AnonymBruker Skrevet 5. juli #1 Skrevet 5. juli Jeg er veldig knyttet til min foreldre, spesielt min far. Jeg kan bare ikke helt tro at det er slik at det bare blir et mørke etter døden. ❤️🩹😥 Er det noen som vet noe? Anonymkode: 7f784...c3a 2 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli #2 Skrevet 5. juli Man vil møtes etter døden uansett om man er religiøs eller ikke. Kan anbefale boka Sjelereiser av Michael Newton, og Mange Liv, Mange Mestere av Brian Weiss. Anonymkode: b92a3...48c 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli Hvordan er disse mediumene eller kristne så skråsikker på at man mötes igjen? Anonymkode: 23771...3f1 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan er disse mediumene eller kristne så skråsikker på at man mötes igjen? Anonymkode: 23771...3f1 Jeg vil ikke kalle meg medium eller kristen, men min skråsikkerhet kommer av bestemte opplevelser, og bøkene jeg nevnte over. Jeg har hatt besøk av hunden min etter hun var død, og "møtt" en avdød som jeg ikke kjente, men kunne beskrive personligheten til, og jeg har kommunisert med flere avdøde dyr som ikke har vært mine. Det jeg vokste opp med, som var den vestlige ideen om at vi forsvinner når vi dør, er fullstendig knust for meg. Jeg vet at døden er en bløff og vi kan ikke forsvinne. Anonymkode: b92a3...48c 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Jeg har hatt opplevelser av kontakt med døde og alt der i den verden er som her, men man kan ikek dø før sin tid. Man er ment å være her på jorda så lenge man skal. Dø før tida kan bare føre til at livet der på andre siden (åndeverden) blir vanskelig å nyte. Anonymkode: 9edf2...67d 2
Snok1 Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli Når man dør opphører man å eksistere. Det er ingenting etter døden. Man må sørge for å leve mens man faktisk gjør det. Veien til evig liv er gjennom å virke positivt og skape minner hos medmennesker og gjennom gjerning. Akkurat slik faren til TS har gjort. Han har evig liv gjennom de gode minnene TS har om ham. 10 3
Eureka! Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli Jeg har svar på spørsmålet ditt. Nei, det er ingen som vet noe. 3
proghodet Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli (endret) AnonymBruker skrev (På 6.7.2025 den 9.35): Hvordan er disse mediumene eller kristne så skråsikker på at man mötes igjen? Anonymkode: 23771...3f1 Confirmation bias 🙃 Man ønsker så inderlig å ha rett at man ignorerer mangel på evidens og tror ukritisk på alt som bekrefter påstanden om at livet fortsetter etter døden. Endret 13. juli av proghodet 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:12 #9 Skrevet mandag kl 14:12 AnonymBruker skrev (På 6.7.2025 den 9.35): Hvordan er disse mediumene eller kristne så skråsikker på at man mötes igjen? Anonymkode: 23771...3f1 Ta det med ro, er bare pissprat. Anonymkode: 31ef9...b06 3
pennyless Skrevet mandag kl 15:16 #10 Skrevet mandag kl 15:16 Jeg ser den andre siden hele tiden. Vi dør ikke, ta det med ro. Sjelen går videre bare. 3
Snok1 Skrevet mandag kl 15:24 #11 Skrevet mandag kl 15:24 pennyless skrev (7 minutter siden): Jeg ser den andre siden hele tiden. Vi dør ikke, ta det med ro. Sjelen går videre bare. Du må bytte pipetobakk. 8
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:29 #12 Skrevet mandag kl 15:29 Snok1 skrev (På 13.7.2025 den 9.23): Når man dør opphører man å eksistere. Det er ingenting etter døden. Man må sørge for å leve mens man faktisk gjør det. Veien til evig liv er gjennom å virke positivt og skape minner hos medmennesker og gjennom gjerning. Akkurat slik faren til TS har gjort. Han har evig liv gjennom de gode minnene TS har om ham. Du skriver som om du har fasit, det har du ikke hvis du ikke har vært død. Alle kan tro på hva de vil, det du tror er like mye verdt som det andre tror. Men kom ikke med slike setninger der du sier at slik er det, for som sagt ; det vet du ikke. Anonymkode: 762b5...a99 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:30 #13 Skrevet mandag kl 15:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta det med ro, er bare pissprat. Anonymkode: 31ef9...b06 har du vært død så du kan bekrefte det? Har du i såfall med deg billedbevis? Anonymkode: 762b5...a99 2
monican94 Skrevet mandag kl 15:36 #14 Skrevet mandag kl 15:36 Alt det her handler om hva man tror, ingen kan vite 🥰 2
TomKrus Skrevet mandag kl 15:40 #15 Skrevet mandag kl 15:40 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.7.2025 den 0.33): Jeg er veldig knyttet til min foreldre, spesielt min far. Jeg kan bare ikke helt tro at det er slik at det bare blir et mørke etter døden. ❤️🩹😥 Er det noen som vet noe? Anonymkode: 7f784...c3a Etter den kristne tro ja, men det betinger at de menneskene det gjelder hadde en tro på Jesus Kristus ! Og nei det er ikke noe evig mørke etter døden. Enten er man i "himmelriket" altså hos Gud, eller så er man i fortapelsen et sted totalt fritt for Guds nærvær. Det ut i fra de valg man tar i dette livet. Hvordan er stedet totalt uten Guds nærvær ? Det forteller Bibelen bare litt om, det er ikke et hyggelig sted. Selv om onde mennesker sier " heller herske med satan i helvete, en å tjene Gud i himmelen ". Men de aner jo ikke hva det betyr en gang. Ingen hersker i fortapelsen. Det er bare et evig sted, der Guds nærvær er totalt fraværende. Der lever sjelen videre i evigheten. Men dette handler om å tro som enkelte sier, og så tar man valgene sine ut fra det. Enkelt sagt, for har man ikke tro så har man det ikke. Det handler litt om hva man faktisk åndelig gidder å tilegne seg, og vilje til å motta. Endret mandag kl 15:41 av TomKrus 1 1
pennyless Skrevet mandag kl 17:10 #16 Skrevet mandag kl 17:10 Snok1 skrev (1 time siden): Du må bytte pipetobakk. Har da sett det. Har vært i koma og jeg vet masse om den andre siden. Ingenting å stresse med, vi skal samme sted. 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:11 #17 Skrevet mandag kl 17:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): har du vært død så du kan bekrefte det? Har du i såfall med deg billedbevis? Anonymkode: 762b5...a99 Det finnes absolutt ingen bevis heller i det hele tatt indikasjoner på et liv etter døden, mest sannsynlig så blir det som før man var født. Altså ingenting, man slutter rett og slett å eksistere i det øyeblikket som hjernen fyrer de siste impulsene. Anonymkode: c5944...9f2 6 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:13 #18 Skrevet mandag kl 17:13 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes absolutt ingen bevis heller i det hele tatt indikasjoner på et liv etter døden, mest sannsynlig så blir det som før man var født. Altså ingenting, man slutter rett og slett å eksistere i det øyeblikket som hjernen fyrer de siste impulsene. Anonymkode: c5944...9f2 Det finns ingen bevis for det du tror heller så da kan du la være å kalle andre sin tro for pissprat. Anonymkode: 762b5...a99 2
monican94 Skrevet mandag kl 17:15 #19 Skrevet mandag kl 17:15 det er ikke slik at de religiøse møtes og de ikke-religiøse ikke gjør det...
Snok1 Skrevet mandag kl 17:29 #20 Skrevet mandag kl 17:29 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du skriver som om du har fasit, det har du ikke hvis du ikke har vært død. Alle kan tro på hva de vil, det du tror er like mye verdt som det andre tror. Men kom ikke med slike setninger der du sier at slik er det, for som sagt ; det vet du ikke. Anonymkode: 762b5...a99 Nei. Vitenskap baserer seg på all organisert kunnskap som er verifisert, validert og fagfellevurdert. Vitenskapen er aldri det endelige svaret, og nye svar kan komme i morgen. Det er like fullt det vi har å forholde oss til. Alle kan tro hva de vil, men at man skal treffe sin elskede etter døden har ikke samme verdi som vitenskap. Beklager. Endret tirsdag kl 07:06 av Snok1 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå