreftet at du fortsatt er ung eller? siden du har spurt ca 20 ganger?

Syns du heller skal konsentrere deg om studiet jeg, enn om dine medstudenter syns du er ung, eller gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nei, du vil ikke være gammel i kullet. Jeg tilhørte primærkvoten, og følte meg som drittungen jeg var ;)

I retrospektiv, så ser jeg nesten bare fordeler med å ikke begynne på medisinstudiet (eller andre profesjonsstudier) rett etter videregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Silja_*

For å svare konkret på spørsmålene dine: JA, du er fortsatt ung når du er 25 år. Og NEI, du er ikke "gammel" når du er i begynnelsen av 30-åra. Etter min mening er man fortsatt ung da også.

Lykke til forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...