AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli La oss opprette en tråd her om falske guruer/spirituelle ledere/spirituelle influensere som har blitt avslørt. Jeg har opp gjennom årene oppdaget at det er SÅ mange som gir seg ut for å være hellige, gode mennesker som vet så mye, og så egentlig så har de bare lest en masse, er slett ikke gode mennesker, og utnytter følgerskaren sin økonomisk, seksuelt, eller på andre måter. Dette er det jeg vil kalle "spirituelle narsissister", og de kan være sektledere eller "veiledere" på andre måter, og folk faller for snakket deres og fremtoningen deres. Er det flere som har opplevd det samme? Det må det være, for det flommer over av disse falske guruene. Jeg har lyst til å få dem samlet et sted, og få vite om flere. En som er veldig populær nå er Sadhguru. Han mener han står over Gud, og at kvikksølv er et stoff man helt trygt kan leke med. I denne videoen sier han at om Gud kom til han, så ville han ikke hørt på han, for han vet bedre enn Gud, 12:30 inn: Her eksponerer han seg selv og et helt rom med følgere for kvikksølv: Anonymkode: 90219...a96 1
Jegkjedermeg Skrevet 8. juli #2 Skrevet 8. juli Desverre er dette det mest vanligste på nett. Jeg tenker selv at å ikke leke med kvikksølv er så si noe dem fleste som tenker logisk kan finne ut av selv. Problemer ligger jo i flere områder her. Det dreier seg om individer som ønsker oppmerksomhet eller en slags "praise" for at dem tror på Gud, og er Guds perfekte følger. Noen ganger skyver det inn på en genuin mental krise, men dette er ikke det vanligste. Det er også viktig å vite at grunnen til at mange av disse personen slipper unna er fordi mange ikke er utdannet nok til å forstå at visse ting som kommer ut av visse personer ikke alltid stemmer. Manipulasjon er vanlig, men fortsatt noe de fleste ikke griper inn på. Noen følger også disse "influenserene" blindt, og det kan fører til ganske alvorlige konsekvenser. Følg gjerne heller kirken, og din tro. Ikke personer på internettet som utgjør seg falsk.
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli Jeff and Shaleia , twinflame universe. Falske spirituelle guruer https://people.com/escaping-twin-flames-jeff-shaleia-where-are-they-now-8399887 Anonymkode: b74e9...f76 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeff and Shaleia , twinflame universe. Falske spirituelle guruer https://people.com/escaping-twin-flames-jeff-shaleia-where-are-they-now-8399887 Anonymkode: b74e9...f76 Ja uff, dette er ille. Jeg så akkurat på denne dokumentaren, hvor det er en fin samling av sinnssyke ting Jeff har sagt, pluss at han blir stilt grundig til veggs på slutten: Anonymkode: 90219...a96 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå