AnonymBruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Hei Om et par uker til skal vi til Oslo. Jeg har en i hjemmet som absolutt ikke skal ta buss eller tog, men ta bilen... Vet dere om noen parkeringsplasser i Oslo som ikke er altfor dyre? Det trenger ikke være midt i sentrum, men må være gangavstand til offentlig transport så vi kan komme oss til sentrum av Oslo. Vi ankommer en torsdag ettermiddag og skal være der i litt under en uke. Kan prøve på toget fra Sandvika hvis det er helt umulig i Oslo. Helst under 350-400 kroner per døgn. Anonymkode: cbe41...b81
frøkna Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli Flere utfartsparkeringer er gratis i opptil 3 døgn. Da kan man rusle til t banen og ta den til sentrum. For eksempel Haraløkka utfartsparkering på Bøler. Ellers er det gratis gateparkering utenfor sentrumsområdene. 1
Fighter83 Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei Om et par uker til skal vi til Oslo. Jeg har en i hjemmet som absolutt ikke skal ta buss eller tog, men ta bilen... Vet dere om noen parkeringsplasser i Oslo som ikke er altfor dyre? Det trenger ikke være midt i sentrum, men må være gangavstand til offentlig transport så vi kan komme oss til sentrum av Oslo. Vi ankommer en torsdag ettermiddag og skal være der i litt under en uke. Kan prøve på toget fra Sandvika hvis det er helt umulig i Oslo. Helst under 350-400 kroner per døgn. Anonymkode: cbe41...b81 Finnes det garasje airbnb?
AnonymBruker Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: a8bfa...955 Rette stedet å henvise ts til, med håp om at prisen får den hun har hjemme til å innse at bil i Oslo er galskap. Anonymkode: eac07...bef 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli Det finnes gate parkering som ikke er betalt og som er i nærheten av offentlig transport. Søk opp kartet over området med beboerparkering så ser du hvilke områder av oslo som ikke har beboerparkering. I tillegg kan du søke på google maps etter parkering og finne alle større plasser og parkeringshus. For å betale offentlig parkerings avgift i oslo last ned appen bil i oslo og legg inn bilen og kort. Anonymkode: b8333...ba6
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli Skal dere da bruke bilen til å farte rundt her, eller bare bruke den inn til byen? Jeg antar det siste siden du nevner at det å ta tog siste strekket er et alternativ. Kommunale plasser koster stort sett 333 kroner døgnet i indre by og 204 kroner i ytre by, tror jeg det er, og søndager er gratis. Noe i det landskapet, i hvert fall, og halvparten for elbiler. Så sant du finner en kommunal plass, noe du gjør bare du gidder å kjøre rundt noen minutter (iblant en god del minutter), er altså disse 350-400 kronene pr. døgn fullt oppnåelige hvis bilen skal stå stille. Men det er langt dyrere hvis dere skal parkere en time eller to på ulike steder fremfor å komme opp i døgnpris i samme sone. Anonymkode: 5faf5...2b9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skal dere da bruke bilen til å farte rundt her, eller bare bruke den inn til byen? Jeg antar det siste siden du nevner at det å ta tog siste strekket er et alternativ. Kommunale plasser koster stort sett 333 kroner døgnet i indre by og 204 kroner i ytre by, tror jeg det er, og søndager er gratis. Noe i det landskapet, i hvert fall, og halvparten for elbiler. Så sant du finner en kommunal plass, noe du gjør bare du gidder å kjøre rundt noen minutter (iblant en god del minutter), er altså disse 350-400 kronene pr. døgn fullt oppnåelige hvis bilen skal stå stille. Men det er langt dyrere hvis dere skal parkere en time eller to på ulike steder fremfor å komme opp i døgnpris i samme sone. Anonymkode: 5faf5...2b9 Vi skal bare bruke den til Oslo, også hjem etterpå. Så den vil kun stå der de dagene Anonymkode: cbe41...b81
AnonymBruker Skrevet 7. juli #9 Skrevet 7. juli Tar jeg ikke helt feil er det – med unntak for visse bydeler – stort sett gratis gateparkering så lenge du er utenfor ring tre? Anonymkode: 06545...2c3
AnonymBruker Skrevet 7. juli #10 Skrevet 7. juli Hvilken vei kommer dere inn mot Oslo? Nordfra, eller fra vest- eller østsiden av fjorden? Anonymkode: 06545...2c3
AnonymBruker Skrevet 7. juli #11 Skrevet 7. juli Takk for tipsene om den appen! Tenker å finne en nær trikken eller t-banen. Men ser det er mye trikk/t-banen som ikke går i Oslo så får finne ut noe. 204 kroner døgnet i gateparkering går fint. Vil jo selvfølgelig ha det billigste når den skal bare stå der. Synes selv 350 kr og oppover per døgn er helt hinsides, kommunene tar ikke så mye betalt som de private merker jeg... Bilen som skal stå er en fossilbil. Anonymkode: cbe41...b81
AnonymBruker Skrevet 7. juli #12 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilken vei kommer dere inn mot Oslo? Nordfra, eller fra vest- eller østsiden av fjorden? Anonymkode: 06545...2c3 Vi kommer sørfra på E18 Anonymkode: cbe41...b81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå