Gå til innhold

Hvordan kommer jeg ut av rakutten tv på en samsung tv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eldre mor har kommet innpå noe som heter rakutten tv på sin samsung tv og kommer ikke tilbake til altibox oppsett dvs vanlig tv.

Kjenner noen til hva man må trykke på for å komme tilbake igjen.

Må man inn på innstillinger på tven?

Anonymkode: 89358...ca3

AnonymBruker
Skrevet

Trykk på huset og velg altiboks appen

På Samsung fjernkontrollen 

Anonymkode: 17e89...73f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trykk på huset og velg altiboks appen

På Samsung fjernkontrollen 

Anonymkode: 17e89...73f

Hva skjer etter man har trykket på huset og altiboks appen på den lille fjernkontrollen til samsung tven? Jeg bare undersøker litt før jeg kontakter hun for å gjøre det.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva skjer etter man har trykket på huset og altiboks appen på den lille fjernkontrollen til samsung tven? Jeg bare undersøker litt før jeg kontakter hun for å gjøre det.

Trykk på return knappen, den er nede rett ved siden av pil ned tasten

Anonymkode: 80949...c2b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trykk på return knappen, den er nede rett ved siden av pil ned tasten

Anonymkode: 80949...c2b

Det er prøvd allerede hører jeg men det gikk ikke, men de ringte altibox og fikk teknisk support der så det løste seg. Da er altibox tilgjengelig igjen.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Rakuten tv er noko drit! Eg kom heim ein dag, og då var det på noko som absolutt ikkje egnar seg for alles auger på tvn! Med oss skrudde det seg på av seg sjølv dersom vi ikkje skrudde av kanalboksen med rett fjernkontroll, eller om kanalboksen stod på i eit visst tidsintervall og gjekk i dvalemodus.

Anonymkode: 86886...51a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rakuten tv er noko drit! Eg kom heim ein dag, og då var det på noko som absolutt ikkje egnar seg for alles auger på tvn! Med oss skrudde det seg på av seg sjølv dersom vi ikkje skrudde av kanalboksen med rett fjernkontroll, eller om kanalboksen stod på i eit visst tidsintervall og gjekk i dvalemodus.

Ja, det er vanskelig å skjønne hvordan man kommer seg ut av det igjen. Man må bare benytte dekoder-fjernkontrollen til tven og ikke den lille samsung fjernkontrollen som er til tven når man kjøper den. Men man trenger den til å komme seg ut av rakutten tv har jeg skjønt.

Skrevet

Er det mulig å avinstallere eller skjule ubrukte Rakuten TV og tilsvarende apper?

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukar samsungkontrollen KUN til å skru av tvn, alt anna brukar vi den andre kontrollen til! (Har også en egen til lyd)

AnonymBruker
Skrevet

Fjernkontrollen vår har en egen knapp for den forbaska rakuten-appen. Kjempegøy å komme borti den midt i en film…

Anonymkode: 931a1...c4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi brukar samsungkontrollen KUN til å skru av tvn, alt anna brukar vi den andre kontrollen til! (Har også en egen til lyd)

Tror man kan skru av tven med dekoder-fjernkontrollen og ved å trykke på tv-knappen på fjernkontrollen, hvis jeg ikke tar feil. 

Det finnes kanskje forskjellige typer slike fjernkontroller så kan hende jeg tar feil nå. Men hos min mor går det ann å skru av tven på den måten.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også trykke på exit knappen på fjernkontrollen. Mulig hun må bekrefte at hun vil avslutte, mwn da får hun i det minste lukket appen helt.

Anonymkode: 12c7f...7f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det har skjedd mange ganger her og.

Begynte å lure litt da 3-åringen gjentatte ganger snakket om at "Mannen var naken og sint".

Viste seg at storesøster hadde kommet bort Rakuten-knappen mens de så på NRK Super mens jeg laget middag. På Rakuten sendte de en episode av COPS (Dokumentarserie om politifolk i USA med autentiske opptak av at de overmanner kriminelle, gjør arrestasjoner osv..- absolutt ikke noe for barn).  Jeg HATER Rakuten 😡

Anonymkode: 658e3...217

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fjernkontrollen vår har en egen knapp for den forbaska rakuten-appen. Kjempegøy å komme borti den midt i en film…

Anonymkode: 931a1...c4a

Ja, det er da lett å komme borti den. Etter det jeg har skjønt er at man må trykke på huset(hjem knappen) på samsung fjernkontrollen og navigere til tv pluss (eller altibox appen) Deretter trykke på kanal listen og velge redigere kanaler, deretter velge rakutten tv og deretter slett. NB: Dette er noe jeg så skrevet på reddit og har ikke prøvd dette selv. Min mor fikk hjelp via altibox teknisk og fikk det løst men hun skrev det ikke opp desverre.

Skrevet

Følger denne tråden hvis noen vet hvordan man kan avinstallere den driten som Rakuten TV er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...